Ik heb er al last van sedert ik hier kwam wonen eigenlijk en toen ik het artikeltje gelezen had schrok ik wel even. De symptomen zijn precies dezelfde die ik heb. Natuurlijk heb ik vandaag gezegd in IRC dat ik maandag wel eens naar de dokter ga gaan. Ik ben al eens geweest voor 2 klachten namelijk duizeligheid en de vermoeidheid (er zijn geen rare dingen opgemerkt toen).
Voila hier is het artikeltje:
Boven op al die giftige stoffen die de lucht worden ingepompt zoals tabaksrook, CO-uitstoot van voertuigen en vliegmachines, uitlaatgassen van fabrieken en verbrandingsovens, die sowiso schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid, is er sinds enkele jaren nog een sluipend gif bijgekomen: de elektromagnetische straling (EMS) die uitgezonden wordt door GSM- en UMTS-masten.
Wie de laatste tijd in het midden van de nacht wakker wordt gemaakt door hoofdpijn, of 's morgens opstaat met een soort schedelpijn, moet niet verder naar de oorzaak daarvan gaan zoeken. GSM-masten worden vóóral en liefst 's nachts opgeladen en hun straling is dan ook het grootst.
Een continu en constant onderbroken nachtrust leidt tot prikkelbaarheid, een verminderd concentratievermogen, vermoeidheid en zelfs tot duizelingen waardoor men als een dronkelap over straat zwijmelt. Naar een dokter hoef je niet te gaan want die vindt geen enkel lichamelijk letsel dat dergelijke symptomen kan teweegbrengen. Van lieverlede kan zo'n geneesheer dan ook alleen slaappillen voorschrijven (Dafalgan, Themesta, of een ander opiaat) in de hoop dat je daarmee door de pijn heen zult slapen. Onderwijl gaat je gezinsleven stuk ('Vanavond niet schat, ik heb hoofdpijn!') en ook je familiale en sociale contacten kan je vergeten. Niemand komt graag op bezoek bij zenuwprikkelende mensen, of personen die er vanwege de slaappillen als zombies bijzitten.
Onlangs heeft de Federale Regering nog een verhoging van de frequentie toegestaan aan de 3 gsm-operatoren in België: Base, Proximus en Mobistar.
Knapper regering die aan de ene kant toestaat straling die de gezondheid schaadt, opgevoerd mag worden, en aan de andere kant zit te jammeren over een financieel gat in de ziekteverzekering.
Wat men wel zou moeten doen is de oorzaak van die ziekte tot een minimum te beperken, en desnoods met wortel en tak uitroeien. Doet men dat niet, dan zit men in een straatje zonder einde.
Naam en adres bekend op de redactie
Bron: Open venster in Humo van 25januari 2005
Maar ik denk dat het een goed discussie-onderwerp is. Ik zou graag eens willen weten wat de Userbasers hiervan denken. Is het echt zo schadelijk als men hier beweert? Bestaat er een lijst met masten uit heel België? Is de regering weer té lax om dit eens deftig te onderzoeken? Is dit weer zo'n doofpotoperatie om de economie draaiende te houden? Gewoon eens de mening van zoveel mensen willen horen. Normaal zoek ik snel op google naar zo'n onderwerpen maar ik wil het eens van Vlamingen horen (natuurlijk ook Nederlanders die deze site bezoeken).
Update startpost:
Ik heb een Nederlandse reportage gevonden hierover op het internet. Heel interessant, ik raad dan ook iedereen aan om deze te bekijken.
Money money money, daar is het waar het om draait en de kleine man kan de pot op! Ze doen onderzoek, er zijn resultaten die negatief zijn, er moet een tweede onderzoek komen maar ondertussen worden de UMTS masten wel geplaatst. UMTS heeft een veel hogere straling dan de normale GSM masten en er moeten er tot 5X meer komen dan GSM masten!
Hier kan je deze reportage zien en geef uw commentaar hier over wat je denkt. Ik wil niemand bang maken ofzo maar de mensen moeten wel de realiteit inzien!
Had dit hier gepost onder een apart bericht maar vind dat het in mijn startpost thuishoort dus mods, kunnen jullie ff die post ook verwijderen?