Probleem proximus installatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik krijg hier de proximus installatie (internet + tv) niet werkende.
Blauwe lampje DSL blijft branden, maar Internet lampje blijft rood op bbox3.
Modem krijgt dus geen configuratie. Manueel invullen PPPoe gegevens geeft knipperend blauw lampje (blijft disconnect dus).
Ik heb al een reserve bbox3, kabel en splitter hier geprobeerd zonder resultaat.
Ook pppoe account test@proximus geprobeerd zonder resultaat.
Helpdesk kan de modem ook niet zien vanop afstand.
Vorig jaar thans proximus internet gehad zonder problemen (70Mbit en <300m kast geloof ik).
Hieronder mijn lijnresultaten:

Afbeelding

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Kan ik hier nog iets testen?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 339
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Is je lijn wel actief? lijk me eerder het rust profiel voor vdsl kaarten
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

sbghannibal schreef:Is je lijn wel actief? lijk me eerder het rust profiel voor vdsl kaarten
Volgens de helpdesk is de lijn geactiveerd. Gebeurt zo een activatie vanop afstand of moet er een persoon fysiek iets hersteken in de centrale/wijkkast?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1700
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Misschien verkeerd gejumperd op de ROP, ben niet zeker dat da het probleem is maar zou een mogelijkheid kunnen zijn.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 339
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

anders moet je je lijn nummer eens pmen kan ik eens kijken
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ziet er dan toch naar uit dat probleem niet aan mijn kant ligt als ik dit allemaal lees.
Ze gaan bij proximus een technieker sturen maandag naar mijn thuis, hopelijk kan die het probleem dan oplossen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”