Ze bellen rond 13 uur terug. Hopelijk heeft iemand dan al wat advies voor me.
Telenet opgezegd: telefonische vraag om ID-kaartnummer
- Razornord
- Pro Member

- Berichten: 287
- Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 18 keer
Zoals de titel zegt, werd ik net gebeld door iemand van Telenet om mijn ID-kaartnummer telefonisch door te geven omdat ze de dienst anders niet kunnen stopzetten. Mag dat telefonisch? Hadden ze dat niet via het opzeggingsformulier moeten opvragen? Los daarvan: kan iemand iets mis doen met een ID-kaartnummer?
Ze bellen rond 13 uur terug. Hopelijk heeft iemand dan al wat advies voor me.
Ze bellen rond 13 uur terug. Hopelijk heeft iemand dan al wat advies voor me.
- JoskeVermeulen
- Premium Member

- Berichten: 715
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 119 keer
Bij het activeren van mijn aangekochte digibox & CI+ kaart heb ik dit ook telefonisch moeten doorgeven voordat ze me konden helpen ivm wijziging aan factuur hierdoor, ik had toen zelf gebeld voor de apparaten te activeren.
-
nickz
- Elite Poster

- Berichten: 1542
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
- Bedankt: 223 keer
Als je het contactformulier op de website invult word je ook altijd opgebeld. Telenet werkt telefonisch omdat dat sneller en efficiënter is. Neen, met een identiteitskaartnummer kan je niets mis doen...
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
-
fluppie
- Elite Poster

- Berichten: 4412
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Kan inderdaad,tot enkele jaren geleden was men verplicht Telenet op te zeggen via een aangetekend schrijven.Nu kan dit inderdaad ook op andere manieren,maar men moet wel 100% zekerheid hebben,daarmee word je ID-kaarnummer gevraagt,om te weten wie juist de opzeg gedaan heeft.
-
jantje81
- Premium Member

- Berichten: 573
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 79 keer
Telenet werkt in de eerste plaats telefonisch omdat er een compleet team zit dat opgeleid is om mensen om te praten. Als ze online opzeggingen zonder telefonisch contact gaan behandelen kunnen die mensen hun job niet meer doen want dan belt er geen hond meer. Gelukkig zijn ze tegenwoordig wel iets minder pusherig zijn dan zo'n 10 jaar geleden bij de afdeling 'Customer Retention'.nickz schreef:Als je het contactformulier op de website invult word je ook altijd opgebeld. Telenet werkt telefonisch omdat dat sneller en efficiënter is.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster

- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 143 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bellen doen ze idd voor de retentie maar ook ter controle. Het is maar erg als men gewoon online kan opzeggen door de gegevens van een factuur (klantnr, naam, telefoonnr, adres staat er allemaal op) in te vullen, als je weet dat er nog steeds veel facturen fout geleverd worden. In mijn vorig appartement kreeg ik ook constant facturen van Telenet, Proximus en Base in mijn brievenbus, waarbij duidelijk het adres van mijn 2 onderburen opstond, omdat de postbode geen zin had om het in de juiste bus te steken. Mocht ik van kwade wil geweest zijn, kon ik hun volledige abonnementen opzeggen indien er geen controle was.

