Telenet opgezegd: telefonische vraag om ID-kaartnummer

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 18 keer

Zoals de titel zegt, werd ik net gebeld door iemand van Telenet om mijn ID-kaartnummer telefonisch door te geven omdat ze de dienst anders niet kunnen stopzetten. Mag dat telefonisch? Hadden ze dat niet via het opzeggingsformulier moeten opvragen? Los daarvan: kan iemand iets mis doen met een ID-kaartnummer?

Ze bellen rond 13 uur terug. Hopelijk heeft iemand dan al wat advies voor me.:-)
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bij het activeren van mijn aangekochte digibox & CI+ kaart heb ik dit ook telefonisch moeten doorgeven voordat ze me konden helpen ivm wijziging aan factuur hierdoor, ik had toen zelf gebeld voor de apparaten te activeren.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Ik heb telefonisch opgezegd en daar vroegen ze mij inderdaad ook om mijn identiteitskaartnummer door te geven.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Als je het contactformulier op de website invult word je ook altijd opgebeld. Telenet werkt telefonisch omdat dat sneller en efficiënter is. Neen, met een identiteitskaartnummer kan je niets mis doen...

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Kan inderdaad,tot enkele jaren geleden was men verplicht Telenet op te zeggen via een aangetekend schrijven.Nu kan dit inderdaad ook op andere manieren,maar men moet wel 100% zekerheid hebben,daarmee word je ID-kaarnummer gevraagt,om te weten wie juist de opzeg gedaan heeft.
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 18 keer

Bedankt voor de reacties. Het is in orde nu.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

nickz schreef:Als je het contactformulier op de website invult word je ook altijd opgebeld. Telenet werkt telefonisch omdat dat sneller en efficiënter is.
Telenet werkt in de eerste plaats telefonisch omdat er een compleet team zit dat opgeleid is om mensen om te praten. Als ze online opzeggingen zonder telefonisch contact gaan behandelen kunnen die mensen hun job niet meer doen want dan belt er geen hond meer. Gelukkig zijn ze tegenwoordig wel iets minder pusherig zijn dan zo'n 10 jaar geleden bij de afdeling 'Customer Retention'.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Bellen doen ze idd voor de retentie maar ook ter controle. Het is maar erg als men gewoon online kan opzeggen door de gegevens van een factuur (klantnr, naam, telefoonnr, adres staat er allemaal op) in te vullen, als je weet dat er nog steeds veel facturen fout geleverd worden. In mijn vorig appartement kreeg ik ook constant facturen van Telenet, Proximus en Base in mijn brievenbus, waarbij duidelijk het adres van mijn 2 onderburen opstond, omdat de postbode geen zin had om het in de juiste bus te steken. Mocht ik van kwade wil geweest zijn, kon ik hun volledige abonnementen opzeggen indien er geen controle was.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”