Ik heb nu Scarlet One, maar mogelijk zou het "ongelimiteerde" karakter daarvan binnenkort herleid worden tot 300GB. Op dit moment sta ik op een 50/10 profiel denk ik (Downstream line rate 50200 kbps & Upstream line rate 10064 kbps op mijn Sagem modem).
Bij Proximus is de maximum snelheid 100/8... of ga ik geen verbetering krijgen? (edit: net nagekeken op de website van Proximus met mijn adres, en volgens de website zou ik Max.: 91,7 Mbps/ 7,5 Mbps en Min.: 62,0 Mbps / 5,7 Mbps moeten krijgen... Dat is dan wel tragere upload?).
Maar hoe zit dat precies met die "unlimited" pakketten die niet unlimited zijn, maar waarvoor je gratis pakketten van 20GB moet "bijkopen"? Moet je die elke maand opnieuw "aankopen" (of blijft je limiet nadat je één keer 400 GB/maand hebt "bijgekocht" elke volgende maand ook met 400GB verhoogd?) en moet je steeds wachten tot als die 20GB opgebruikt is, of kan je meteen 20 pakketten van 20GB nemen, zodat je niet elke halve dag moet bijnemen?
Vraagjes ivm overstap van Scarlet naar Belgacom (unlimited)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Het lijnprofiel dat je hebt, is ongeacht welke provider je hebt, behalve dat bij overstap naar Proximus je tegenwoordig een BBOX3 krijgt en als op je lijn nu reeds of binnenkort Vectoring actief staat, zal je nog betere snelheden halen. Vermits je nog altijd de originele Sagem modem hebt, die geeft geen verbetering bij Vectoring.
(edit: met jouw bijgevoegde info v/d snelheid op jouw adres blijkt dat vectoring nu al actief is, dus overstap naar Proximus BBOX3 geeft verbetering. Maar mss. is er ook mogelijkheid om bij Scarlet een OBOX3 te krijgen, dan hebt je ook de vectoring snelheid in huis)
(edit: met jouw bijgevoegde info v/d snelheid op jouw adres blijkt dat vectoring nu al actief is, dus overstap naar Proximus BBOX3 geeft verbetering. Maar mss. is er ook mogelijkheid om bij Scarlet een OBOX3 te krijgen, dan hebt je ook de vectoring snelheid in huis)
Laatst gewijzigd door DIBO 26 jan 2016, 20:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Je koopt volume blokken bij voor bijvoorbeeld 1TB aan data. En deze blijft aan je account hangen tot het op is. Hiervoor is een scriptje beschikbaar. Dus je kan in principe gewoon 1x per jaar met dat scriptje het nodige "inkopen" (gratis)ozfunghi schreef: Maar hoe zit dat precies met die "unlimited" pakketten die niet unlimited zijn, maar waarvoor je gratis pakketten van 20GB moet "bijkopen"? Moet je die elke maand opnieuw "aankopen" (of blijft je limiet nadat je één keer 400 GB/maand hebt "bijgekocht" elke volgende maand ook met 400GB verhoogd?) en moet je steeds wachten tot als die 20GB opgebruikt is, of kan je meteen 20 pakketten van 20GB nemen, zodat je niet elke halve dag moet bijnemen?
Scriptje: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=30589#p391572
Het is zelfs zo dat vroeger (nu moet iemand anders bevestigen) er een truckje was. Je nam 1 maand dit unlimited abonnement, kocht gratis voor 3tal TB aan volume en dan een downgrade

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 10 keer
Ok merci, ik denk dat ik min of meer weet wat ik wou weten.
Klopt, ik heb nog de originele Sagem. Maar als het profiel gelijk blijft (zie mijn edit), hoe komt dan dat de upload trager wordt bij Proximus? En de verhoging in snelheid (volgens de Proximus berekening) is dan enkel door die vectoring? (Ok, net je edit gelezen...)DIBO schreef:Het lijnprofiel dat je hebt, is ongeacht welke provider je hebt, behalve dat bij overstap naar Proximus je tegenwoordig een BBOX3 krijgt en als op je lijn nu reeds of binnenkort Vectoring actief staat, zal je nog betere snelheden halen. Vermits je nog altijd de originele Sagem modem hebt, die geeft geen verbetering bij Vectoring.
Aha, dus het verminderd wel naarmate het gebruikt wordt, maar het blijft langer geldig dan één maand (indien er nog overschot is)?Tim.Bracquez schreef:Je koopt volume blokken bij voor bijvoorbeeld 1TB aan data. En deze blijft aan je account hangen tot het op is. Hiervoor is een scriptje beschikbaar. Dus je kan in principe gewoon 1x per jaar met dat scriptje het nodige "inkopen" (gratis)
Scriptje: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=30589#p391572
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Hier is de tabel met snelheden mét of zonder vectoring. Waarschijnlijk zit je in zone 1 (gebaseerd op max. 91.7 cijfer van Proximus) en ik veronderstel dat de Proximus cijfers op jouw adres de effectief haalbare snelheid geeft: download 91.7 ipv. de theoretische 100Mb en upload beperkt volgens het Maxi abonnement
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Bij Proximus zit er een cap op de upload en bij scarlet niet
Comfort is 6 up en maxi 8 up
Ps: Het is niet meer Belgacom, ze zijn volledig veranderd van naam
Comfort is 6 up en maxi 8 up
Ps: Het is niet meer Belgacom, ze zijn volledig veranderd van naam

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png