iPhone 6 SpaceGrey 16GB

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

1 jaar oude iPhone 6 SpaceGrey (Zwart/Zilver) met 16GB Storage. iPhone heeft een defecte home/touch sensor na slechte screenrepair en kan niet geüpdatet worden.

Toestel word ofwel volledig hersteld door een apple center (je krijgt de faktuur) ==> 530 EUR
Toestel word NIET hersteld en je doet het zelf of laat het doen ==> 200 EUR

Liefst afhalen of langsbrengen, opsturen mogelijk mits kosten van koper. (Langsbrengen en/of afspreken is mogelijk ergens op de as tussen Antwerpen en Brussel, woon zelf in Kontich).

Geen verkoop meer, verkoop gestaakt!
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Kan blijkbaar post niet meer editeren ?

Bij optie 'niet herstellen' vergeten te melden dat de iPhone op dit moment niet werkt wegens een foutgeloven software update. Een restore lukt niet wegens de leuke error 53 (You have non-working touch-ID sensor or ....) Daar ik reeds al aan het kijken was naar een nieuwe 6s, gaat deze dan maar wat sneller in de verkoop.
Afbeelding
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Editen kan nooit in het verkoopforum.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Mag gesloten worden. Ga de telefoon eerst laten herstellen bij Apple
Afbeelding
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

Hallo

Is er op je iPhone een herstelling gebeurd door een niet erkend Iphone repair center? Dus werd je scherm hersteld door "zo'n winkeltje die goedkoop schermpjes vervangen"? Als dat het geval is, is de kans groot dat Apple je toestel zal afwijzen als "non authorised repair".
De touch-id die in de schermen zit ingebouwd is gepaired met je iPhone.
In zo'n geval zal de homeknop nog wel functioneren als homeknop (duh) maar niet als touch id (kan geen vingers meer lezen).

Yves
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ja, en kan je ook geen enkele iOS update meer doen en brick je je iPhone als je het via iTunes toch eens wil proberen. Dit vind ik er persoonlijk wreed over van Apple.

Wat bedoel je met afwijzen ... Dat Apple die zelfs niet meer wil herstellen, zelfs niet tegen betaling van de full service ? (320 EUR ?)
Afbeelding
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Neen, apple maakt dan een offerte aan nieuwprijs.
De 'apple replace' prijs telt dan niet.
Hier hetzelfde meegemaakt met een 5s.
Ze stelden voor om te proberen onder 'apple replace' aan 309 euro.
Ging akkoord, maar kreeg al snel antwoord terug dat mijn scherm reeds vervangen was door een niet origineel part.

Nochtansl laten doen bij een 'apple certified reseller' waar ik er vanuit ging dat ze originele apple parts zouden gebruiken... Niet dus!
Hele discussie gehad, blijkbaar is het enkel apple zelf die repairs doet met originele parts.
Apple replace niet mogelijk (309 euro) 45 euro bestekkosten en enkel een nieuwe phone aangeboden als 'vervanging' aan nieuwprijs.

Zucht
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dat weet je nu eenmaal op voorhand als je iets koopt van Apple, een ultra-commercieel Amerikaans bedrijf dat er alles, maar dan ook *ALLES* aan doet om zoveel mogelijk geld binnen te rijven en alle vormen van concurrentie uit te schakelen of in hun eigen voordeel te gebruiken/misbruiken.

Je moet niet enkel bereid zijn om een premium prijs te betalen voor de toestellen, maar ook voor de accessoires, service, herstellingen, onderdelen, diensten, etc. Als je daar niet toe bereid bent, dan blijf je best ver weg van dat merk.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

130 euro voor een schermvervanging, rechtstreeks bij Apple (AppleCare bellen) gratis ophaling en retour door courier, en met behoud van garantie.

Dat valt wat mij betreft goed mee.
Ga je langs een APR betaal je iets meer, maar daar is dan ook extra service (backup en restore van je data bvb; hulp van een nieuwe screenprotector te plaatsen, ...).

Ga je bij een winkeltje achter de hoek betaal je een gelijkaardig bedrag, soms beetje meer, soms wat minder, en zonder dat je je garantie behoudt bij Apple. Ik maakte dan ook die opmerking om mensen te waarschuwen:
1° plaats geen namaak (enkel wanneer echt elke euro telt)
2° kijk eerst eens bij Apple of bij een APR hoeveel het kost (dat kan dus best meevallen).

Ik verdien er niets meer mee met de mensen te informeren.
axs
Moderator
Moderator

Prijs was hier geen issue.
Maar ik had wel verwacht dat men mij als 'official apple reseller' minstens zou melden dat ze geen officiele parts gebruikten en daardoor mijn verdere garantie / apple replace verviel.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Mag ik vragen welke reseller dat dan wel was? (mag via PM als je er niet mee wil te koop lopen).
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
Bedankt: 114 keer

Even duidelijkheid proberen te scheppen: als je je iPhone laat herstellen bij een niet-officiële hersteller ("het winkeltje om de hoek"), duwen ze er een niet-Apple scherm in en dat voel je meestal aan de prijs. Probleem is dan inderdaad dat sowieso je garantie vervalt, je vaak het toestel niet meer kan resetten én inderdaad zaken als omruilingen niet meer gaan vanwege "unauthorised repairs".
Laat je de herstelling doen door een AASP (Apple Authorised Service Provider) of Apple zelf, kunnen er twee dingen gebeuren. Ofwel wordt het scherm vervangen en kost het iets van een 130 euro. In het geval dat er echter te veel schade is aan het toestel, meestal is dit een gebogen frame waardoor een origineel scherm geen oplossing meer biedt die door de quality control van Apple geraakt, gaan ze je enkel nog een omruiling willen aanbieden. Dit is een volledig nieuw toestel aan ongeveer 300-350 euro afhankelijk van het model.
Doe je je toestel echter binnen bij een AASP gebeurt de herstelling nog steeds door Apple zelf (hij wordt gewoon opgestuurd).
Heb je effectief een herstelling laten uitvoeren bij een Apple Service Partner en zijn er valse onderdelen geplaatst heb je alle recht dit aan te kaarten. Zij zullen dan heel waarschijnlijk ook hun Partner-status verliezen.
(Ik zou ook wel willen weten waar die herstelling gebeurd is dan, eventueel via PM.)

On topic: als de repair gebeurd is door een niet-officiële hersteller zal de omruiling heel waarschijnlijk ook geweigerd worden. Niet om de verkoop te boycotten of zo..)

PS: wat hier gezegd wordt betreffende de Touch ID klopt. Gebruik je een namaakscherm zal je Touch ID niet meer werken, gebeurt deze via Apple wel.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

ygeffens schreef:Mag ik vragen welke reseller dat dan wel was? (mag via PM als je er niet mee wil te koop lopen).
Waarom via PM? Als een officiële reseller echt namaakonderdelen gebruikt voor herstellingen, dan is het niet meer dan normaal dat die firma hier met haar volledige naam wordt genoemd, zodat iedereen er voor gewaarschuwd is. Als die firma dan minder verkoopt door de slechte reclame is dat volledig terecht. Er is geen enkele reden om oplichters te sparen en andere mensen hier ook het slachtoffer van te laten worden!
axs
Moderator
Moderator

Het ging zeker niet om 'het winkeltje om de hoek' dat repairs doet maar om een regionaal vrij grootte zaak met een aantal filialen.
Gespecialeerd in telecom / informatica / multimedia / electronica en met in het groot een 'apple official reseller' sticker op het raam/deur.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ok, uit heel de thread begrijp ik dus dat de optie om te laten herstellen aan 350 EUR ook niet meer kan dan ? Dat is gewoon te zot voor woorden dat Apple daar niet meer informatie over geeft dan ... Want de enige reden waarom ik die niet bij Apple heb laten herstellen toen was omdat die winkel, ilabo.be, dat deed binnen het uur terwijl je wacht. En dat kostte mij 180 EUR dacht ik.

Als ik had geweten dat dit het resultaat is, dat Apple mijn telefoon moedwillig bricked ( stick on recovery na onderbroken update met error 53) en dan ook nog niet eens meer wil herstellen, dan had ik toen met plezier meer betaald bij Apple, maar ga ik effectief daar nu bevestiging voor vragen bij een switch ofzo. Heb dit jaar een paar duizend euro Apple materiaal gekocht, maar als dit nu effectief hun politiek is, dan vliegt alles buiten en komt er nooit geen Apple meer binnen. Dat die touchid niet meer werkt, tot daartoe, dat je geen updates meer krijgt vond ik al erg, maar was mee te leven, maar dat ze moedwillig via iTunes uwe telefoon onbruikbaar maken is erover en volgens mij zelfs niet legaal.

Dan zal je hier morgen al een iPhone 6s ook direct terug in de verkoop zien staan. f*** man.
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Goh. Misschien is het wat verstaanbaarder als je ziet dat Apple nog al zwaar inzet op TouchID, de hardware, de sensor, de software errond en de functionaliteit die daaruit voortvloeit namelijk vooral ApplePay of aankopen via de App Store/iTunes ... Mij verbaast het niets dat ze er strenge regels over hebben. Mij verbaast het niets dat je het OS niet kan herstellen, en dat er in het OS dus een beveiliging zit dat als er gerommeld is met de TouchID het gewoon niet meer werkt.

Maar zoals je zelf zegt: als het via een "te vertrouwen" winkel gebeurd is, waarom ga je dan daar niet terug naartoe en klaag daar dat de reparatie niet gelukt is? Dat TouchID niet meer werkt? Of welke informatie heb je van die winkel gekregen toen je de herstelling daar ging terughalen?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

De herdtelling is al 6 maand geleden gebeurd, en ja, te vertrouwen ... Het was via iLabo.be en die mensen zijn echte gangsters, achteraf bekeken. Ik snap wel dat Apple dat blokkeert hoor, ik snap echter niet dat ze die dan nu niet meer als out-of-warranty repair willen aanvaarden en je verplichten dat ding weg te gooien en een nieuwe te kopen.

@Mod ... Missschien verplaatsen naar het smartphones forum, heeft niets meer met origineel verkoop topic te maken he :-)
Afbeelding
nickz
Elite Poster
Elite Poster

axs schreef:Het ging zeker niet om 'het winkeltje om de hoek' dat repairs doet maar om een regionaal vrij grootte zaak met een aantal filialen.
Gespecialeerd in telecom / informatica / multimedia / electronica en met in het groot een 'apple official reseller' sticker op het raam/deur.
Zo veel van die Apple reseller ketens zijn er niet in Vlaanderen: Switch en Lab9. Switch is de grootste...
Nu ja, ik heb de indruk dat je toch niet de volledige waarheid vertelt. Iemand die recht in zijn schoenen staat zou die winkel gewoon bij naam noemen.
Laatst gewijzigd door nickz 23 jan 2016, 13:50, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Resellers zijn er genoeg, switch, lab9 e.d. Zijn meer dan gewone authorized resellers.
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Maar die TouchID werkte dan 6 maanden geleden toch ook niet? Waarom dan 6 maanden geleden dan daar niet op reageren? Dat snap ik eigelijk niet zo goed...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Eerlijk gezegd, 6 maand geleden heb ik erop gereageerd maar iLabo weigerde dat te aanvaarden dat het aan de repair lag en aangezien ik die touchId niet echt gebruikte heb ik dat zo gelaten. Het was vlak na de 9.1 update denk ik, want het was pas een tijd later dat ik merkte dat ik de updates niet kon installeren. Tot een paar dagen geleden stoorde me dat ook niet, mijn telefoon werkt en ik had geen probleem.

Normaal hang ik mijn telefoon nooit aan mijn laptop, maar ik had nu net wat grotere filmpjes gemaakt en dacht die met iPhoto te importeren. ITunes Sprang aan en vroeg uiteraard direct om up te graden, dacht nog ... Zal anders eens met iTunes proberen he, dat lukte ook niet en dan dacht ik eens een Back-up and restore te doen. De Back-up werkte, maar de restore heeft alles om zeep geholpen ...

En dat is wat mij stoort ... Dat Apple niet gewoon je telefoon een melding laat geven dat updates of restoren niet kunnen wegens een hardware issue, maar gewoon je telefoon verneukt en dan doodleuk niet meer wil herstellen .... Naar mijn mening is dat echt pest gedrag en iets helemaal anders dan drm op de hardware ofzo.
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Goh... Mij hoor je zeker nooit zeggen dat Apple heilig is, maar om hier nu de volledige schuld bik Apple te leggen. Je had 6 maanden geleden beter moeten reageren en als je bij de hersteller bot ving naar Apple moeten stappen. Dan had je nu geen papierhouder van 700€ :(

Jij vindt het pest-gedrag, Apple wil haar TouchID platform beschermen. Ik zou naar de Apple store in BXL stappen, je zieligste gezicht trekken, alles uitleggen, en hopen op coulance...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Selder, als ik had geweten dat dat Apple hun policy was, had ik dat zeker gedaan. Mijn probleem is ook dat die informatie niet zomaar ergens staat te vinden zonder dat je effectief dat probleem tegenkomt ... Ik vind dat Apple daar toch iets duidelijker over mag communiceren bij de aanschaf. Maar dan nog vind ik het niet kunnen, dat is hetzelfde dat je met je BMW niet meer bij de garage zou terecht kunnen voor een defect aan de motor omdat je je voorruit hebt laten vervangen bij CarGlass ... Of nog beter, voorruit vervangen bij CarGlass en bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt kom je Motor in storing omdat er een niet-BMW ruit inzit en bmw wil je niet meer helpen ...

Er is geen ENKELE andere fabrikant die zo omgaat met de repair policy, dus moeten we dat ook niet aanvaarden omdat het Apple is.

Ik ga volgende week inderdaad langs Switch, waar ik dit jaar al voor een hele hoop geld materiaal heb gekocht en zien wat zij zeggen. Ik ga gewoon het hele verhaal voorleggen en zeggen dat ik gerust bereid ben om ofwel de telefoon te laten herstellen onder de out of warranty procedure, of anders een nieuw toestel met een gelijkwaardige korting wil aanschaffen ( om dan als kado of te verkopen ). Maar ik ga dat nu ook niet zomaar langs mij leggen als die niet meewerken hoor.
Laatst gewijzigd door Sasuke 23 jan 2016, 19:23, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Niet (helemaal) juist.

Je spiegel die van je voorruit valt na de herstelling van je voorruit bij Carglas, ook al is je auto zelf nog in garantie, zal niet onder garantie opgelost worden bij je garage waar je hem gekocht hebt.

Trek die lijn verder naar je iPhone en dan begrijp je dat een probleem dat voort komt uit het vervangen van het lcd-scherm (incl. touch-id) niet zal opgelost worden door Apple wanneer een ander bedrijf je lcd scherm heeft vervangen, en daarbij geen rekening heeft gehouden met je touch id.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Nee, je bent niet mee denk ik. Dat ze dat niet onder garantie herstellen vind ik normaal, en als de garage zou zeggen dat dan zowel de spiegel als heel de voorruit moet vervangen tegen een kostprijs, dat is normaal. Maar in dit verhaal hebben ze de motor stop gezet omdat de voorruit niet van BMw is.

Maw, als Apple zegt, meneer dat kost u 350 EUR om te herstellen dan is er geen probleem. Maar nu zeggen, meneer, daar blijven wij af en u mag uw toestel weggooien en een nieuw kopen. Alsof we zouden aanvaarden dat de garagist zegt dat mijn auto voor de schroot is ...
Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Wat andere fabrikanten zouden doen, terecht, is die feature uitschakelen dat die niet meer gebruikt kan worden. Maar toch niet doelbewust het toestel kapotmaken zodat niet meer kan gebruikt worden (spiegel eraf, wagen voor de schroot ??)
Afbeelding
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

Dus als ik het goed heb begrepen : toestelt herstelt met niet-originele stukken, toestel niet meer te gebruiken?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Klopt, maar niet onmiddellijk. iPhone heeft 6 maand perfect gewerkt, maar zonder iOS updates, want die werden geblokkeerd omwille van niet werkende touchID. Maar na een restore naar een eerdere Back-up te willen doen via iTunes, blokkeert Apple deze halverwege, omwille van die touchid, en dan werkt je telefoon niet meer ( kan niet booten en komt steeds om restore vragen).

Bij nazicht op verscheidene fora en Apple support pagina's blijkt dit by design te zijn, en als kers op de taart wil Apple deze niet meer herstellen, zelfs niet tegen betaling.

Zie: https://support.apple.com/en-us/HT205628 en reddit
Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

MichelJ schreef:Dus als ik het goed heb begrepen : toestelt herstelt met niet-originele stukken, toestel niet meer te gebruiken?
Toestel wel nog te gebruiken, maar bij een firmware reset krijg je een foutcode en dàn is het niet meer te gebruiken.

Sasuke, is de foutcode die je krijgt 53?
Heb je het originele scherm nog meegekregen bij iLabo? Dan is het gewoon een kwestie van het scherm opnieuw te wisselen en het toestel op te ruilen.
Wat je vergelijking met de auto betreft, vrees ik dat die niet helemaal opgaat. Zoals hierboven ook aangehaald gaat het niet echt over het scherm (de voorruit), maar over het mogelijks falen of corrupt zijn van Touch ID. Grootste factor hiervoor is inderdaad de Apple Pay, waar Apple zich echt wil indekken tegen misbruik (om hun contract met de financiële sector niet te verliezen).

Ik begrijp dat het onlogisch lijkt dat een iPhone met werkend (fake) scherm niet kan omgeruild worden en een kapotte, verzopen, gebroken iPhone wel, maar die omgeruilde toestellen gaat terug naar Apple. Zij kunnen niks aanvangen met een fake scherm natuurlijk. Dat is ook de reden waarom je de omruiling aan een lagere prijs kan doen.

Je had inderdaad na de herstelling je beklag moeten doen bij iLabo, maar dat kwaad is nu geschied.
Als mensen aan mij advies vragen zeg ik altijd dat zo lang je toestel in garantie is je het best steeds de officiële weg volgt qua repairs etc. Het verliezen van je garantie is meestal een veel grotere kost dan de meerprijs die je betaalt. Als je garantie reeds verlopen zei ik vroeger altijd van het 'achter de hoek' te laten doen. Sinds Touch ID is dat natuurlijk ook weer een factor waar je rekening moet mee houden.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Allemaal goed en wel, blijft dat je dat pas te weten komt als het te laat is. Maar ja, inderdaad error 53.

Ik zal dus de illegale toer op moeten om dat te herstellen want vind het zowel ecologisch als moreel onverantwoord om dat zo weg te smijten. En nee, origineel glas niet gekregen, want dat was in duizenden stukjes, de helft van het glas ligt ergens ten Velde in Duinkerke :-)

Enfin, ik hoop vooral dat dit mensen weer wat info bezorgt ... Ik ben er alvast niet blij mee en blijf het niet kunnen vinden ...
Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:Klopt, maar niet onmiddellijk. iPhone heeft 6 maand perfect gewerkt, maar zonder iOS updates, want die werden geblokkeerd omwille van niet werkende touchID.
Niet werkende TouchID en geen updates willen doorvoeren is natuurlijk wel niet 'perfect werken'.

Hm, helemaal niets van meegekregen? Zoals ik zei, de iPhone mag echt in bijna verschrikkelijke staat zijn. Zo lang het de originele onderdelen zijn kan je waarschijnlijk wel een omruiling krijgen. Ik heb al iPhones zien passeren met letterlijk een half scherm :D.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Ik begrijp ergens wel dat je ontevreden bent over dat je momenteel een toestel bezit dat onbruikbaar is. En dan vooral het feit dat je dit pas te weten komt als het te laat is. Ben je bij Apple/AASP informatie gaan vragen? Daar wordt normaal wel gewezen op de gevaren van het buiten het officiële circuit te laten herstellen.
Verder staat het ook heel duidelijk in de algemene (herstel)voorwaarden van elke AASP en Apple zelf.

De misnoegdheid is te begrijpen, maar als je een brood koopt staat er ook niet in het groot op de zak dat je bakker niet verantwoordelijk is voor de diarree die je krijgt als je er vervallen preparé opsmeert. (om het nu maar in het heel extreem voor te stellen)

PS: misschien inderdaad best afsplitsen van het originele topic.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

My god. Snapt nu echt niemand het hier?
Apple weigert een repair *buiten garantie* te doen, nadat ze zelf hun hardware bricken omdat er bij een reset "non-original parts" zijn gedetecteerd.
Non-original parts die overigens geinstalleerd zijn buiten het medeweten van de user om.
Dat kan je van *geen enkel* bedrijf goedpraten.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Als je een repair laat uitvoeren door een niet-Apple partner weet je dat er geen originele onderdelen gaan inkomen he..

Het is trouwens ook geen herstelling maar een omruiling van een defect voor een defect toestel voor een nieuw. Anders kan ik ook voor 100 euro aan onderdelen bestellen in China, zelf iets wat op een iPhone 6 lijkt in elkaar boksen en dan naar Apple stappen "wissel dit eens om voor een iPhone 6".
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Butskristof, dat is nog altijd Apple verkeerde policy he ... Ik hoef geen nieuwe telefoon te hebben, ik wil gewoon een herstelling. Ik snap het nog altijd niet dat er een bedrijf een toestel niet hersteld.

Wat als ik dat scherm eruithaal, in duizend stukjes kapotsla en enkel een paar overhoud en zeg dat dat het enige is dat ik nog kon redden ... Repareren ze dan wel ? Die policy is toch gewoon onnozel. Dat ze dat niet onder garantie nemen is normaal, dat ze die touchid uitschakelen is normaal, de rest niet imho
Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Herstellen is op zo'n toestel gewoon economisch niet rendabel. De reden waarom je in dit geval een omruiling aangeboden krijgt is dat er waarschijnlijk ook schade is aan je frame. Zouden ze dit ook apart herstellen betekent dit dat ze je iPhone helemaal leeg zouden moeten halen, om hem vervolgens in een nieuwe behuizing in te bouwen. Kans dat er dan fouten gebeuren (onderdelen zijn belachelijk klein) + je zit met de miserie van serienummers etc op de behuizing, en nog tal van andere factoren maken dat het gewoon niet waard. Dan is het veel voordeliger om jou een nieuw toestel te geven en het oude te strippen voor eventueel bruikbare componenten die dan elders eventueel nog kunnen worden gebruikt.

Wees blij dat je dit niet met een iPad voorhebt. Die kan je zelfs niet openen. Enige dat eraan kan gebeuren is een batterijvervanging of een omruiling.

Wat het scherm kapotslaan betreft: dan is het weer ''colossal damage" en kunnen ze waarschijnlijk nog zien dat het niet het originele scherm is. Ik vind het persoonlijk nogal risky om te proberen.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Was dat nu ook niet van plan om dat scherm kapot te slaan, was puur hypothetisch om te zien hoe Apple zich daar tegenover op zou stellen.

Wat betreft iPad ... Heb zelf tot 2x toe een lcd en digitizer incl home button assembly vervangen op een iPad mini, weliswaar de eerste generatie zonder touchid. Iets wat ik nu niet meer doe. Die iPhone was het eerst en enige toestel in huis waar ik geen Apple- of Switchcare op heb :-(
Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Das echt kakkerij natuurlijk.. Veel mensen knappen inderdaad af op de 'lange wachttijd' terwijl het elders kan terwijl je erop wacht. Punt is dat schermvervangingen etc allemaal bij AppleCare gebeuren (ook als je je toestel aflevert bij een AASP), en het dus vooral door transport is dat je hem 3-4 werkdagen kwijt bent. (Maar zelfs als je hem in Brussel gaat afgeven is de wachttijd praktisch dezelfde.)
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik heb deze discussie verwijderd uit de verkooptopic. Lijkt mij beter dat jullie hier verder gaan.

Kan een admin de (te koop) tag verwijderen?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

butskristof schreef:... op de 'lange wachttijd' terwijl het elders kan terwijl je erop wacht. ...
Ik mocht de maansikkel iPhone6 al na een uurtje terug oppikken in de Apple Store ... wel op voorhand via de app een afspraak gemaakt en het probleem goed beschreven...
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”