Bestaat er freeware software welke nog (een deel van) de data (vb muziekfolder) kan redden van een schijf (WD green) welke niet meer werkt in de mediaspeler (vraagt om te formatteren, maar dus nog niet uitgevoerd). Ook in dockingstation op usb lukt het uitlezen niet meer. De schijf spint wel op en wordt soms ook nog wel herkend.
Dus alle tips welkom waarmee eventueel nog een deel van de mediadata kan gered worden.
recover mediaschijf
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Ik bedoel daarmee dat windows er soms wel een letter aan toekent, maar klikken op de schijf levert niets op. Je ziet dus geen mappen, laat staan bestanden van de data mediapartitie
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Goede ervaringen met TestDisk: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Opgelet, je moet wel eerst de wiki volledig lezen en begrijpen! Anders maak je gegarandeerd fouten.
Opgelet, je moet wel eerst de wiki volledig lezen en begrijpen! Anders maak je gegarandeerd fouten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
@iceke: easus blijkt geen freeware te zijn, je kan het enkel testen met een hele kleine datalimiet
@raf1: Zag er een veelbelovend programma uit maar het is me niet gelukt. Misschien heb ik het zelf om zeep geholpen, toch bedankt voor de tip.
@raf1: Zag er een veelbelovend programma uit maar het is me niet gelukt. Misschien heb ik het zelf om zeep geholpen, toch bedankt voor de tip.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1