Wanneer ik bij mijn ouders op bezoek ga en ik wil daar even iets opzoeken op internet heb ik steeds minimaal bereik van een Telenet homespot.
De verbinding valt dan ook nog regelmatig weg of ik moet mijn phone of tablet bijna tegen de muur van de buren houden.
Nu heb ik ooit ergens gelezen dat iemand een oude Linksys 54WRT draadloze router had omgebouwd naar een ontvanger-accespoint.(had daar dan ook een andere firmware opgezet)
Ik zou deze Linksys dan bij mijn ouders plaatsen en wanneer ik op bezoek kom deze dan aanzetten.
Nu was mijn vraag of dit een haalbare idee is en of dit echt goed kan werken ? (die routers vind je nog genoeg dus veel zal het niet gaan kosten)
Linksys wrt54 gebruikens als ontvanger en AP.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik heb ook een WRT54GL met Tomato firmware erop.
Je kan die instellen als router/AP, dan zendt ie zelf een signaal uit dat ie per ethernet aangeleverd krijgt.
Je kan die ook instellen als AP in de andere richting: hij vangt een signaal op en zet dat signaal op de ethernetpoorten.
En dan kan ie het wifisignaal doorgeven (WDS), maar ik betwijfel dat je dat op een Telenet modem gaat gerealiseerd krijgen. Ik heb met 3 zo'n toestellen wel een WDS netwerk kunnen maken, maar dan stelde ik op elk van die toestellen in met welke WRT54GL er upstream én downstream verbonden moest worden.

Je kan die instellen als router/AP, dan zendt ie zelf een signaal uit dat ie per ethernet aangeleverd krijgt.
Je kan die ook instellen als AP in de andere richting: hij vangt een signaal op en zet dat signaal op de ethernetpoorten.
En dan kan ie het wifisignaal doorgeven (WDS), maar ik betwijfel dat je dat op een Telenet modem gaat gerealiseerd krijgen. Ik heb met 3 zo'n toestellen wel een WDS netwerk kunnen maken, maar dan stelde ik op elk van die toestellen in met welke WRT54GL er upstream én downstream verbonden moest worden.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik ga het nog eens bekijken, lijkt me allemaal niet zo makkelijk voor een leek.
Ik zou ook eventueel een laptop kunnen gebruiken met een ALFA Network AWUS036 en daar mhotspot of virtualrouter op draaien.
Ik zou ook eventueel een laptop kunnen gebruiken met een ALFA Network AWUS036 en daar mhotspot of virtualrouter op draaien.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 54 keer
Bovenstaande is allemaal nogal wazig of naast de kwestie.
Ik moet binnenkort mijn WRT54 eens op een Fon netwerk verbinden. Zelfde principe als bij Telenet neem ik aan. Die WRT stond vroeger al ingesteld om zich op een privaat netwerk in te loggen, dus ik moet gewoon de config veranderen zodat hij nu op een publiek netwerk inlogt. Ik kan je wel een aantal screenshots doorsturen van wat er moet ingesteld worden, als je wil.
Ik moet binnenkort mijn WRT54 eens op een Fon netwerk verbinden. Zelfde principe als bij Telenet neem ik aan. Die WRT stond vroeger al ingesteld om zich op een privaat netwerk in te loggen, dus ik moet gewoon de config veranderen zodat hij nu op een publiek netwerk inlogt. Ik kan je wel een aantal screenshots doorsturen van wat er moet ingesteld worden, als je wil.
- heist_175
- Moderator
Misschien kan jij dan helderheid brengen in alle wazigheid?
Hoe ga jij, met een WRT54, een wifi-signaal oppikken en met hetzelfde toestel opnieuw versturen?
Hoe ga jij, met een WRT54, een wifi-signaal oppikken en met hetzelfde toestel opnieuw versturen?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Als dat voorzien is in de Firmware moet dat toch lukken (Openwrt of dd-wrt ?).
In mijn FritzBox is er een instelling "Internet via WLAN"
Hiermee kan ik dus een wifi-signaal oppikken (beveiligd) en met hetzelfde toestel opnieuw versturen (met een andere sssid/passphrase).
Dezelfde radio wordt dan gebruikt zowel voor WAN en WLAN
Enige nadeel: je verliest 50% van de wireless capaciteit
In mijn FritzBox is er een instelling "Internet via WLAN"
Hiermee kan ik dus een wifi-signaal oppikken (beveiligd) en met hetzelfde toestel opnieuw versturen (met een andere sssid/passphrase).
Dezelfde radio wordt dan gebruikt zowel voor WAN en WLAN
Enige nadeel: je verliest 50% van de wireless capaciteit
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- heist_175
- Moderator
Ik dacht dat de hardware van de WRT54GL dat niet ondersteunde.
Blijkbaar ben ik mis en zijn er online guides hoe je dat (ook op een WRT54GL) werkend kan krijgen met aangepast firmware.
Blijkbaar ben ik mis en zijn er online guides hoe je dat (ook op een WRT54GL) werkend kan krijgen met aangepast firmware.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Wat denken jullie hiervan ?
http://www.hootoo.com/hootoo-tripmate-h ... outer.html
En wat denken jullie van de oplossing van een laptop met een ALFA Network AWUS036 en daar mhotspot of virtualrouter op draaien ?
http://www.hootoo.com/hootoo-tripmate-h ... outer.html
En wat denken jullie van de oplossing van een laptop met een ALFA Network AWUS036 en daar mhotspot of virtualrouter op draaien ?