Vreemd netwerk/wifi probleem bbox3

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Ik heb dit probleem eigenlijk al sinds het begin dat ik een bbox3 heb. Maar het viel me recent terug op. Ik heb net een raspberry pi2 gekocht (had dit veel eerder moeten doen, geweldig speelgoed). Deze is met kabel verbonden aan de bbox. Als ik vanaf m'n laptop wil inloggen via ssh of naar bijvoorbeeld de Kodi remote pagina wil gaan dan is die zogezegd onvindbaar (via de gewone 2,4ghz wifi). Als ik dan switch naar het 5ghz wifi netwerk dan werkt het perfect (voor de rest werkt de gewone wifi perfect, internet werkt gewoon. Ik kan alleen geen andere toestellen op het intern netwerk benaderen). Hetzelfde fenomeen zie ik ook vaak bij m'n playstation3 als ik iets wil streamen naar die PS3. Nog mensen die dit hebben/weten wat dit kan zijn? Het probleem komt trouwens ook andersom voor soms. Dat 5ghz niet werkt en 2,4 wel.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik denk dat je dit eens moet lezen, is reeds een topic over geweest.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Hmm ja ik dacht al gehoord te hebben van zo'n issue met de Technicolors in inderdaad. Maar ik heb een Sagem. Het bizarre is denk ik ook dat het niet altijd is.. maar dit zou ik moeten testen. Het zou goed kunnen dat ik altijd toevallig op de 5ghz zat als het werkte.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”