Een nieuw jaar, een nieuwe prijsverhoging bij Proximus 2016

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Het is enkel een happy few die iets merkt van deze theoretische snelheden. Het is eveneens schandalig dat de maxi pakketten buiten schot blijven. Bang om hier inkomsten te gaan verliezen omdat ze op prijsvlak aan hun top zitten en nog duurder maken klantenverlies gaat veroorzaken?
De vraag blijft echter hoeveel Proximus-klanten werkelijk van deze theoretische snelheden zullen kunnen genieten. Bovendien worden de prijzen van de Maxi-pakketten geeneens verhoogd! Kortom, de kleintjes betalen meer voor de beloofde kwaliteitsverbetering van de groten.
Zolang we zo dom zijn om teveel te betalen zal het duopolie er alles aan doen om ons uit te melken. Blijkbaar worden we als Vlaming graag uitgemolken. Dringend tijd voor een "Electrabelleke".
Voor 2016 wensen wij niets liever dan de intrede van alternatieve aanbieders op de Belgische telecommarkt. Enkel échte concurrentie kan de oneindige prijsverhogingen van marktleiders Proximus en Telenet tegengaan. Anders zal het niet bij deze zoveelste prijsverhoging blijven en zullen ook de andere bestaande operatoren hun prijzen blijven omhoogtrekken.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

In een Pack zijn de Maxi pakketten vrij duur gezien de meerwaarde tov Comfort. Dat is wat mobiele data extra (wat meestal toch onbenut blijft), wat extra zenders en 2Mbps extra upload.

En die happy few zijn vrij talrijk. Velen doen hier of het gros van Proximus klanten op een erbarmelijk 16.5Mbps profiel zitten terwijl meer als de helft meer als 50Mbps haalt. Wat alleen maar meer en meer wordt met de dag. Het is lang geen 200Mbps+ die Telenet wel aan al zijn klanten kan geven. Maar 50Mbps+ is vlot genoeg voor het gros van het gebruik.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bah een euro extra op mijn start, dat is bijna 4 pct.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Goztow schreef:Bah een euro extra op mijn start, dat is bijna 4 pct.
Idem dito hier. En ik dacht dat er in 2015 al 2 Euro was bijgekomen (van 25,50 naar 27,50). En in januari nog een Euro. Op een half jaar tijd van 25,50 naar 28,50.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Internet stand alone krijgt geen prijsverhoging. De packs zijn dit jaar (2015) ook niet gestegen in prijs.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Fallschirmjaeger schreef:Internet stand alone krijgt geen prijsverhoging. De packs zijn dit jaar (2015) ook niet gestegen in prijs.
Toch maar beter leren lezen?
Concreet worden Start en Comfort € 1 duurder.
En Start is dit jaar 2 Euro duurder geworden. Volgens mij is Start internet stand alone.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Misschien eens niet afgaan op een sensatie boekske als Test Aankoop, maar eens de officiële site checken?

http://www.proximus.be/tarieven

Waar ziet gij hier een prijsstijging voor stand alone producten staan?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Misschien voortaan van de eerste keer uw pijlen richten op JoskeVermeulen die hier een link geeft naar de sensatieboekskes.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Er bestaat al een topic hierover, met daarin de juiste info in de openingspost. Daarop heb ik mij gebaseerd.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=46106

Test Aankoop heeft sowieso al jaren afgedaan bij mij met hun dubieze testen, foutieve (of sensatie gerichte) info en vooral hun constant gespam (post/mail/telefonisch) met hun prul cadeaus bij een abonnement.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Dat Test Aankoop voor u heeft afgedaan is uw probleem, daar gaat het hier niet om maar ik heb in ieder geval niet gezien dat er al een 2 maand oude topic in het breedband nieuws sub forum bestaat. (Niet iedereen leest dat gedeelte omdat er amper iets interessant gepost wordt voor sommigen zoals mij)

Voor de anderen, er staat in de titel boven alinea dat het om de pakketten gaat he.
Goedkopere pakketten betalen meer

Concreet worden Start en Comfort € 1 duurder. <knip>
Aan mods: wijzig/verwijder dit topic maar als het te onduidelijk is (zie topic in breedband nieuws)
Laatst gewijzigd door JoskeVermeulen 28 dec 2015, 13:32, in totaal 1 gewijzigd.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Dat is dus al bij al goed nieuws voor mij :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Oude gsm-tariefplannen
(abonnement en tarieven om te bellen en sms’en)

+ 5%

> GC zit er niet bij geloof ik ?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

AndRo555 schreef:En die happy few zijn vrij talrijk. Velen doen hier of het gros van Proximus klanten op een erbarmelijk 16.5Mbps profiel zitten terwijl meer als de helft meer als 50Mbps haalt. Wat alleen maar meer en meer wordt met de dag.
Kan je dat beamen met harde cijfers of is dit iets dat je uit je vingers zuigt? :p
Maargoed, met vectoring krijgen meer mensen inderdaad makkelijker 50Mbit in zone 2.

Echter zouden ze moeten streven naar iedereen op z'n minst in zone 2, en indien nodig meer ROP's.
Of de hele bundel eens herleggen zoals hier in onze straat bv, ze ligt er al van zeg maar de 2de wereldoorlog ofzo en toen was van insulatie weinig tot geen sprake :roll: (Laat staan dat de kabel een paar honderd meter extra aflegt omdat deze via de andere kant van de straat gaat waar amper 2 huizen staan, en dan na ~200m omkeer en de majority van de huizen aansluit. ~500m kabel terwijl het anders ~50m zou zijn...)
Dan zou een tijdelijke prijsverhoging minder erg zijn dan wat ze nu doen met gewoon prijzen omhoog en eigenlijk vrij weinig echte improvements :p.
Al zullen al die broadcom ROP kaartjes ook wel voldoende gekost hebben geloof ik.
Uiteindelijk hoop ik dat FTTH voor meer en meer mensen die niet in een nieuwe verkaveling wonen ook in de toekomst haalbaar gaat zijn voor belgacom. Er zit uiteindelijk wel een limiet aan die koper.

Beetje ontopic terug : Test aankoop toont alsmaar weer dat ze van de materie echt iets te weinig expertise in huis hebben. Concurrentie is goed, maar je moet nog altijd afnemen van belgacom of telenet wil je landelijke (in het geval van belgacom) connectie.
Het is vrij onmogelijk om als startende provider een groot netwerk from the ground up te gaan leggen. Dat kost ettelijke miljarden. Vergeet niet dat de kabels die gelegd zijn indertijd allemaal ofwel geschonken zijn ofwel betaald door de belgische belastingbetaler.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

hier en daar inderdaad allemaal stukjes aan elkaar gezet

Afbeelding
de koe zegt boe
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

GuntherDW schreef:
AndRo555 schreef:En die happy few zijn vrij talrijk. Velen doen hier of het gros van Proximus klanten op een erbarmelijk 16.5Mbps profiel zitten terwijl meer als de helft meer als 50Mbps haalt. Wat alleen maar meer en meer wordt met de dag.
Kan je dat beamen met harde cijfers of is dit iets dat je uit je vingers zuigt? :p
Maargoed, met vectoring krijgen meer mensen inderdaad makkelijker 50Mbit in zone 2.
Wel de 2015 Q3 cijfers van Proximus spreken van 49Mbps gemiddeld. Dus 1 kwartaal aan VDSL vectoring uitrol verder zal dat hopelijk al boven de 50Mbps zitten.
(en zo te zien aan het topic over de software voor sagem modems lijkt dat wel te kloppen)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Nja AndRo555, niet vergeten dat iemand die met 100Mbit zit, het gemiddelde sneller omhoog zal trekken dan iemand die op 40Mbit of 30Mbit zit, ziende dat die dichter tegen het gemiddelde aan zit.
Al spreek ik (nogmaals) niet tegen dat vectoring een grote hulp is, er is nog altijd een hoop te doen voor de zone 3 & 4 mensen.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

Ik kreeg net een mail van Proximus. Hun boodschap komt neer op: "de nieuwe technologie van Proximus is voortaan ook bij jou thuis beschikbaar via jouw b-box 3."

Er is iets veranderd, maar wat precies daar gaan ze niet op in :???:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Vectoring actief waarschijnlijk
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

warpozio schreef:Ik kreeg net een mail van Proximus. Hun boodschap komt neer op: "de nieuwe technologie van Proximus is voortaan ook bij jou thuis beschikbaar via jouw b-box 3."

Er is iets veranderd, maar wat precies daar gaan ze niet op in :???:
Ik heb ook zoiets gekregen onlangs: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p629280
Bleek gewoon de aankondiging van VDSL2 te zijn die met een jaartje ofzo vertraging toekwam.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

GuntherDW schreef:Nja AndRo555, niet vergeten dat iemand die met 100Mbit zit, het gemiddelde sneller omhoog zal trekken dan iemand die op 40Mbit of 30Mbit zit, ziende dat die dichter tegen het gemiddelde aan zit.
Al spreek ik (nogmaals) niet tegen dat vectoring een grote hulp is, er is nog altijd een hoop te doen voor de zone 3 & 4 mensen.
Dat besef ik ook wel. Er zijn er ook nog een hele grote hoop mensen die op 50 of 70Mbpsa zitten met DLM alleen of op 70Mbps met vectoring, die groep zal vermoedelijke groter zijn dan die met 100Mbps. En die groep trekt het gemiddelde ook niet meer echt omhoog.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”