Beste,
Ik heb een bug ontdekt in de VPN client van Windows 10 bij het connecteren naar een bepaald type firewall. Het lijkt effectief een bug te zijn aanwezig in Windows 10, niet in Windows 7 of 8.1
Weten jullie soms waar ik deze bug kan melden bij Microsoft?
BUG in VPN client Windows 10
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 101 keer
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Als je geen MS Premier contract hebt, bij de support van je firewall dan ! Het kan evengoed een bug in de firewall software zijn daar je zelf al meld dat het enkel bij connectie naar een bepaald type firewall is. Het is niet omdat eerdere versies dat probleem niet hebben dat het ook effectief een bug is. Kan best een by design behaviour zijn waar je firewall nog niet mee om kan.
-
- Elite Poster
Het is geen fout van de leverancier...
WARNING: trns_id mismatched: my:3DES peer:AES
Er wordt vanuit Windows met een verkeerde versleuteling geprobeerd te connecteren.
WARNING: trns_id mismatched: my:3DES peer:AES
Er wordt vanuit Windows met een verkeerde versleuteling geprobeerd te connecteren.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Errm ... en heb je het getest met andere Firewalls ? Bij mij werkt de client namelijk wél goed ... dus ja ... je hebt enerzijds een Windows versie die met een hele hoop firewalls wel werkt zonder problemen, en langs de andere kant met 1 type firewall niet ...
Maar dan nog, zulke bugs moeten steeds vanuit grotere bedrijven komen en worden niet aanvaard op single-user niveau. Daarom de vraag of je via je werk een Microsoft Premier Support contract hebt of niet. Indien niet, of het nu een Win10 bug is of niet, ik zou dit toch via je je firewall fabrikant aanvechten. Als zij je wandelen sturen met de melding dat het een Win10 bug is, dan zou ik toch snel naar een andere vendor overschakelen
Maar dan nog, zulke bugs moeten steeds vanuit grotere bedrijven komen en worden niet aanvaard op single-user niveau. Daarom de vraag of je via je werk een Microsoft Premier Support contract hebt of niet. Indien niet, of het nu een Win10 bug is of niet, ik zou dit toch via je je firewall fabrikant aanvechten. Als zij je wandelen sturen met de melding dat het een Win10 bug is, dan zou ik toch snel naar een andere vendor overschakelen

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Over welk VPN protocol gaat het trouwens en wat zijn je instellingen ?
-
- Elite Poster
Het is intussen gereduceert tot een GUI bug in Windows. Als je bepaalde handelingen uitvoert na elkaar verdwijnen er instellingen (vinkjes van Unencrypted PAP) etc. Ik heb gewoon de moed niet om ergens een post te plaasten op een Microsoft forum. Ik kan wel een filmpje maken ervan waarin je het ziet, voor de rest moeten ze hun plan maar trekken 

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 20 keer
Gebruik je meest recente publieke release van Windows 10?
Indien ja, meld je dan eens aan voor het insider programma. Dan krijg je veel sneller (de nog niet gereleasde) updates en kan je direct van in Windows feedback geven en bugs rapporteren.
Indien ja, meld je dan eens aan voor het insider programma. Dan krijg je veel sneller (de nog niet gereleasde) updates en kan je direct van in Windows feedback geven en bugs rapporteren.