Telenet weer duurder...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zonet een gesprek met John Porter in het programma de Afspraak op Canvas.
De boodschap was alvast dat de prijzen wederom zullen stijgen in januari.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Is toch normaal? Er worden geen prijsafspraken gemaakt... Maar als de ene een verhoging heeft klaarstaan, staat de andere nooit ver achter
Sent from my A0001 using Tapatalk
Sent from my A0001 using Tapatalk
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 157 keer
- Bedankt: 78 keer
Dat zat er inderdaad aan te komen. Alweer blij geen klant te zijn maar als vroegere werknemer wel aandelen te hebben, al zijn die de laatste weken ook goed gezakt. 

EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Godmiljaardedju, ik zag het in De Tijd voorbij komen. Is logisch, het is gebleken dat er zelfs klanten zijn bij gekomen. Dus hebben we als klanten de rode loper uitgerold voor Telenet en gezegd
"Doe maar, hoe meer we moeten betalen hoe liever we het hebben als klanten"
Ben ik blij dat ik enkel nog internet bij die mafia in huis heb. hopelijk kan Mobistar een deftig en goedkoop alternatief bieden op de kabel. Hopelijk komt er dan ook echte concurrentie in dat segment van de telecom. Alles wat Mobistar zal aanbieden zal beter en goedkoper zijn dan Telenet.
Daar telenet er nog klanten bij heeft gekregen, ondanks het massale protest bewijst hoe zwak Proximus (met hun koper) in Vlaanderen staat met hun portfolio van producten. Ze moeten geen "tandje" meer bijsteken, maar hadden vanaf gisteren een vrachtvliegtuig erdoor moeten jagen.
"Doe maar, hoe meer we moeten betalen hoe liever we het hebben als klanten"
Ben ik blij dat ik enkel nog internet bij die mafia in huis heb. hopelijk kan Mobistar een deftig en goedkoop alternatief bieden op de kabel. Hopelijk komt er dan ook echte concurrentie in dat segment van de telecom. Alles wat Mobistar zal aanbieden zal beter en goedkoper zijn dan Telenet.
Daar telenet er nog klanten bij heeft gekregen, ondanks het massale protest bewijst hoe zwak Proximus (met hun koper) in Vlaanderen staat met hun portfolio van producten. Ze moeten geen "tandje" meer bijsteken, maar hadden vanaf gisteren een vrachtvliegtuig erdoor moeten jagen.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Zal het niet eerder februari zijn, want meestal is dat de maand bij uitstek, ze zouden hun klanten volgens mij dan toch te laat verwittigen dat ze de prijzen optrekken.r2504 schreef:Zonet een gesprek met John Porter in het programma de Afspraak op Canvas.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
overname base moet betaald worden en dan nog enes 200 miljoen investeren.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 54 keer
Net toevallig ook dat stukje gezien. Ongegeneerd nog maar eens verhogen. En dat uit de mond van iemand die nog niet eens Nederlands spreekt, vindt men het bij de VRT eigenlijk normaal om het hoofd van het Vlaamse kabelnetwerk in het Engels te interviewen? Hij kan Telenet trouwens niet eens correct uitspreken.
Zijn er die nog weten hoeveel ze over de jaren heen voor de kabel betaald hebben? Zou wel interessant zijn om de evolutie over de jaren te kunnen plotten. Rond de beginjaren 2000, toen ik er nog woonde, was dat nog iets van een 130 euro per jaar voor analoge kabel, pakweg 10 euro per maand. Ik heb de indruk dat het ondertussen verveelvoudigd is, onder andere door er nu veel digi-hocuspocus rond te verkopen.
Zijn er die nog weten hoeveel ze over de jaren heen voor de kabel betaald hebben? Zou wel interessant zijn om de evolutie over de jaren te kunnen plotten. Rond de beginjaren 2000, toen ik er nog woonde, was dat nog iets van een 130 euro per jaar voor analoge kabel, pakweg 10 euro per maand. Ik heb de indruk dat het ondertussen verveelvoudigd is, onder andere door er nu veel digi-hocuspocus rond te verkopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
Chapeau voor Porter.
Uw prijzen verhogen, en zelfs nog klanten winnen. Een duidelijk signaal van de bevolking uit dat het nog heel wat duurder kan en mag. Alleen moet Porter dit de bevolking
stilletjes duidelijk maken, dit heeft 'm dan gisteren ook gedaan
Artikel en bewuste fragment:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2521346
De reporter was duidelijk Telenet minded en heeft het Porter echt niet moeilijk gemaakt...
Uw prijzen verhogen, en zelfs nog klanten winnen. Een duidelijk signaal van de bevolking uit dat het nog heel wat duurder kan en mag. Alleen moet Porter dit de bevolking
stilletjes duidelijk maken, dit heeft 'm dan gisteren ook gedaan

Artikel en bewuste fragment:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2521346
De reporter was duidelijk Telenet minded en heeft het Porter echt niet moeilijk gemaakt...
Laatst gewijzigd door lucdec 12 dec 2015, 03:48, in totaal 3 gewijzigd.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 764 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Tja, monopolie en alternatieven he, tis hier al honderden keren herhaald.
Geen concurrentie op de kabel, DSL is soms een slecht alternatief (te ver van de node, geen telefoonlijn, ...), Belgen zijn kat-uit-de-boom kijkers die verwachten dat de regering bedrijven op zijn plaats zet, ...
Take your pick.
[
Post made via mobile device ]
Geen concurrentie op de kabel, DSL is soms een slecht alternatief (te ver van de node, geen telefoonlijn, ...), Belgen zijn kat-uit-de-boom kijkers die verwachten dat de regering bedrijven op zijn plaats zet, ...
Take your pick.
[

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Mijn internetprovider vraagt me elke maand 35 euro, al meer dan vier jaar lang. Nog nooit prijsverhogingen gehad.
Het kan dus ook anders.
Maar laat je vooral geen blaasjes wijsmaken door Porter: de helft van de abonnementsprijs die je vandaag betaalt, dekt alle kosten die Telenet zou moeten maken om iedere klant onbeperkt internet tegen 100 Mbps aan te bieden. Dit verhaal gaat over winstmaximalisatie voor aandeelhouders, niet over gestegen kosten.
Het kan dus ook anders.
Maar laat je vooral geen blaasjes wijsmaken door Porter: de helft van de abonnementsprijs die je vandaag betaalt, dekt alle kosten die Telenet zou moeten maken om iedere klant onbeperkt internet tegen 100 Mbps aan te bieden. Dit verhaal gaat over winstmaximalisatie voor aandeelhouders, niet over gestegen kosten.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Hier gaan we weer klagen dat het 'weeeeeer' een paar centiemen duurder wordt, terwijl andere dingen pokkeduur worden.
Neem nu elektriciteit, voor sommigen tot 50% duurder.
Dat is heel andere koek.
En toch rijden we nog altijd met de wagen naar de bakker die om de hoek ligt.
Dat is heel andere koek.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
En toch is de datalimiet van de meeste abonnementen (Whop, Fiber 100, Basic internet) de laatste 18 maanden ongewijzigd gebleven. Wat doen ze dan met die 'extra capaciteit' waarvoor ze ons steeds meer willen aanrekenen?Als reden wijst Porter naar het stijgende dataverbruik. "De hoeveelheid data die onze klanten verbruiken, is in de vorige 18 maanden meer dan verdubbeld. Dus moeten we ook investeringen blijven doen en onze capaciteit verhogen."
Basic internet heeft zelfs dezelfde 100GB limiet sinds 2012. Echt niet meer van deze tijd...
-
- Elite Poster
Sylvester schreef:Hier gaan we weer klagen dat het 'weeeeeer' een paar centiemen duurder wordt, terwijl andere dingen pokkeduur worden.
Dat is heel andere koek.
Nog ene met nen paardenbril op
Het omgekeerde is waar. Ekektriciteit is spotgoedkoop als je het vergelijkt tegenover telecom.
Ik denk dat er veel zijn in Vlaanderen die meer betalen voor hun telecombehoeften dan voor hun elektriciteit, terwijl elektriciteit toch veel waardevoller is dan de "telecom-luchtbel"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Deze quote van Porter is wel grappig en triestig tegelijk.
De topman benadrukt dat "jaarlijkse prijsverhogingen zowat de gewoonte zijn in de telecomwereld"
Ik weet alleen dat is nu minder betaal dan jaren geleden voor mėėr.
[
De topman benadrukt dat "jaarlijkse prijsverhogingen zowat de gewoonte zijn in de telecomwereld"
Ik weet alleen dat is nu minder betaal dan jaren geleden voor mėėr.
[

-
- Elite Poster
Telenet biedt wel een unieke service:
Ze komen zelfs huis aan huis per camionette om uw vergeten paswoorden op te vissen, man, man, man

Heb hiervoor gepast. Ik was bang dat ze emmertjes volume meehadden in hun camionette om aan woekerprijzen te verkopen. Niet met mij
Ze komen zelfs huis aan huis per camionette om uw vergeten paswoorden op te vissen, man, man, man

Heb hiervoor gepast. Ik was bang dat ze emmertjes volume meehadden in hun camionette om aan woekerprijzen te verkopen. Niet met mij

Laatst gewijzigd door lucdec 12 dec 2015, 09:52, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik vind het ook straf dat die zegt dat het vooral met dataverbruik te maken heeft... Dan mag die wel de limieten optrekken (ook de FUP limiet) als het effectief zo is.
Want Telenet roept altijd: "onze limieten geven het gemiddeld verbruik weer", maar ik heb in de laatste tijd geen verhoging gezien van limieten.
Want Telenet roept altijd: "onze limieten geven het gemiddeld verbruik weer", maar ik heb in de laatste tijd geen verhoging gezien van limieten.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 7 keer
Aangezien de prijsstijging grotendeels veroorzaakt wordt door de sterke stijging van het dataverbruik is het hoog tijd voor een aanpassing in de tariefplannen.
Een overgroot deel van de klanten verbruikt minder dan 25 GB per maand. Hier hoort een prijsdaling bij. Dit is toch een basisprincipe in de handel: je betaalt voor wat je consumeert.
Een overgroot deel van de klanten verbruikt minder dan 25 GB per maand. Hier hoort een prijsdaling bij. Dit is toch een basisprincipe in de handel: je betaalt voor wat je consumeert.
-
- Elite Poster
Hier zit er ééntje. Mijn Telenet internet is duurder dan mijn verbruik van elektriciteit:lucdec schreef: Ik denk dat er veel zijn in Vlaanderen die meer betalen voor hun telecombehoeften dan voor hun elektriciteit, terwijl elektriciteit toch veel waardevoller is dan de "telecom-luchtbel"
Telenet internet is 8% is duurder dan mijn elektriciteit
Telenet + Netflix is is 44 % duurder dan mijn elektriciteit
Telenet Whop is 161,9§ % duurder dan mijn elektriciteit
Telenet Whoppa is 203,76 % duurder dan mijn elektriciteit
Telenet is onbetaalbaar aan het worden voor mij. Vandaar dat ik ondertussen het telefonie + televisie gedeelte heb afgestoten. En neen ADSL(2+) en VDSL is geen optie voor mij wegens niet beschikbaar. En ja ik werk (mochten er mensen zijn die dit zouden misbruiken of aanhalen als tegenargument).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik krijg de indruk dat Telenet terug bezig is met zijn klanten 'met zachte hand' van het Whop naar het Whoppaa abo te willen verschuiven.Mensen die opmerkigen hebben over de data volume van Whop (zeer terecht!!)moeten zich dat stilaan beginnen te realiseren,vind ik.Natuurlijk is het zo dat de komst van Mobistar hier nog wel wat veranderingen zou kunnen teweeg brengen.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
En zeggen dat er op Userbase al een rant werd gepost omdat de desbetreffende TS FTTH in huis had van Proximus en dus geen start kon krijgen.Muziekbos schreef:...
Je hebt geen idee hoeveel geld en tijd (lokale besturen zijn niet altijd happig waardoor niet alleen tijd verloren gaat maar soms zelfs nieuwe technische oplossingen moeten gevonden worden om de infrastructuur te herbergen) er kruipt in het vernieuwen van een netwerk verspreid over heel Vlaanderen (of België).
Zoals Proximus tijd nodig heeft om alle ROP's te voorzien van vectoring (of nieuwe ROP's plaatsen om klanten die vanuit de centrale worden gevoed toch hogere snelheden te laten halen) en Telenet gevels beklimt om nieuwe coax te leggen... Had men van bij de start ook nieuwe productspecificaties aangeboden dan stond het hier ook al lang vol met ongenoegen omdat menig poster nog niet aan de beurt is geweest en "teveel betaald" of bij de "ongelukkigen" is.
En dan hebben we het nog niet over het leggen van nieuwe infrastructuur zoals FTTH. Even een kabeltje in de straat leggen is geen werk. Doe dit voor elke straat met aansluitingen in elke woonst en denk dan ook aan klanten die niet thuis zijn, gemeenten die weigeren,... Een foutgeparkeerde wagen en een planning loopt in het honderd.
Maar dat vergeten veel mensen die nog het liefst van al geld toekrijgen met hun lange e-p€n!$. :geek:
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 7 keer
@ Elite Poster
Als Telenet Whop (€65,49) 161,9 % duurder is dan jou elektriciteit wil dit zeggen dat je maandelijks maar € 25 betaalt voor elektriciteit. Dan heb je waarschijnlijk zonnepanelen, of reken je alleen de prijs van elektriciteit zonder transportkosten, netbeheerderskosten, taksen.....
Als Telenet Whop (€65,49) 161,9 % duurder is dan jou elektriciteit wil dit zeggen dat je maandelijks maar € 25 betaalt voor elektriciteit. Dan heb je waarschijnlijk zonnepanelen, of reken je alleen de prijs van elektriciteit zonder transportkosten, netbeheerderskosten, taksen.....
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik zit ook maar aan 70 Euro.mnd gas + elektriciteit samen (incl distributie, btw etc), waarvan gas iets meer dan de helft. Zonder zonnepanelen, kleine 2500 kWh/jaar.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
We zullen zien waarmee mobistar gaat komen. Stel dat die voor bv 45 euro TV met snel internet en 300 GB download uitbrengen dan denk ik dat veel mensen gaan overschakelen. De downloadlimiet is te gek voor woorden eigenlijk bij wop en basic.
Ik zit nu meestal aan 400 - 500 MB per maand download maar ik kan dat wel terugbrengen naar 300 GB.
Ik zit nu meestal aan 400 - 500 MB per maand download maar ik kan dat wel terugbrengen naar 300 GB.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Is dat niet erg? Dat mensen hun volume moeten gaan beperken om de kosten van hun internetverbinding onder controle te houden? Gewoon te gek voor woorden.Yarisken schreef:Ik zit nu meestal aan 400 - 500 MB per maand download maar ik kan dat wel terugbrengen naar 300 GB.
En ik lees hier ook graag hoe duur het allemaal niet is om de infrastructuur van Telenet up-to-date te houden, maar dat de cijfers ook wel heel mooi zijn die aan de Telenet aandeelhouders kunnen voorgelegd worden...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
??????Yarisken schreef:Ik zit nu meestal aan 400 - 500 MB per maand download maar ik kan dat wel terugbrengen naar 300 GB.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 83 keer
Je moet toegeven dat 50/5mbps ( onbeperkt ) internet dat betaalbaar is niet te veel gevraagd is maar me toch 76 euro per maand zou kosten. De proximus lijn haalt deze snelheden niet en het enige abbo met genoeg downloadvolume bij Telenet is Whoppa en dan MOET je ook voor tv en telefoon betalen. Natuurlijk moeten ze nog winst maken maar toch vind ik dat internet only ook betaalbaar mag zijn. Maar ik heb 2 dingen om op te hopen Mobistar en vectoringsirWard schreef:En zeggen dat er op Userbase al een rant werd gepost omdat de desbetreffende TS FTTH in huis had van Proximus en dus geen start kon krijgen.Muziekbos schreef:...
Je hebt geen idee hoeveel geld en tijd (lokale besturen zijn niet altijd happig waardoor niet alleen tijd verloren gaat maar soms zelfs nieuwe technische oplossingen moeten gevonden worden om de infrastructuur te herbergen) er kruipt in het vernieuwen van een netwerk verspreid over heel Vlaanderen (of België).
Zoals Proximus tijd nodig heeft om alle ROP's te voorzien van vectoring (of nieuwe ROP's plaatsen om klanten die vanuit de centrale worden gevoed toch hogere snelheden te laten halen) en Telenet gevels beklimt om nieuwe coax te leggen... Had men van bij de start ook nieuwe productspecificaties aangeboden dan stond het hier ook al lang vol met ongenoegen omdat menig poster nog niet aan de beurt is geweest en "teveel betaald" of bij de "ongelukkigen" is.
En dan hebben we het nog niet over het leggen van nieuwe infrastructuur zoals FTTH. Even een kabeltje in de straat leggen is geen werk. Doe dit voor elke straat met aansluitingen in elke woonst en denk dan ook aan klanten die niet thuis zijn, gemeenten die weigeren,... Een foutgeparkeerde wagen en een planning loopt in het honderd.
Maar dat vergeten veel mensen die nog het liefst van al geld toekrijgen met hun lange e-p€n!$. :geek:

Laatst gewijzigd door lanadekat 12 dec 2015, 13:22, in totaal 3 gewijzigd.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
lucdec schreef:Sylvester schreef:Hier gaan we weer klagen dat het 'weeeeeer' een paar centiemen duurder wordt, terwijl andere dingen pokkeduur worden.
Dat is heel andere koek.
Nog ene met nen paardenbril op
Het omgekeerde is waar. Ekektriciteit is spotgoedkoop als je het vergelijkt tegenover telecom.
Ik denk dat er veel zijn in Vlaanderen die meer betalen voor hun telecombehoeften dan voor hun elektriciteit, terwijl elektriciteit toch veel waardevoller is dan de "telecom-luchtbel"
Beleefd blijven aub. Als je goed gelezen hebt, had ik het over 'duurder worden'. Op dit moment spant elektriciteit de kroon. Je kan beiden niet vergelijken.
[

[

-
- Plus Member
Heel veel streaming ( kodi, netflix, radio, youtube ), redelijk wat downloads, backup in de cloud, .. als ik nu een film download dan is dat meestal blueray.Jack Daniels schreef:??????Yarisken schreef:Ik zit nu meestal aan 400 - 500 MB per maand download maar ik kan dat wel terugbrengen naar 300 GB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 83 keer
Ik vermoed dat de vraagtekens waren omdat je eerst 400-500MB schrijft en dan zegt dat je dit terug kunt brengen tot 300GB. Ik denk dat je 400-500GB bedoelde.Yarisken schreef:Heel veel streaming ( kodi, netflix, radio, youtube ), redelijk wat downloads, backup in de cloud, .. als ik nu een film download dan is dat meestal blueray.Jack Daniels schreef:??????Yarisken schreef:Ik zit nu meestal aan 400 - 500 MB per maand download maar ik kan dat wel terugbrengen naar 300 GB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Als het waar is dat de prijsaanpassing in lijn is met de inflatie, dan wordt het helemaal niet duurder. De nominale prijs stijgt weliswaar, maar de reële prijs blijft gelijk. Indien men de prijs niet zou aanpassen aan de index, dan daalt de reële prijs! Belgacom zal volgend jaar overigens ook wel een indexering van de prijzen doorvoeren.
Laatst gewijzigd door nickz 12 dec 2015, 13:24, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Hoe kan je nu 400-500 MB terugbrengen naar 300GB. Volgens mij is het eerder 400-500 MB opdrijven tot 300 GB.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
-
- Elite Poster
Heb geen zonnepanelen en is effectief de prijs all-in. Zuinig leven . . . .pevepe schreef:@ Elite Poster
[

[

-
- Plus Member
Het is inderdaad 400-500 GB terugbrengen naar 300 GBJack Daniels schreef:Hoe kan je nu 400-500 MB terugbrengen naar 300GB. Volgens mij is het eerder 400-500 MB opdrijven tot 300 GB.

Een uurtje streamen is al makkelijk 500 MB

-
- Elite Poster
Lonen staan stil, is dus een netto verhoging van de maandelijkse kosten. Dus netto in de zakken van Telenet en de aandeelhouders.nickz schreef:Als het waar is dat de prijsaanpassing in lijn is met de inflatie, dan wordt het helemaal niet duurder. De nominale prijs stijgt weliswaar, maar de reële prijs blijft gelijk. Indien men de prijs niet zou aanpassen aan de index, dan daalt de reële prijs! Belgacom zal volgend jaar overigens ook wel een indexering van de prijzen doorvoeren.
[

[

-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 15 keer
En ik kreeg een mailtje van Telenet om te downgraden van Whoppa naar Whop omwille van m'n laag dataverbruik.fluppie schreef:Ik krijg de indruk dat Telenet terug bezig is met zijn klanten 'met zachte hand' van het Whop naar het Whoppaa abo te willen verschuiven.Mensen die opmerkigen hebben over de data volume van Whop (zeer terecht!!)moeten zich dat stilaan beginnen te realiseren,vind ik.Natuurlijk is het zo dat de komst van Mobistar hier nog wel wat veranderingen zou kunnen teweeg brengen.
Toegegeven, heb de laatste 2 maanden weinig verzet, maar dat was omwille van het werk en weinig vrije tijd,
maar dat ze dit sturen laat toch blijken dat ze rekening houden met zo'n dingen, da's toch tegen hun eigen portemonnee,
of ben ik een van de uitzonderingen op dit vlak?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 764 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Blijkbaar.
Ik ben ook aant overwegen om te downgraden naar whoppa, want die prijsverhogingen blijf je niet trekken.
Tis altijd wel "maar" een paar euro, maar "den deze" heeft geen koopwoning aan vaste rentevoet, en de huisbazen mogen blijven indexeren, indexsprong of niet.
Verder gaat de stroomkost de lucht in, verdwijnt de gratis portie, komt er nog een taks bij; water hetzelfde, gedaan met het gratis volume, ...
Dat gaat pijn doen voor alle alleenstaande die vrij zuinig leven op dat gebied, want alleen al die gratis hoeveelheden ineens aanrekenen gaat een ferme procentuele stijging opleveren.
Het moet eigenlijk maar ns gedaan zijn met dat "indexeren om te indexeren", vind ik. Winstmaximalisatie is een vuil woord en had allang verboden moeten worden (niet het winst gedeelte, wel het maximalisatie onderdeel).
Soit, ik wijk af...
De zoveelste prijsstijging na al die andere, terwijl er qua inkomsten niks verandert, dat blijft een mens niet trekken.
Vele kleine eurootjes maken een groot bedrag, nietwaar.
[
Ik ben ook aant overwegen om te downgraden naar whoppa, want die prijsverhogingen blijf je niet trekken.
Tis altijd wel "maar" een paar euro, maar "den deze" heeft geen koopwoning aan vaste rentevoet, en de huisbazen mogen blijven indexeren, indexsprong of niet.
Verder gaat de stroomkost de lucht in, verdwijnt de gratis portie, komt er nog een taks bij; water hetzelfde, gedaan met het gratis volume, ...
Dat gaat pijn doen voor alle alleenstaande die vrij zuinig leven op dat gebied, want alleen al die gratis hoeveelheden ineens aanrekenen gaat een ferme procentuele stijging opleveren.
Het moet eigenlijk maar ns gedaan zijn met dat "indexeren om te indexeren", vind ik. Winstmaximalisatie is een vuil woord en had allang verboden moeten worden (niet het winst gedeelte, wel het maximalisatie onderdeel).
Soit, ik wijk af...
De zoveelste prijsstijging na al die andere, terwijl er qua inkomsten niks verandert, dat blijft een mens niet trekken.
Vele kleine eurootjes maken een groot bedrag, nietwaar.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Voor mobiele abonnementen is zoiets verplicht, misschien wordt het nu ook gedaan voor vaste abonnementen.R3ap4r schreef:En ik kreeg een mailtje van Telenet om te downgraden van Whoppa naar Whop omwille van m'n laag dataverbruik.
Toegegeven, heb de laatste 2 maanden weinig verzet, maar dat was omwille van het werk en weinig vrije tijd,
maar dat ze dit sturen laat toch blijken dat ze rekening houden met zo'n dingen, da's toch tegen hun eigen portemonnee,
of ben ik een van de uitzonderingen op dit vlak?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ze mogen enkel de index volgen (al is dat inderdaad niet noodzakelijk echt een sprong)ITnetadmin schreef: en de huisbazen mogen blijven indexeren, indexsprong of niet.