Ik ben een complete leek op VOIP vlak, maar heb hier bij de tutorials wel gelezen over de OVH voip. Lijkt me redelijk makkelijk te doen.
Momenteel zit ik in een pack met telefonie van Belgacom, wat is de beste manier van werken?
1) Test aanvragen bij OVH met telefoon (waarborg rond de 80 euro).
2) Belgacom pack veranderen naar een pack met tv en internet zonder telefoon.
3) Nummer erna dan proberen via OVH laten overzetten?
Bedankt
OVH en Belgacom
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Bij een nummeroverdracht wordt het telefonieproduct bij de vorige provider automatisch opgezegd. Je mag dus nooit je vorige provider contacteren als je een telefoonnummer wil porteren. Alle communicatie over de nummeroverdracht doe je via de nieuwe provider, ook bij eventuele problemen.
Als de nummeroverdracht succesvol is afgerond, zal je vaststellen dat het Proximus-telefonieproduct automatisch werd opgezegd. Daarna kan je nog steeds intekenen op een goedkoper pack of promotie.
Als de nummeroverdracht succesvol is afgerond, zal je vaststellen dat het Proximus-telefonieproduct automatisch werd opgezegd. Daarna kan je nog steeds intekenen op een goedkoper pack of promotie.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Het design van de webpagina's is veranderd, maar het product is eigenlijk hetzelfde als toen en heet nu VoIP Découverte: https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
-
- Moderator
- Berichten: 18454
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Je zal misschien ook vaststellen dat je internet en tv ook verdwenen is; dit loopt toch dikwijls verkeerd afraf1 schreef:Als de nummeroverdracht succesvol is afgerond, zal je vaststellen dat het Proximus-telefonieproduct automatisch werd opgezegd.

In dit geval volstaat een telefoontje naar de helpdesk, om te zeggen dat het de bedoeling was om naar een pack zonder vaste lijn te gaan, en je internet + tv wordt dan zo spoedig moegelijk terug geactiveerd0
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.