J1800 end of life :(

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Een dik jaar terug zijn we na maanden testen op stabiliteit overgeschakeld naar de MSI J1800 borden voor onze muziekservers.

Helaas verneem ik vandaag van de groothandel dat MSI J1800I end of life is :(

Voornaamste alternatieven zijn:

- ASRock D1800B-ITX, 54.13 ex bij ldlc pro (onze groothandel doet geen asrock)
- ASRock D1800M, 44.13, ex bij ldlc pro

-> voordeel van de goedkopere D1800M zijn de extra pci-e poorten tov één bij de ITX versie

en het relatief veel duurdere asus bordje:

- ASUS J1800I-C 70,16 ex bij alternate, bij de groothandel slechts 1,51 euro goedkoper :(

Zelf heb ik hier een ouder asrock atom bordje draaien met dezelfde koelvin (onze PXE server die boot vanaf een ssd) en dat ding is mega stabiel.

Zijn er nog alternatieven?

De MSI kocht wij vorig jaar nog in voor 41 bij de groothandel. Die tijden zijn blijkbaar gedaan......
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Dus je schakelt zelf over na maanden testen 'op stabiliteit', was de lifetime dan nog niet bekend ?
En nu vraag je hier alternatieven.

Waar moet het MB aan voldoen ? dat is toch wel cruciale informatie bij zo'n vraag.

Niet dat ik een moederbordexpert ben en niet dat ik u een alternatief zal kunnen aanraden maar de vraag lijkt me nogal vaag.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tot nu toe heb ik altijd SOC (system on chip) en varianten gebruikt die minder dan 20 Watt verbruiken, dus moederborden met onboard cpu en volledig passief.
Wij gebruiken deze voor audio en worden dus linear gevoed. Hierdoor moeten we uitkijken naar borden met een laag verbruik, gezien dikke lineaire voedingen nu eenmaal erg duur worden. Enkele tientallen watts valt mee, enkele honderden niet ......

De merde is dat er geen communicatie van leveranciers naar klanten is, wanneer een bord er uit gaat.

1e bord:

http://www.msi.com/product/motherboard/ ... o-overview

2e bord: vebruikt gemeten minder dan 8 Watt met een laptop hdd in het systeem erbij ;)

geen echte 100% opvolger, iets trager (ondanks hogere clockfrequentie), en minder sata poorten
maar bord klinkt wel beter via aangesloten high-end usb dac dan de C847MS-E33 en dat telt voor de eindklant

Er zijn meerdere pistes:

- of we kopen j1800 van de concurrentie op, zolang er nog stock is, bvb bij ldlc
-> maar de versie van asus is een pak duurder dan msi helaas

- of we gaan direct voor de opvolger, maar kwa drivers onder linux is het dan koffiedik kijken

Deze ECO borden zijn een half jaar terug geleden aangekondigd:

qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

maar bord klinkt wel beter via aangesloten high-end usb dac dan de C847MS-E33 en dat telt voor de eindklant
Dat mag je me eens uitleggen, USB is 100% digitaal, dus dan mag het bord toch niet uitmaken?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Ik was erop aan't wachten :angel:
Trouwens, maakt die 50€ extra zoveel uit op de eindprijs ?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ik wist wel dat ik die J's moest overslaan.
Bedankt voor de tip nu ben ik terug uit slaapmodus ;)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”