Ik heb al een tijdje last van connecties die uitvallen. De nieuwe driver voor USB (groene vis) zou dit misschien oplossen.
Ik kan hem echter niet installeren. Als ik 'ja' klik bij het scherm over de licentieovereenkomst geeft hij een error:
ernstig:
Ongeldige indeling (0001:name)
Filename=\Phonebook.ini
Oplossingen?
Sepp
problemen met install speedtouch USB driver
- All Your Base
- Plus Member
van waar heb je die drivers?
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
http://www.speedtouchdsl.com/support.htm
ik heb drivers 1.6 en 2.0.1 geprobeerd.
mijn huidige driver:
datum 3/10/2001
versie 140.3.0.1800
Moet ik eerst nog andere drivers installeren vooraleer ik kan upgraden?
Sepp
ik heb drivers 1.6 en 2.0.1 geprobeerd.
mijn huidige driver:
datum 3/10/2001
versie 140.3.0.1800
Moet ik eerst nog andere drivers installeren vooraleer ik kan upgraden?
Sepp
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Kan je even je besturingssysteem nalaten?
Dan gaan we je beter kunnen helpen.
Normaal gezien: kan je je bestaande driver gewoon updaten door de nieuwe driver uit te voeren, hij verbreekt automatisch de verbindingen, deinstalleert de oude en installeert de nieuwe. Bij Win2000 en Xp denk ik dat zelfs en reboot niet vereist is.
Ik moet wel zeggen dat ik onlangs problemen gehad heb met een upgrade van 1.4 > 2.0.1 op Windows Me. (modem werdt niet geinitialiseerd)
Anders kan je best even proberen: alles van Alcatel te deinstalleren via: configuratiescherm > software > Alcatel software
en dan opnieuw je oude driver installeren en opnieuw probere te update eventueel eerst via V1.6 maybe is er iets foutgelopen tijdens de eerste x je upgrade. Je kan ook altijd je driver proberen repareren door de oorspronkelijke setup uit te voeren. Deze heeft een herstel/repair functie aanboord.
Normaal moet je geen andere drivers installeren, gewoon exe downloaden en uitvoeren... en het gaat vanzelf...
Ik zou aanraden: even alle drivers eraf en eens opnieuw proberen met V1.4 en dan verder zien...
Dan gaan we je beter kunnen helpen.
Normaal gezien: kan je je bestaande driver gewoon updaten door de nieuwe driver uit te voeren, hij verbreekt automatisch de verbindingen, deinstalleert de oude en installeert de nieuwe. Bij Win2000 en Xp denk ik dat zelfs en reboot niet vereist is.
Ik moet wel zeggen dat ik onlangs problemen gehad heb met een upgrade van 1.4 > 2.0.1 op Windows Me. (modem werdt niet geinitialiseerd)
Anders kan je best even proberen: alles van Alcatel te deinstalleren via: configuratiescherm > software > Alcatel software
en dan opnieuw je oude driver installeren en opnieuw probere te update eventueel eerst via V1.6 maybe is er iets foutgelopen tijdens de eerste x je upgrade. Je kan ook altijd je driver proberen repareren door de oorspronkelijke setup uit te voeren. Deze heeft een herstel/repair functie aanboord.
Normaal moet je geen andere drivers installeren, gewoon exe downloaden en uitvoeren... en het gaat vanzelf...
Ik zou aanraden: even alle drivers eraf en eens opnieuw proberen met V1.4 en dan verder zien...
I love it when a plan comes together!
ik draai XP.
Heb V1.6 eerst eens geinstalleerd, maar zelfde probleem.
Blijkbaar heeft hij een specifiek bestand phonebook.ini nodig per update.
Heb V1.6 eerst eens geinstalleerd, maar zelfde probleem.
Blijkbaar heeft hij een specifiek bestand phonebook.ini nodig per update.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm strange,
Ik draai Win2000 (dat qua architectuur grotendeels gelijk is aan WinXp) en ik heb lang geleden reeds en update gedaan naar V1.6R wat stabieler was dan 1.4.1. Nu onlangs ben ik overschakeld op V2.0.1 Wat grotendeels gelijk is aan V1.6R, maar een ander jasje gekregen heeft (Alcatel>Thomson).
Ik heb hier eens snel een search gedaan op mijn systeem en ik maak geen gebruik van een phonebook.ini file...??
Zit jij soms met een ISDN lijn ipv PSTN? Normaal zou dat er wel niet veel toe doen, maar kom...
Dus versie 1.4.1 werkt wel perfect ofzo?
Hoe update je je driver: gewoon exe uitvoeren terwijl andere driver nog actief is? Normaal werkt dat! Indien dat niet werkt zou ik voorstellen om eventueel V2.0.1 te downloaden. Je -werkende- versie 1.4.1 VOLLEDIG te deinstalleren, vervolgens je modem-usb-kabel te verwijderen van de pc. Rebooten en je versie V2.0.1 te installeren. Dus geen update, gewoon clean install. Normaal zou dat moeten lukken...héél raar dit probleem.
Je kan dit niet met V1.6R doen, omdat - zoals Sensei reeds zei - deze versie geen volledige driver is, het is een update en heeft een eerder verschenen volledige driver nodig om te kunnen installeren.
Als je dit doet, verwijder je maybe ook best even de DUN-verbindingen in Externe toegang, zodat dit nergens conflicten kan geven in Xp. Met Xp weet je immers nooit
. Een inbelverbinding is immer snel terugaangemaakt eh voor nen SPTUSB.
Ik draai Win2000 (dat qua architectuur grotendeels gelijk is aan WinXp) en ik heb lang geleden reeds en update gedaan naar V1.6R wat stabieler was dan 1.4.1. Nu onlangs ben ik overschakeld op V2.0.1 Wat grotendeels gelijk is aan V1.6R, maar een ander jasje gekregen heeft (Alcatel>Thomson).
Ik heb hier eens snel een search gedaan op mijn systeem en ik maak geen gebruik van een phonebook.ini file...??
Zit jij soms met een ISDN lijn ipv PSTN? Normaal zou dat er wel niet veel toe doen, maar kom...
Dus versie 1.4.1 werkt wel perfect ofzo?
Hoe update je je driver: gewoon exe uitvoeren terwijl andere driver nog actief is? Normaal werkt dat! Indien dat niet werkt zou ik voorstellen om eventueel V2.0.1 te downloaden. Je -werkende- versie 1.4.1 VOLLEDIG te deinstalleren, vervolgens je modem-usb-kabel te verwijderen van de pc. Rebooten en je versie V2.0.1 te installeren. Dus geen update, gewoon clean install. Normaal zou dat moeten lukken...héél raar dit probleem.
Je kan dit niet met V1.6R doen, omdat - zoals Sensei reeds zei - deze versie geen volledige driver is, het is een update en heeft een eerder verschenen volledige driver nodig om te kunnen installeren.
Als je dit doet, verwijder je maybe ook best even de DUN-verbindingen in Externe toegang, zodat dit nergens conflicten kan geven in Xp. Met Xp weet je immers nooit

Ik probeer terug met een schone lei te beginnen,
Maar als ik via add/remove software
de speedtouch software wil deinstalleren zegt hij:
"met dit pakket kunt u geen nieuwe software op de computer installeren"
en er gebeurd vervolgens niets... ik krijg de drivers er dus niet af.
Is het veilig de folder manueel te deleten om de drivers te deinstalleren?
en is dit voldoende? ik kan mij voorstellen dat er files in windows folders zullen staan die ook weg moeten.
Alles werkt nog altijd (buiten de nog steeds wegvallende verbindingen) maar ik heb er denk ik een puinhoop van gemaakt.
Maar als ik via add/remove software
de speedtouch software wil deinstalleren zegt hij:
"met dit pakket kunt u geen nieuwe software op de computer installeren"
en er gebeurd vervolgens niets... ik krijg de drivers er dus niet af.
Is het veilig de folder manueel te deleten om de drivers te deinstalleren?
en is dit voldoende? ik kan mij voorstellen dat er files in windows folders zullen staan die ook weg moeten.
Alles werkt nog altijd (buiten de nog steeds wegvallende verbindingen) maar ik heb er denk ik een puinhoop van gemaakt.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Het manueel deleten van die map is niet voldoende. De drivers moeten uit andere specifieke mappen ook verwijderd worden.
Wat krijg je als je de cd met versie 1.4.1 insteekt, normaal zou je een optie moeten krijgen: uninstall/repair ofzo.. probeer daar eens de software te verwijderen, lukt dit niet, probeer dan herstel.
Lukt dit nog niet. Dan zal ik zoeken of het doenbaar is die driver manueel compleet te verwijderen. Maar eerlijk gezegd vind ik dit geen optie
Wat krijg je als je de cd met versie 1.4.1 insteekt, normaal zou je een optie moeten krijgen: uninstall/repair ofzo.. probeer daar eens de software te verwijderen, lukt dit niet, probeer dan herstel.
Lukt dit nog niet. Dan zal ik zoeken of het doenbaar is die driver manueel compleet te verwijderen. Maar eerlijk gezegd vind ik dit geen optie

Bij de Asusmodem (nieuwste drivers) heb je een tooltje waar je de oude drivers mee kan verwijderen. Uninstall.exe ofzo, zit dat ook niet bij die drivers voor de speedtouch USB??
Als je alles manueel moet verwijderen van de drivers ben je wel een tijdje zoet want in het register staan er ook sleutels die moeten verwijderd worden.
Greetz
Weetgraag
Als je alles manueel moet verwijderen van de drivers ben je wel een tijdje zoet want in het register staan er ook sleutels die moeten verwijderd worden.
Greetz
Weetgraag

als ik de CD gebruik (1.4.3) dan zijn er geen opties voor uninstall/repair
Ik heb deze versie nu eens over alles heen geinstalleerd in de hoop dat ik erna terug clean zou kunnen deinstalleren, maar geen succes.
Ik wou eigenlijk van driver veranderen om mijn verbindingsproblemen te verhelpen. De verbinding valt steeds weg na ongeveer 15 min tot 1 uur.
Is dit een driverprobleem?
Voor de migratie naar 3.3Mbit
Ik heb deze versie nu eens over alles heen geinstalleerd in de hoop dat ik erna terug clean zou kunnen deinstalleren, maar geen succes.
Ik wou eigenlijk van driver veranderen om mijn verbindingsproblemen te verhelpen. De verbinding valt steeds weg na ongeveer 15 min tot 1 uur.
Is dit een driverprobleem?
Voor de migratie naar 3.3Mbit
Laatste zin is weggevallen
er stond:
voor de migratie naar 3.3 had ik geen problemen
Sepp
er stond:
voor de migratie naar 3.3 had ik geen problemen
Sepp
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Wel ik zelf heb ook een tijdje last gehad van synchloss, dit met driver 1.4.1. Toen ik geupdate heb naar 1.6 en later naar 2.0.1 had ik daar minder last van. (véél minder). Dus ik vind dat die driver stabieler is.
Hoe jij die driver nu wegkrijgt? Manueel is dat bijna niet haalbaar: je hebt eerst al het zoekwerk, en daarna moet je nog alle sleutels in registry wegnemen en andere files, pff.
Ben je zeker dat je geen optie krijgt om te verwijderen met de cd?
Als ik de cd start, met andere worden autorun uitvoer, krijg ik 2 mogelijkheden:
- repair/upgrade
- uninstall
Normaal zou dat moeten werken!
eigenlijk is je installatie al beke verknoeid, doordat je er al eens "over geinstalleerd" hebt. Dat is nooit goed!
ivm snelheid van 3.3Mbps, kijk eens in SPTUSB diagnostics --> dat groen icoon naast uw klokje (dubbelklikken) > meer opties (pijl naar beneden klikken) > adsl ofzo selecteren > lijnsnelheid. Kijk eens aan wat waarde uw modem synchroniseert. Maybe zit je te ver voor 3.3Mbps en ondervindt de modem daardoor synchronisatie problemen...
Hoe jij die driver nu wegkrijgt? Manueel is dat bijna niet haalbaar: je hebt eerst al het zoekwerk, en daarna moet je nog alle sleutels in registry wegnemen en andere files, pff.
Ben je zeker dat je geen optie krijgt om te verwijderen met de cd?
Als ik de cd start, met andere worden autorun uitvoer, krijg ik 2 mogelijkheden:
- repair/upgrade
- uninstall
Normaal zou dat moeten werken!
eigenlijk is je installatie al beke verknoeid, doordat je er al eens "over geinstalleerd" hebt. Dat is nooit goed!
ivm snelheid van 3.3Mbps, kijk eens in SPTUSB diagnostics --> dat groen icoon naast uw klokje (dubbelklikken) > meer opties (pijl naar beneden klikken) > adsl ofzo selecteren > lijnsnelheid. Kijk eens aan wat waarde uw modem synchroniseert. Maybe zit je te ver voor 3.3Mbps en ondervindt de modem daardoor synchronisatie problemen...
Je bent beter dat je de drivers gebruikt die je download, soms heb je daar meer opties dan op de cd. drivers worden aangepast op basis van ervaringen. Bij de Asusmodem stond op de cd ook niks maar bij de drivers die ik downloade stond het zelfs vermeld in de readme text.Anonymous schreef:als ik de CD gebruik (1.4.3) dan zijn er geen opties voor uninstall/repair
Hope it works
Greetz
Weetgraag

yep... als ik setup run is het eerste schermpje dat ik krijg:
"welcome to Alcatal Speedtouch USB setup ... blabla"
waarop de normale installatieprocedure volgt
"welcome to Alcatal Speedtouch USB setup ... blabla"
waarop de normale installatieprocedure volgt
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, dus als ge met drivers van op internet probeert krijgt ge ook geen update/repair of uninstall optie???
Strange, mja in dat geval zou ik beginnen voor "geknoei" - in gedachten houdend dat ge daarna maybe nen format aan u been hebt
-
RISICO:
Probeer volgende eens: wis alle componenten van alcatel in cfg scherm > systeem > hardware > apparaatbeheer ofzo...
hernoem alle mappen van alcatel....
Trek de modem uit, reboot!!
Installeer dan de versie 2.0.1 ofzo van internet (eerst downloaden vooraleer alle voorgaande stappen te doen!!!)
Als deze installatie werkt, zal je hopelijk een stap verder zijn, maar ik ga eerlijk zijn, tis niet de juste manier van werken, tis knoeien.. omdat bij u blijkbaar alle "goede" manieren niet lukken....
Tijdens install pas modem terug inpluggen. (als em et vraagt)
It's a long shot.
Mja linerate zal er wel niks mee te maken hebben. Strange.
Strange, mja in dat geval zou ik beginnen voor "geknoei" - in gedachten houdend dat ge daarna maybe nen format aan u been hebt

RISICO:
Probeer volgende eens: wis alle componenten van alcatel in cfg scherm > systeem > hardware > apparaatbeheer ofzo...
hernoem alle mappen van alcatel....
Trek de modem uit, reboot!!
Installeer dan de versie 2.0.1 ofzo van internet (eerst downloaden vooraleer alle voorgaande stappen te doen!!!)
Als deze installatie werkt, zal je hopelijk een stap verder zijn, maar ik ga eerlijk zijn, tis niet de juste manier van werken, tis knoeien.. omdat bij u blijkbaar alle "goede" manieren niet lukken....
Tijdens install pas modem terug inpluggen. (als em et vraagt)
It's a long shot.
Mja linerate zal er wel niks mee te maken hebben. Strange.
hmm.. mogelijke format zie ik momenteel niet zo echt zitten...
in ieder geval bedankt voor alle hulp !
ik zal maar moeten leven met de verbinding die soms wegvalt.
Sepp
in ieder geval bedankt voor alle hulp !
ik zal maar moeten leven met de verbinding die soms wegvalt.

Sepp
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Eventueel eens proberen met de driver vanop turboline?
--> turbolinesite probeer versie 1.4.0!
En kijk eens wat dat doet...
Strange problem
Op wanadoo fr heb ik een topic gevonden die gelijk over hetzelfde handelt maar mijn frans is niet schitterend, kweet niet of ge er op het eerste zicht iets gaat aan hebben: topic (heb nogal paar dingen maar gelezen, niet alles)
--> turbolinesite probeer versie 1.4.0!
En kijk eens wat dat doet...
Strange problem
Op wanadoo fr heb ik een topic gevonden die gelijk over hetzelfde handelt maar mijn frans is niet schitterend, kweet niet of ge er op het eerste zicht iets gaat aan hebben: topic (heb nogal paar dingen maar gelezen, niet alles)
1.4.0 maakt geen verschil
franse thread levert ook niet veel op
ik heb v1.6 geinstalleerd via turbolinesite (driver voor speedtouch USB ISDN). Ik weet eigenlijk niet wat voor modem ik heb, maar alles werkt nog altijd.
Ik zal het hier maar bij laten. V2.0 zal onbereikbaar blijven vrees ik
nog eens bedankt voor alle hulp
Sepp
franse thread levert ook niet veel op
ik heb v1.6 geinstalleerd via turbolinesite (driver voor speedtouch USB ISDN). Ik weet eigenlijk niet wat voor modem ik heb, maar alles werkt nog altijd.
Ik zal het hier maar bij laten. V2.0 zal onbereikbaar blijven vrees ik

nog eens bedankt voor alle hulp
Sepp
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Euh, die isdn versie is eigenlijk niet voor u eh!! als ge genen isdn hebt!
Moet goede drivers downloaden van www.speedtouchdsl.com > downloads.
Strange problem. Ik vrees dat ge uw configuratie beetje verkloot hebt door hier en daar iets niet volgens de spelregels te doen. kzou zeggen, hou het nu bij 1.4 die werkt en als ge nen keer format kunt doen... opteer dan voor versie 2.0.1.
Meer kan ik niet doen vrees ik.
Moet goede drivers downloaden van www.speedtouchdsl.com > downloads.
Strange problem. Ik vrees dat ge uw configuratie beetje verkloot hebt door hier en daar iets niet volgens de spelregels te doen. kzou zeggen, hou het nu bij 1.4 die werkt en als ge nen keer format kunt doen... opteer dan voor versie 2.0.1.
Meer kan ik niet doen vrees ik.