ik heb een niewe xeon die vastzit aan een stock intel heatsink.
ik vond de intel cooler veel te luidruchtig dus heb ik een stillere variant gekocht, maar nu krijg ik de processor niet los van de heatsink
heeft er iemand tips om dit los te krijgen zonder de processor te beschadigen ?
ze zitten zo hard tegen elkaar dat de processor uit zijn socket sprong zonder de hefboom los te maken bij een poging om de heatsink van de processor te nemen.
ps: verwarmen blijkt niet echt te helpen.
xeon stuck to heatsink
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met m'n P4/1800. De koelpasta was daar zodanig verbrand dat de Pentium gewoon aan de heatsink bleef plakken. Gelukkig zijn Intel-dingen vrij stevig en hebben ze hier op de helpdesk die er ongeveer vanaf kunnen bijtelen zonder dat er schade was. Het chip-omhulsel (dat heeft ongetwijfeld een meer specifieke naam, maar die weet ik nu even niet) is namelijk van metaal en dus vrij stevig. Je kan ook proberen wat verdunde aceton er tussen proberen te druppelen (bvb nagellak-remover). Dat heb ik toch gebruikt om alles terug proper te krijgen.
Bij mijn laptop was dit ook het geval, heb gewoon hem zeer zwaar belast voor een aantal minuten zodanig dat er zeer warme lucht uitkwam en zo een paar minuten laten werken. Na een 10-tal minuten was hem wel warm genoeg en heb dan hem afgezet en dan ging het wel of misschien de koeler niet insteken, maar dan wel maken dat ge uwen procesoor niet verbrand.
En als dit het opwarmen was dat je bedoelt zal het dus bijtelen worden, maar 'k zou hem toch eerst goed laten opwarmen vooraleer te beginnen met bijtelen.
Mvg,
Kikker46
En als dit het opwarmen was dat je bedoelt zal het dus bijtelen worden, maar 'k zou hem toch eerst goed laten opwarmen vooraleer te beginnen met bijtelen.
Mvg,
Kikker46
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Het probleem is in dit geval met jouw oplossing dat je, eenmaal er uit genomen, de cpu er niet meer in krijgt, omdat het hefboomje van de socket omhoog moet staan, en dat gaat dus niet met een heatsink er op
. Want als je nu drukt, plooi je al je pinnetjes om, en dat kan zeker niet de bedoeling zijn!