Bria op smartphone voor huisgebruik

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Ongeveer een 5-tal jaar maak ik gebruik van een Cisco SPA3102 waaraan een Dect basisstation van B&O Beocom is op aangesloten. Hierop is in de woonkamer een Beocom 6000 als vast toestel in gebruik met meer dan bevredigend resultaat.
Helaas na vele jaren is dit Beocom 6000 toestel nu stuk en wordt dit niet meer geserviced en ook niet meer nieuw in het gamma van B&O aangeboden. Mijn wens om een nieuw deugdelijk dect toestel aan te kopen is wel moeilijk, ik zie de bomen niet meer door het bos hierin. Daarom gebruik ik nu een oude iPhone 3g als huistelefoon met hierop Bria 3 geïnstalleerd als voorlopige test voor huistelefonie. Ik merk wel dat Bria wat voordelen heeft in configuratie tegenover het oude toestel en kwalitatief erg goed is in dagdagelijks gebruik.

Tot zover mijn uitleg wat betreft Voip in mijn woning.
Mijn vraag betreft nu om de oude iPhone (met verminderde batterijduur) te vervangen naar een definitieve en ietwat moderne oplossing voor Bria, helaas heb ik weinig ervaring in smartphones met diverse besturingssystemen en misschien kan iemand mij een idee geven welke smartphone meer dan voldoende en prijswaardig zou zijn om enkel de Bria app perfect te gebruiken. Bovendien zou het toestel moeten kunnen geplaatst worden op een desktoplader.
Of misschien heeft iemand andere betere suggesties voor Voip in mijn woning terug optimaal te maken. in elk geval terug kwalitatief. Alvast dank.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Zou het niet simpeler zijn om een modem aan te schaffen met VoIP mogelijkheden en daar een analoge telefoon / DECT basisstation aan te koppelen ? Een smartphone kopen als softphone lijkt me wat overkill en tevens minder gebruiksvriendelijk dan bovenstaande opstelling. Ook een ATA kun je evt gebruiken.

Welke modem heb je en bij welke provider zit je voor internet/ voip ?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

@BertG3: hint je naar een Fritz!Box?
Computer(k)nul
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Sinna schreef:@BertG3: hint je naar een Fritz!Box?
Niet volledig alhoewel er hier wel eentje staat en ik super content ben over de mogelijkheden :-D
Ook op een Bbox kan dit normaal en met een ATA ook...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 43 keer

Mij interesseert het eigenlijk ook wel, welke smartphone's best geschikt zijn als VOIP telefoon. €100 à €150.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1201 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb op mijn bbox2 een Gigaset N300 aangesloten. Op die N300 zijn 2 handsets aangemeld. Werkt al bijna 3 jaar prima (met dank aan de sticky hier op userbase).
Je kan ook een combiset kopen voor een "zacht prijsje", genre €80-90 voor basisstation+1handset (Coolblue of Amazon) en €43 voor een extra hanset (Amazon)
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

kamiel schreef:Mij interesseert het eigenlijk ook wel, welke smartphone's best geschikt zijn als VOIP telefoon. €100 à €150.
Ik denk dat zowat elke Android phone dit kan. Had vroeger een Huawei Y200 en die werkte ook perfect voor VoIP.
Bv

Alleen snap ik nirt waarom je zoveel geld zou uitleggen voor een smartphone terwijl je ook gewoon een IP Gigaset kunt nemen of via een Bbox/ATA kunt werken.
Zie http://www.telefooncenter.be/product/50 ... 530ip.html
Of eventueel overschakelen naar OVH en dan waarborg betalen voor een IP telefoon.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster

Er is toch geen zo'n prijsverschil tussen een deftige dect telefoon en een smartphone. En met een smartphone kan je nog altijd net iets meer dan met een dect telefoon.
heist_175
Moderator
Moderator

Die Gigaset telefoon doet het al 3 jaar, de 2de handset werkt al 5 jaar zonder problemen.
Noem mij 1 smartphone die het zo lang uithoudt, ook wat apps betreft. Ik ken een heel aantal mensen die een nieuwe smartphone moesten kopen (zowel iOS als Android), omdat ze hun apps niet meer konden updaten. Daar sta je dan :).
Daarenboven heb je voor €125 een basisstation + 2 handsets. Dat wil ik in smartphone land nog zien gebeuren...
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

heist_175 schreef:Die Gigaset telefoon doet het al 3 jaar, de 2de handset werkt al 5 jaar zonder problemen.
Noem mij 1 smartphone die het zo lang uithoudt, ook wat apps betreft. Ik ken een heel aantal mensen die een nieuwe smartphone moesten kopen (zowel iOS als Android), omdat ze hun apps niet meer konden updaten. Daar sta je dan :).
Daarenboven heb je voor €125 een basisstation + 2 handsets. Dat wil ik in smartphone land nog zien gebeuren...
Daar sluit ik mij bij aan. Gigaset IP is zeer gebruiksvriendelijk en werkt vooral quasi altijd. Met een smartphone kun je veel sneller miserie hebben en kan ook quasi nooit vastlopen, waar je bij een smartphone wel eens een appcrash hebt. DECT is dus betrouwbaarder volgens mij althans.

Als je een bbox hebt kun je ook je voip provider erin programmeren en zelfs een draadloze telefoon van 25 EUR aansluiten. Neem je eventueel een fritzbox dan heb je een volledige telefooncentrale/dect centrale.

Bel je vooral naar vaste telefoons kun je OVH overwegen. Quasi onbeperkt bellen naar vaste nummers over de halve wereldbol voor 1,21 EUR en dan neem je voor de waarborgprijs een IP telefoon van Gigaset erbij.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

De tip over de HUAWEI ASCEND Y625 BLACK voor 99 euro lijkt erg interessant. Dank je, dit valt zeker in overweging te nemen althans voor deze prijs.
De trend van antwoorden in deze topic neigt sterk naar het aanraden van Gigaset, Fritzboxen, enz… Dit is dus absoluut niet waar ik mij naar toe wil buigen, ik wil gewoon een goede niet te dure investering maken naar een smartphone voor huisgebruik met Voip app en daarbij alle additionele apparaten zoals mijn Cisco Ata en een Dect basisstation met toch wel beperkt bereik hiermee laten verdwijnen.

Webapplicaties openen om providers, dialplans enz… aanpassen kan dan tot het verleden behoren, je footprint naar elektriciteitsverbruik verminderd overigens en meteen is er een beter/groter bereik met wifi in en rondom de woning, althans toch bij mij.

Kort samengevat , deze voordelen brengt de BRIA app mij nu al in mijn test van enkele weken met een smartphone als enige huistelefoon. Een snelle eenvoudige configuratie via het Gui van de smartphone zelf, eenvoudig wisselen via een vingerverwijzing naar een andere goedkope provider om uit te bellen via BRIA, de kwalitatieve geluidsverbinding hoewel het een oudere smartphone is, en een absoluut onbeperkt telefoonboek met meteen een sterker bereik doorheen de woning. Maar dit is dan ook wel te wijten aan de 2 Ubiquiti Unifi Pro Access Points die hier opgesteld staan.

Nieuwe firmware en updates voor een smartphone zijn absoluut van minder belang omdat het toestel enkel moet dienen voor Voip telefonie, als de batterij het een goede tijd uithoud is dit het hoofdbelang. Allen bedankt voor de overvloed aan reacties.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Bij Amazon zijn er sterke promos deze week. Duitsland en Frankrijk leveren naar België. Zelfs met intra-communautaire btw als je bedrijf hebt

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

heb deze al enkele maanden hier in gebruik:

http://www.pdashop.be/product/593270/hu ... wgod9soCeA

Werkt perfect met csipsimple, mobilevoip, OVH...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kamiel
Elite Poster
Elite Poster

@ timmermc: laat je hier dan even weten wat je uiteindelijk gekozen hebt?
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

timmermc schreef:De tip over de HUAWEI ASCEND Y625 BLACK voor 99 euro lijkt erg interessant. Dank je, dit valt zeker in overweging te nemen althans voor deze prijs.
De trend van antwoorden in deze topic neigt sterk naar het aanraden van Gigaset, Fritzboxen, enz… Dit is dus absoluut niet waar ik mij naar toe wil buigen, ik wil gewoon een goede niet te dure investering maken naar een smartphone voor huisgebruik met Voip app en daarbij alle additionele apparaten zoals mijn Cisco Ata en een Dect basisstation met toch wel beperkt bereik hiermee laten verdwijnen.

Webapplicaties openen om providers, dialplans enz… aanpassen kan dan tot het verleden behoren, je footprint naar elektriciteitsverbruik verminderd overigens en meteen is er een beter/groter bereik met wifi in en rondom de woning, althans toch bij mij.

Kort samengevat , deze voordelen brengt de BRIA app mij nu al in mijn test van enkele weken met een smartphone als enige huistelefoon. Een snelle eenvoudige configuratie via het Gui van de smartphone zelf, eenvoudig wisselen via een vingerverwijzing naar een andere goedkope provider om uit te bellen via BRIA, de kwalitatieve geluidsverbinding hoewel het een oudere smartphone is, en een absoluut onbeperkt telefoonboek met meteen een sterker bereik doorheen de woning. Maar dit is dan ook wel te wijten aan de 2 Ubiquiti Unifi Pro Access Points die hier opgesteld staan.

Nieuwe firmware en updates voor een smartphone zijn absoluut van minder belang omdat het toestel enkel moet dienen voor Voip telefonie, als de batterij het een goede tijd uithoud is dit het hoofdbelang. Allen bedankt voor de overvloed aan reacties.
Dan is een +1-tje natuurlijk altijd welkom :angel:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 395 keer
Provider

AVM Intelligente Steckdose FRITZ!DECT 2 ... vwb5ZRTY00
Om uw dec-t bereik te verhogen.

Gigaset C430A GO Hybrid-Dect-Schnurlostelefon (analog und VoIP (ALL-IP), mit Anrufbeantworter) schwarz https://www.amazon.de/dp/B00TG2BHBO/ref ... vwbYN3CPAB
73 eur incl. Levering
320 u. Stby tijd
14 u. Spreektijd (kan uw smartphone dit ook?)
Standaard AA batterijen.
Lage of quasi geen straling (vergelijk maar met gsm aan uw oor)
2 gesprekken tegelijkertijd
HD-audio
ALTIJD online/bereikbaar! (Staat uw bria 24/24 aan?) leg hem alvast ad lader dan, uw zogezegd lager stroomverbruik met smartphone constant ad lader?

Kan je hiervoor sukkelen?

Soit, aangezien je er heilig van overtuigd bent dat een 99 € smartphone beter is....beter dit kopen....

[https://www.google.be/url?sa=t&source= ... bzCW6asSQA

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

HUAWEI ASCEND Y625 was de smartphone die mij beviel en verkrijgbaar was voor een 'kleine' 100 euro. Helaas is het minder makkelijk om een desktoplader te vinden die, a) ervoor geschikt is en b) prijswaardig is, soms durft men hiervoor meer dan een kwart van de aankoopprijs van het toestel zelf te vragen. Na een paar winkels bezocht te hebben, heb ik geen verdere inspanning gedaan.

Ik opteer dus verder voor de oude 3GS iPhone, uiterlijk nog in topconditie, hier in een kast rondslingerend maar bij de eerste testen een ruimer en beter bereik aangaf dan mijn vroegere Dect telefoon. Wel was de batterij einde levensduur, soelaas bracht hierin Bol.com waar ik een nieuwe originele batterij heb kunnen aankopen voor net geen 15 euro. Eigenlijk leverde de vervanging ervan mij minder tijdverlies op dan winkels afschuimen naar een andere telefoon.
Volgende test heb ik dan na het vervangen van de batterij en na een eerste 4 volladingen gemaakt: De telefoon word uit de lader gehaald om 7 uur en gaat terug rond 22 uur op zijn desktoplader met 20% capaciteit resterend, bij een gemiddelde gespreksduur dagelijks van ¾ uur. Enkel iCloud is aangemeld op het toestel voor het adressenbestand, maar dit word niet gepusht. Geen verdere diensten zijn in werking op het toestel, enkel Bria.
Voor degenen die interesse hebben in het thuisnetwerk waarop de 3GS is aangemeld: Ubiquiti Edgerouter Lite met Qos ingesteld voor SIP gebruik en als wireless 2 Ubiquiti AP's met controller V4 voor de Zero Handoff Roaming die een totale dekking geven in en rond de woning.

Enige nadeel is dat je nooit de iPhone mag uitzetten, anders heb je problemen om een herstart te verkrijgen, het toestel vraagt namelijk altijd bij een eerste start een simkaart. Je eigen simkaart of een oud niet aangemeld simkaartje is voldoende om verder op te starten, eens het toestel terug in het menu zit, kan je de simkaart verwijderen indien gewenst.

Al bij al niet zo'n slechte cijfers en uitstekend werkbaar, vooral de mogelijkheid om makkelijk een andere provider te kiezen op Bria voor uitbellen is handig! Bedankt allen voor de fijne reactie's die ik mocht ontvangen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor deze info.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 395 keer
Provider

timmermc schreef:De telefoon word uit de lader gehaald om 7 uur en gaat terug rond 22 uur op zijn desktoplader met 20% capaciteit resterend, bij een gemiddelde gespreksduur dagelijks van ¾ uur
mis ik iets?

dus 0,75 u. uw smartphone (die dagelijks in lader zit (verbruikt stroom hé) spreektijd tegenover 14 u. spreektijd. DEC-T
mijn Csipsimple (voip zoals Bria) moet ik soms heropstarten/smartphone rebooten omdat hij vastloopt
dagelijks herladen, tegenover om de 10 dagen.

Gigaset C430A GO
VoIP and landline phone for up to 3 parallel calls
Range indoors | outdoors 50m | 300m
Batteries 2xAAA (goedkoop met standaard herlaadbare batterijen)
H(D)SP™ for brilliant sound quality yes
… VoIP accounts 6
crasht niet, trouble free.

72 € met 2 jaar garantie voor al dit moois (incl. levering).
http://www.amazon.de/Gigaset-Hybrid-Dec ... b_title_ce

Dec-T toestel.
320 u. Stby tijd (+/- 13 dagen)
14 u. Spreektijd
heist_175
Moderator
Moderator

Ik heb in mijn 2 handsets de batterijen idd al eens vervangen.
Gewone AAA batterijtjes.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Beste satsurfer,

ik heb het vermoeden dat je een discussie wil opzetten met betrekking Dect of Smartphone. Wel, ik ben niet van plan om je bewering in twijfel te trekken dat een Dect toestel een absoluut langere stand-by tijd en voor jou en anderen althans makkelijker in omgang zou zijn. Maar elk kiest voor zichzelf de meest kwalitatieve vorm, hierin gebonden aan de soms omringende situatie.
Net zoals sommigen misschien liever de traditionele vaste lijn, ATA adapter met Voip provider(s) of Dect/IP toestel willen gebruiken, kies ik voor een Smartphone. En het brengt mij meteen onverwacht en erg verrassend een beter en groter bereik in en om de woning.

Een vergelijking maken tussen iOS en Android softwarematig aangedreven toestellen vergt een diepe inkijk, net zoals gebruikte clients hierop voor Voip. En ik ga dan ook hier niet verder op in.
Een vastgesteld feit voor mij is dat in de voorbije weken er nog geen enkel probleem is voorgevallen op de ingezette 3gs, maar het kan best minder goed tot heel slecht functioneren wanneer men een andere smartphone of client gebruikt.

Ik heb enkel geprobeerd om op vraag, verwijzend hierin naar de vorige bijdrage. Mijn ervaring met Bria 3.1, iPhone 3gs met iOS 6.1 op het thuisnetwerk aan geïnteresseerden mee te delen (dit is trouwens de bedoeling van een forum). Er heerst bij mij geen twijfel dat een andere smartphone en/of client mij een heel andere mening hierin zou geven, maar deze opstelling werkt al enkele weken gewoon goed. Ik neem er graag bij dat elke avond het toestel op de oplader moet, de NiMh-accus bij mijn oude Dect hadden het hier wat moeilijker mee maar hierop verder ingaan zou ons tot een nieuwe discussie leiden.

Bedankt voor de interessante link naar Amazon met betrekking tot de Gigaset, best betaalbaar nu Siemens ook dit onderdeel niet meer onder de vleugels heeft. Kan je nu eindelijk een eigen mp3 beltoon erin plaatsen of zijn de beltonen nog altijd de melodieën van zowat 15 jaar terug. Enfin bij Bria valt ook niet te kiezen :-D
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

De polyfone beltonen in een hedendaagse Gigaset zijn redelijk modern. Zelf nog niet geprobeerd beltonen aan toe te voegen, weet niet of alle modellen dit kunnen.
Ik lees hier op 't web voor een Gigaset SL910A:
20 melodieën waaronder 15 polyfone beltonen en 5 klassieke, de melodieën zijn te downloaden via Gigaset QuickSync
'T zijn wel geen melodietjes van in de beginjaren van Gsm, nu zijn ze toch wat aangenamer :wink:
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”