Bij graafwerken aan onze buren hun Telenet-aansluiting (nieuwbouw), werd door de onderaannemer die de graafwerken uitvoerde (UniConnect) onze Proximus invoerkabel beschadigd (lees: volledig overtrokken).
We waren niet thuis, dus de plaats waar ze de kabel geraakt hadden lag open en was met een paaltje met flitslampje op gemarkeerd.
Er lag dus een briefje aan onze deur dat ze dus die kabel geraakt hadden en dat ze zelf al een herstelploeg hadden verwittigd.
Ik nam dan zelf ook contact op met Proximus om dit toch te controleren, en daar vonden ze inderdaad een ticket voor herstel van de invoerkabel. Ze konden wel niet zeggen wanneer dit ging gebeuren (de medewerker kon niet in dat systeem om dat te zien of zoiets).
In 'myproximus' vind ik ook de herstelling terug, daar staat alleen "uw herstelling zal volgens SLA uitgevoerd worden", maar is een gewoon pack, dus daar zit niet echt een SLA op. Is trouwens een pack met Internet + TV, dus geen telefoon (en dacht dat er enkel schadevergoedingen werden gegeven voor telefonie bij vertragingen bij herstelling). Ze gingen mij wel een 3G stick bezorgen met 500 MB volume zodat ik toch wat kon surfen.
Weet er iemand hoelang zo'n herstelling normaal gezien duurt en of ik een vergoeding kan vragen?
Invoerkabel Proximus beschadigd
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik zou de aannemer van de graafwerken aanspreken voor een schadevergoeding. Hij veroorzaakte de schade en is daar ook voor verzekerd. De vraag is natuurlijk of je meer dan x/30sten van je abo krijgt dan wel wat extra's voor het ongemak + extra kosten zoals gesprekken GSM versus vaste lijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Wel, was ook mijn eerste gedacht, maar de aannemer kan ik blijkbaar niet zomaar aansprakelijk stellen want hij heeft uiteindelijk een kabel van Proximus geraakt op het publieke domein; met beiden (zowel de plaats als de kabel) heb ik eigenlijk niets te maken. Ik zou dus de schade dienen te verhalen op Proximus, die het op zijn beurt kan verhalen op de aannemer.
Nu ik weet dat dit wel kan gebeuren en lig er niet van wakker als dit snel zou worden hersteld (dag of twee dagen nadien). Timing is echter niet top, want kleintje van 1.5 jaar is ziek en nu kan ik hem zelfs niet even voor TV zetten om wat te sussen.
Nu ik weet dat dit wel kan gebeuren en lig er niet van wakker als dit snel zou worden hersteld (dag of twee dagen nadien). Timing is echter niet top, want kleintje van 1.5 jaar is ziek en nu kan ik hem zelfs niet even voor TV zetten om wat te sussen.
Update: omdat ik VOIP heb via weepee eens gecontroleerd of ik kon bellen. Vanmorgen nog onmiddellijk de voicemail, nu belt de telefoon.
In de accountpagina's van weepee zie ik ook dat er terug een connectie is, dus alleszins al terug Internet.
Prima dus!
In de accountpagina's van weepee zie ik ook dat er terug een connectie is, dus alleszins al terug Internet.
Prima dus!