50W LED stralers moet je heel hard mee opletten. Ik ben grote fan van china-kopen, maar er zit een enorm kwaliteitsverschil.
Je hebt hoge kwaliteit LED, maar ook lage kwaliteit LED's. Voor 50-70€ haal je hoge kwaliteit LED uit China die een hoge CRI heeft, maar dat is niet echt nodig om de tuin te verlichten. Voor fotowerk daarentegen, heb je een LED straler voor 70€, wat in een fotowinkel zo'n 1500€ zou kosten.
Je zegt zelf dat het juist is om de tuin te verlichten. Dan maakt het niet veel uit. Gewoon zien dat het inderdaad IP65 is.
Een valkuil bij vele chinesen (en veel van de producten op amazon zijn gewoon diezelfde producten): ze nemen een 50W LED, maar sluiten er een 20W driver aan. Dus eigenlijk heb je gewoon een 20W LED :-\
Qua LM/W, niet naar kijken, vaak toch gewoon BS, bijna alle moderne LEDs halen hetzelfde. Bij 50W moet je rekenen op ongeveer 4000Lm. Alles boven/onder is gewoon onder/over-waardering.
Ikzelf heb ook een LED-straler in de tuin, weliswaar eentje van 100W. En in de plaats van een kant-en-klare straler te kopen, heb ik gewoon de oude lamp opengedaan (die trouwens slechts 8€ gekost heeft) en daar zelf een LED in gemonteerd (voor 5€) + een hoge kwaliteit voeding aan de binnenkant van de garage van 36V eraan (15€).
Tegelijkertijd heb ik natuurlijk wel gezorgd dat het weldegelijk goed gekoeld is door correcte montage en koelpasta. Plus het was gewoon een leuk projectje. Al moet ik wel zeggen dat 100W misschien dik overdreven was en de bewegingsensor moest ik eraf halen, want het verlichtte het halve dorp als er een kat voorbij kwam gelopen
Al zou ik wel bij Amazon.de toch nemen hoor (wel zien dat amazon de verkoper is). Dan even aan een meter hangen en kijken hoeveel het verbruikt. Als het geen 50W (zou eignelijk iets meer moeten zijn) verbruikt -> terugsturen of partial refund.
Als laatste: staar je vooral niet blind op de prijs... Eigenlijk zijn die van 22€ en van 250€ waarschijnlijk juist hetzelfde