Smartplug thuis aanspreken vanop afstand via internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Da_Vic
Starter
Starter

Dag bollebozen :)
sinds een tijdje heb ik een bescheiden 'impulsaankoopje' in huis, met name een "smart plug SP-1E" van Maginon. Aldi gekocht.
Het apparaatje gebruiken in huis via het thuisnetwerk van Telenet is geen probleem, dat werkt. Mijn vraag is of (and if so) / hoe je dit zou kunnen bedienen vanop afstand, via internet dus. Ik vertelde al dat we hier thuis bij Telenet zitten dus was mijn vermoeden dat je datzelfde misschien vanop afstand via Telenet Homespot of zo zou kunnen doen. Concreet: een apparaat aan en uitzetten vanop afstand. Weet iemand of het kan en hoe dat dan wel zou werken? Liefst een relaas uit ervaring? THANKS!
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Dat zou out-of-the-box moeten werken als je de SmartPlug via de app geïnstalleerd en geconfigureerd hebt.
De SP belt bij opstarten uit zodat de app zonder aanpassingen in eventuele firewall-rules van buitenaf bereikbaar is.
De enige situatie die ik mij kan inbeelden is een IP-wissel, maar die heb je bij Telenet zelden.
Ik heb zelf twee SP's in gebruik maar wilde niet dat deze via de app bereikbaar waren. Daarom heb ik in de firewall expliciet internetverkeer voor die twee geblokkeerd muv. NTP, anders starten ze niet goed door.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Da_Vic
Starter
Starter

Vooreerst merci voor zo'n snelle reply. De plug heb ik idd geconfigureerd middels de Android App van Maginon. Als netwerk heb ik het thuis/wifi netwerk ingegeven en dat werkt idd. Bedoel je dat met bovenstaande instellingen (thuisnetwerk dus) deze app ook van buitenhuis (lees "elders") kan werken? Of bedoel je dat ik dat weliswaar zou kunnen, maar door hem te configureren met Wifi 'telenet homespot'? Thanks!
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Eigen draadloos netwerk of Telenet Hotspot zou geen verschil mogen maken: doel van het instellen van het draadloos gedeelte is om internetverbinding te hebben. Ik zou het zelfs veiliger vinden op het eigen netwerk omdat de SP dan zeker op jouw verbinding zit en niet bvb dat van een buur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”