Abo laten omzetten op aanraden van Telenet servicedesk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
HeavyD
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2015, 22:04

De voorbije maanden als ik een Telenet medewerker aan de lijn had kreeg ik altijd de vraag of ik mijn abonnement niet wou omzetten naar Whop. Was veel beter, sneller en goedkoper dan mijn huidig abonnement (Groovyshake Fibernet of zoiets).
Dit weekend moest ik de Telenet servicedesk nog eens bellen en ik kreeg weer dezelfde vraag. Uiteindelijk heb ik dan toegestemd. Sneller en goedkoper is een goede deal niet? Alles beter, goedkoper, geen addertjes, geen activatiekosten, ...

Nu krijg ik de aankoopbevestiging via mail en wat ik zie ik. Ik heb een download limiet van 150GB, met mijn vorig abo had ik geen downloadlimiet. Niet dat ik veel over 150GB per maand ga maar dat gebeurt wel eens een keer of 2 per jaar. Ik heb echt geen zin om dan weer volumeblokken te kopen of om naar Whoppa te over te stappen want ben ik meer geld kwijt.
Ik voel me serieus in de zeik gezet door Telenet.

Is het mogelijk om die overschakeling naar Whop ongedaan te maken zodat ik terug mijn Groovyshake Fibernet heb?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dat is niet mogelijk. oude formules worden niet opnieuw aangeboden door telenet. :roll:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Neem contact op met Telenet Helpdesk. Indien ze niet meewerken kan je je richten tot de ombudsdienst voor telecommunicatie (zoek even op google).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Niet slim door daar op in te gaan en niet na te gaan welke mogelijk negatieve gevolgen dit had. De reden dat ze graag hadden dat je dat niet meer had was waarschijnlijk omwille van het feit dat je geen limiet had. Maar inderdaad, Ombudsdienst proberen. Zelf zullen ze het niet ongedaan maken.

Sent from my A0001 using Tapatalk
HeavyD
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2015, 22:04

Daar ben ik nu ook achter gekomen. Bij datalimiet heb ik niet echt stilgestaan. Ik weet dat mijn vorig abo vroeger een limiet had van 100GB en een jaar of twee jaar geleden heeft TN dat afgeschaft en was het onbeperkt met een fup.
Dus ik dacht dat de limiet helemaal niet meer aan de orde was. Dat dat gewoon niet meer bestond.

Ik ervaar dit wel als misleiding.
Het is een verkoop op afstand dus ik kan dit opzeggen. Maar dat ze me terug kunnen overzetten naar een formule die niet meer bestaat is natuurlijk een ander vraag.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Laat ons maar weten wat ze er mee gaan doen, ik ben ook wel benieuwd. In elk geval hadden ze je hier op moeten wijzen welke gevolgen dit had, maar zelfs al was dat gebeurd zou ik telefonisch nooit direct OK zeggen. Praatjes zijn snel gemaakt.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Laatst gewijzigd door jnsvr 22 nov 2015, 00:19, in totaal 1 gewijzigd.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 448
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 67 keer

Ik denk ook dat hun computer niet mee zal willen werken om je terug naar Groovy Shake (pakket met ExpressNet XL) te zetten.
Mocht je van dit tariefplan komen zal je nu een 100/6 Mbps verbinding hebben i.p.v. 30/4 Mbps vroeger, maar van limieten zwijgen ze waarschijnlijk zo vaak mogelijk.

Mijn situatie verplicht mij ook om bij een oude formule te blijven. Ik heb geen internet in een pack en mijn 'Fibernet' (60/4 Mbps) heeft een 500 GB (12-24 u.)/onbeperkt (00-12 u.)-limiet, terwijl ik voor hetzelfde geld tegenwoordig 'Internet Fiber 100' (100/6 Mbps) zou hebben met slechts 150 GB.
Elk zijn prioriteit, maar ik vind vrijheid belangrijker dan snelheid.

Als die 150 GB soms te krap is kan nachtsurfen je misschien nog wat helpen, al hoop ik voor jou dat dit allemaal niet nodig zal zijn...
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3036
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Kijk eens of VDSL een alternatief is op jouw adres. (Proximus, Scarlet of een andere aanbieder) Daar heb je geen 150GB limiet, maar een soft limiet die een pak hoger ligt.

Vote with your wallet... dat is het enigste effectief middel tegen dergelijke praktijken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”