Hello everyone,
weet iemand of het mogelijk is om te bellen met de smartphone via de vaste telefoonlijn van telenet doch met een andere app dan triiing? Dit voor een grootvader welke zeer slechtziende is en zo hopelijk via de gsm zou kunnen bellen met een betere app (en stembesturing). De vaste lijn wegdoen lijkt niet echt aangewezen gezien zij hun telefoonnummer dan kwijt zijn en gezien de hulpdiensten dan geen adreslocatie meer kunnen doen (you never know...).
Telenet kan toch niet zien vermoed ik of er wordt verbonden via triiiing of een andere voip app?
Andere voip app dan triiiing
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Zo eenvoudig zal het niet zijn vrees ik helaas, zal wel beveiligd zijn.
Wat je wel kan is een FritzBox plaatsen om de analoge uitgang terug te digitaliseren, maar waar zijn we dan met bezig...
Misschien tweede voip provider overwegen zoals WeePee?
[
Post made via mobile device ]
Wat je wel kan is een FritzBox plaatsen om de analoge uitgang terug te digitaliseren, maar waar zijn we dan met bezig...
Misschien tweede voip provider overwegen zoals WeePee?
[

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Geen idee, je zal dat zelf moeten uitproberen. Op basis van artikel 38 van de telecomwet kan je de technische specificaties opvragen die Telenet gebruikt. Misschien verkrijg je daarmee de nodige info om via een andere app te kunnen bellen. Veel succes ermee.Ty9800 schreef:Telenet kan toch niet zien vermoed ik of er wordt verbonden via triiiing of een andere voip app?
Maar, er is nog een andere oplossing. Het is perfect mogelijk om je huidige Telenet-telefoonnummer te porteren naar een zuivere VoIP-aanbieder. Daarna ben je volledig vrij om een VoIP-app te gebruiken die het SIP-protocol ondersteunt.
Ikzelf ben jaren geleden reeds overgestapt van Telenet telefonie naar de Franse operator OVH Telecom. Bij intekening op hun aanbod vraagt OVH een bewijs van je adreslocatie zodat de hulpdiensten je adres kennen.
Meer informatie over VoIP vind je in volgend forum: https://userbase.be/forum/viewforum.php?f=83
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Wil je aub stoppen met leugens te verspreiden... de betreffende wet heeft totaal niets te maken met dit onderwerp (maar alles met radiocommunicatie).raf1 schreef:Op basis van artikel 38 van de telecomwet kan je de technische specificaties opvragen die Telenet gebruikt.
Ondertussen ben je al minstens 5x komen aandraven met deze wet en trek je ze volledig uit z'n context !
- raf1
- Elite Poster
Je vergist je compleet. De R&TTE-richtlijn geldt voor alle communicatienetwerken en interfaces, ook uitdrukkelijk voor telecommunicatie-eindapparatuur.r2504 schreef:de betreffende wet heeft totaal niets te maken met dit onderwerp (maar alles met radiocommunicatie).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Volgens mij heeft raf1 wel degelijk gelijk.r2504 schreef:Wil je aub stoppen met leugens te verspreiden... de betreffende wet heeft totaal niets te maken met dit onderwerp (maar alles met radiocommunicatie).
EnThe R&TTE Directive covers all equipment that uses the radio frequency spectrum, with a few exceptions. It also covers all terminal equipment attached to public telecommunication networks. Typical products which are covered by the Directive include radio-terminals (e.g. GSM handsets); other radio equipment (e.g. GSM base stations, car-door openers and other short range radio devices); fixed network terminal equipment (e.g. normal analogue telephones, ISDN terminals, cable and PC modems).
Dat is ook niet mis te verstaan.The Directive obliges manufacturers to inform users of the intended use and the limitations of use both on the packaging and in the manual.
Wie heeft er van Telenet al een manual gekregen van zijn HGW of de kabelmodem??
-
- Deel van't meubilair
En waar staat dat dit deze is welke je eerder vermelde ? In je link staat nergens dat de betreffende wet een implementatie is van ...raf1 schreef:Je vergist je compleet. De R&TTE-richtlijn geldt voor alle communicatienetwerken en interfaces, ook uitdrukkelijk voor telecommunicatie-eindapparatuur.
Je tracht hier twee dingen aan elkaar te breien die volgens mij niets met elkaar te maken hebben.The European Parliament and Council Directive on Radio and Telecommunication Terminal Equipment (1999/5/EC) was revised in 2014 to become the Radio Equipment Directive 2014/53/EU.
- raf1
- Elite Poster
r2504, je maakt jezelf compleet belachelijk:
bron: http://www.bipt.be/nl/operatoren/radio/ ... cificatiesWettelijke basis: artikel 38 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie.
-
- Deel van't meubilair
Wederom uit je link...
... geen melding van cable en/of DSL netwerken... tot zover de bevoegdheid van het BIPT.Het Instituut is bevoegd voor het uitvaardigen van technische voorschriften betreffende het gebruik van de radioapparatuur
De lijst met radio-interfaces vindt u hieronder:
•A: Landmobiel
•B: Korte bereikapparatuur
•C: Maritieme apparatuur
•D: CB + PMR446 + Amateur
•E: Straalverbindings apparatuur
•F: Omroep
•G: Draadloze telefoons
•H: Intercomen/of interfonie systemen
•I: Inteligente Trandsport Systemen
•J: Luchtvaart apparatuur
•K: Satellietsystemen
•L: Meteorologie
Ik vrees van niet... zoals je hierboven kan lezen. De R&TT directive is dus duidelijk niet omgezet via de betreffende wet (althans niet voor cable/dsl).Raf1 schreef:r2504, je maakt jezelf compleet belachelijk:
- raf1
- Elite Poster
Lol, je blijft jezelf compleet belachelijk maken:
http://www.proximus.com/sites/default/f ... ervice.pdf
http://www.proximus.com/en/group/govern ... nformation
http://www.proximus.com/sites/default/f ... ervice.pdf
http://www.proximus.com/en/group/govern ... nformation
-
- Deel van't meubilair
Wat tracht je nu weer met deze links te bewijzen... het is niet omdat Proximus hier oa. VDSL specificaties geeft dat dit ook maar iets te maken heeft met de R&TT richtlijn (maar wel met aanbestedingen voor fabrikanten), laat staat dat je eender welk toestel zomaar kan aansluiten op hun netwerk. Telenet kan je ook de SIP standaard geven (is RFC 3261 trouwens, is gewoon publiek) maar daar ben jij nog steeds niets mee. Eerst en vooral kan je niet aan de frequenties/VLAN's die men hiervoor gebruikt, en verder heb je geen account informatie.
Het heeft dus totaal geen zin in het wilde weg wetten en richtlijnen te posten als er geen duidelijk verband is. Trouwens als je zo'n expert bent in deze materie dan begrijp ik niet dat je met "die grote mond" nooit zelf Telenet gecontacteerd hebt om die informatie op te eisen ? Neem eens het goede voorbeeld dus in plaats van de persoon met dergelijke nutteloze postings op te zadelen.
Ik wacht dus nog steeds tot jij of MaT je eigen EuroDocsis modem hebt aangesloten en bellen via Telenet VoIP... volgens jou moet dat toch allemaal eenvoudig kunnen... bewijs het dan maar eens, dan help je hier misschien eens echt iemand.
Het heeft dus totaal geen zin in het wilde weg wetten en richtlijnen te posten als er geen duidelijk verband is. Trouwens als je zo'n expert bent in deze materie dan begrijp ik niet dat je met "die grote mond" nooit zelf Telenet gecontacteerd hebt om die informatie op te eisen ? Neem eens het goede voorbeeld dus in plaats van de persoon met dergelijke nutteloze postings op te zadelen.
Ik wacht dus nog steeds tot jij of MaT je eigen EuroDocsis modem hebt aangesloten en bellen via Telenet VoIP... volgens jou moet dat toch allemaal eenvoudig kunnen... bewijs het dan maar eens, dan help je hier misschien eens echt iemand.
- Garpenlov
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 74 keer
Zo, weer een telenet topic... weer een hoop gezaag dat helemaal niet meer met de topic te maken heeft.
Het antwoord op je vraag is, nee het is niet mogelijk. Toch niet met telenet.
Het antwoord op je vraag is, nee het is niet mogelijk. Toch niet met telenet.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
- raf1
- Elite Poster
r2504, Proximus zegt zelf op bovenstaande webspagina dat hun specificaties in het kader van de R&TTE-richtlijn worden gepubliceerd.
Dat ontkennen is belachelijk, je gaat daarmee niemand overtuigen van het tegendeel.
Wat Telenet betreft, ik heb geen belangstelling in hun specificaties want ik ben geen klant en heb ook geen interesse in hun producten.
Het interesseert me niet hoe Triiing werkt, want er zijn veel betere en goedkopere alternatieven op de markt.
Maar als de topicstarter wel interesse heeft in de werking van Triiing wens ik die veel succes met z'n zoektocht.
Dat ontkennen is belachelijk, je gaat daarmee niemand overtuigen van het tegendeel.
Wat Telenet betreft, ik heb geen belangstelling in hun specificaties want ik ben geen klant en heb ook geen interesse in hun producten.
Het interesseert me niet hoe Triiing werkt, want er zijn veel betere en goedkopere alternatieven op de markt.
Maar als de topicstarter wel interesse heeft in de werking van Triiing wens ik die veel succes met z'n zoektocht.
-
- Deel van't meubilair
In het kader van geeft je nog steeds niet een recht... anders zou er geen discussie zijn over het aansluiten van een eigen DSL modem.raf1 schreef:r2504, Proximus zegt zelf op bovenstaande webspagina dat hun specificaties in het kader van de R&TTE-richtlijn worden gepubliceerd.
Toch iemand met een zinnig antwoord ipv. steeds met wetten te staan zwaaien waar de persoon totaal niets aan heeft.Garpenlov schreef:Het antwoord op je vraag is, nee het is niet mogelijk. Toch niet met telenet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik vermoed dat de grootouders van de topic starter niet meteen behoefte hebben aan de juiste interpretatie van die wet...
Misschien kan een moderator dit afsplitsen?
On topic: Wat wil je juist bekomen met een andere app? Minder kosten? Betere kwaliteit?
Het eenvoudigste lijkt me ook het nummer te porteren naar OVH. 1,20 EUR / maand om gratis naar vaste nummers te bellen en voor een paar cent naar mobiele nummers.
Misschien kan een moderator dit afsplitsen?
On topic: Wat wil je juist bekomen met een andere app? Minder kosten? Betere kwaliteit?
Het eenvoudigste lijkt me ook het nummer te porteren naar OVH. 1,20 EUR / maand om gratis naar vaste nummers te bellen en voor een paar cent naar mobiele nummers.
-
- Deel van't meubilair
De TS wil een andere app kunnen gebruiken;
Triiing laat dit niet toe... dus overschakelen op een volwaardige VoIP provider lijkt me dan één van de weinige mogelijkheden.en zo hopelijk via de gsm zou kunnen bellen met een betere app (en stembesturing)
- Garpenlov
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 74 keer
De triing app valt eigenlijk goed mee, qua bellen. Echter bij Ios leest die maar de helft van mijn contacten.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Weet wel dat Triiing een mobiel nummer doorstuurt (dat je moet activeren via sms) als je belt en niet het vaste nummer.