Mobistar 1ste keer = laatste keer !

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
maxpower
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

ik plaats hier even wat leuke info over een zaak die nog steeds niet opgelost is ter verwittiging aan mensen die met deze operator zaken willen doen

- mijn ouders gaan 2 weken geleden naar zo een mobistar winkel om voor kleinzoon gsm + abo te nemen
- verkoper verkoopt hun de hele bollenwinkel = smartphone + dik abo + verzekering van mobistar en betaling via domiciliering , op zich allemaal ok
- hij zegt dat hij alleen de afgesproken korting kan toepassen als de telnr/sim van een andere operator komt , nr overdragen versta ik daaronder
- hij stuurt mijn vader naar een krefel in de buurt om daar een proximus 10euro pre-paid te halen om zo de verkoop ineens af te werken
- goed , dit word gedaan , een hoop handtekeningen , creditcard en identiteitskaartinfo later (zelfs een soort background check via zijn pc !!!) komen we in de eindfase
- volgens verkoper is het nr/sim mogelijk al binnen 2 uur actief , vond ik onwaarschijnlijk op een zondag
- de vlg dag werkt nr nog niet , ik lees voor hun papieren na , er staat kan tot 24u duren , ok geduld
- vlg dag noppes , 1ste telefoon naar helpdesk , nr is aant "doorlopen" kan tot 48u duren
- 3 dagen later niets , ik schakel smartphone eens uit en aan , geen effect , sim is gevonden maar geen nr of netwerk , niet actief
- vlg dag 2de telefoon naar helpdesk , mijn moeder besluit nu heel het verhaal te doen inclusief het rare "ga effe naar krefel" gedeelte , operator vind dit nogal vreemde praktijk en besluit "dossier" op te starten
- vlg dag pas de service , in de vroege namiddag krijgen we telefoon van man bij mobistar met duidelijk meer verstand en manieren , hij gaat ervoor zorgen dat we een tegemoetkoming krijgen , pluspunt voor mobistar
- vlg 2 dagen hetzelfde - geen dienst
- ergens begin vorige week , helpdesk laat weten dat het bij hun nu echt in orde is , bij hun is niet = aan bij ons , werkt niet
- vlg dag ouders gaan met smartphone en de hele map terug naar winkel , het is een andere verkoper en deze begint zelfs wat arrogant te worden , hij stuurt hen min of meer wandelen
- fast forward naar vandaag sim/telnr werkt nog steeds niet , hun laatste advies haal sim eruit en steek terug in..... :bdaysmile:
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Is die sim van dat ander netwerk eerst geactiveerd geweest???
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
maxpower
Member
Member

neen

hij heeft in winkel via zijn pc gegevens van de ene sim overgezet naar een nieuwe van hun
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Denk dat het daar verkeerd is gegaan, een niet geactiveerd nummer kan je niet porteren dacht ik...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
maxpower
Member
Member

ja , ik heb ook zo een vermoeden

wat mij een wrang gevoel geeft is dat dit vermoedelijk een echte beginnersfout is maar mobistar geeft dit niet toe en stelt ook niet voor om bv door al de red tape te snijden
en ons gewoon een nieuwe sim met een werkend nr te geven aka probleem opgelost , er is ons sowieso al 10 euro armer gemaakt voor niets

ik geef de verkoper nog krediet want hij moest daar staan met een naamplaatje op zijn hemd zijnde "ik ben in opleiding"
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

inderdaad je moet eerst met je pay en go een oproep doen.
Anders is het nr niet actief, en een nr die niet actief is kan je moeilijk overzetten.
Misschien eens kijken of je proximuskaartje nog werkt als je netwerk hebt proximus zou ik gewoon eens naar een nr bellen.
Dan zou de procedure moeten beginnen lopen.
Je kan contact opnemen met mobistar via facebook daar heb je fouad en davy heel bekwame mensen die zullen u wel helpen.
Ik begrijp u frustratie, maar tis niet omdat 1 winkel zijn werk niet doet, dat daardoor gans het netwerk slecht is.
Van die onbekwame mensen heb je bij iedere operator.

Ik had een vriend die bij allo telecom werkte in kortrijk en was een week ziek toen hij terug kwam had hij een record aantal overtzettingen van een netwerk naar base, vooral prepaidkaarten. Paar dagen later had hij ene record aantal klachten. Zijn vervanger had de mensen wijs gemaakt dat ge uw tegoed van andere operator kon meenemen naar base. :-D
Laatst gewijzigd door proximusboyke 16 nov 2015, 14:23, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
maxpower
Member
Member

:bang:

jawadde , tis nog 1000 keer erger geworden

een kleine samenvatting van huidig avontuur bij mobistar

- 4 (VIER) sim kaarten

- 2 of 3 telnrs

- enkel het originele telnr van proximus werkt met de sim kaart van proximus op het netwerk van proximus , al de rest werkt NIET

- helpdesk kan het niet oplossen , er zijn zogezegd al 2 "dossiers" opgestart

- mijn ouders zijn al 2 keer terug naar de winkel van aankoop gestuurd zonder resultaat

je zou denken dat zoiets in 2015 niet meer voorkomt
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

heb dat een paar jaar geleden ook voorgehad bij mobistar met een simkaart voor een databundel toen ik een 2de sim wilde voor op mn Ipad met een gedeeld verbruik, ook weken aan het lijntje gehouden tot het helemaal niet meer werkte...heb dan maar alles opgezegd bij Mobistar...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Mobistar top, maar nummerportering via website of manueel doorgeven via fb werkt NIET! Of als je paar weken geduld hebt en veel telefoons/fbberichten later...
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Twitter: DirkRonsmans
Bedankt: 5 keer

Waarom zou je zoiets dan ook via FB regelen? :eek:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Mijn indruk is en blijft dat via de sociale media (in mijn geval vooral Twitter) het allemaal heel vlot gaat. Ik doe het ook altijd langs die weg nu :)
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 231 keer
Provider

Ik heb mijn nummer overgezet via mobistar.be/behoudjenummer en dit was binnen de 24h geregeld. Al verschillende malen via Twitter contact opgenomen en binnen de 5 min vriendelijk geholpen geweest en steeds werden de problemen opgelost. De mast bij ons had problemen en heb dan een compensatie gekregen.

Ben zeer tevreden over Mobistar en ik ben bij de andere twee providers nooit zo toed geholpen geweest. Is wel allemaal via internet gebeurd en niet in de winkel...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

dat zijn dezelfde mensen of fb en ik kan enkel zeggen dat deze mensen zeer bekwaam zijn. Ik vind zelfs veel bekwamer dan de gewone klantendienst !!! ik bel nooit meer altijd via fb en altijd perfect opgelost.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

ha, zo ook een paar avonturen meegemaakt, in t Waasland SC. Op den duur zo beu dat bij de eerste de beste deftige actie van Proximus ik men vriendin toch heb kunnen overtuigen over te stappen. En rara, geen issues meer :lol:
Van hun businessupport heb ik geen klagens overigens.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Regel ook al mijn vragen en problemen via Facebook, veel sneller en steeds een vriendelijk antwoord.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
maxpower
Member
Member

allemaal een beetje naast de kwestie

2 mensen van tegen de 70 die naar een winkel gaan en daar in feite een nieuw product kopen zonder voorgeschiedenis krijgen dit allemaal op hun nek

als de helpdesk van mobistar niets kan doen dan is dat volgens sommigen hier normaal , je moet je maar tot facebook wenden , dikke zever
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Twitter: DirkRonsmans
Bedankt: 5 keer

misschien fout gereageerd..
Support via Twitter/FB ben ik helemaal mee eens.. werkt prachtig en meestal sneller dan telefoon.

Het proces (nummerportering) opstarten echter.. lijkt me raar om dit te doen via sociale media :)

en dat verstond ik hier toch uit
satsurfer schreef:Mobistar top, maar nummerportering via website of manueel doorgeven via fb werkt NIET! Of als je paar weken geduld hebt en veel telefoons/fbberichten later...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 759 keer
Recent bedankt: 3 keer

Volgens mij loopt het idd vast omdat de nummer nog niet gebruikt was.
Probeer anders de originele sim ns te gebruiken, mss dat je de portering kan activeren eenmaal de nummer actief is.

Als je op een technisch probleem van dit type stoot heb je vaak miserie met helpdesks, gewoon omdat level-1 absoluut niet de vereiste kennis of access heeft on dit op te lossen, en t staat niet in hun draaiboek.
Hiervoor moet je escaleren naar tenminste level-2, hoewel ik een voorgevoel heb dat je wss op level-3 of 4 gaat moeten zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
maxpower
Member
Member

tja , we hadden als laatste contact gisteren zo iemand van level 2 of hoger aan de lijn (van mobistar) en die gaf ook het advies van voorlopig gewoon met proximus te telefoneren als dat werkt

wij doen niets meer , ze moeten het maar uitzoeken
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”