Anonimiteit en privacy worden schaars goed op het net...
Sedert deze week loopt er een werbe-uitzending op tectime TV (de zender van dr. Dish) van de anonymebox. Je kunt momenteel een korting krijgen van 40 euro met de kijk-voucher.
Met dit bakje kun je met al je apparaten anoniem surfen.
Het werkt via het tor netwerk
Iemand ervaring mee? Ik ben vooral geïnteresseerd in de gehaalde snelheid. Of hebben jullie betere oplossingen?
Anoniem surfen op al je apparaten via de anonymebox
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 95 keer
Het "TOR" zou ook niet meer anoniem zijn.
Héél wat exit nodes zouden namelijk in handen zijn van geheime diensten of mensen die je data willen stelen.
exit node: eventueel verlaat je internet trafiek het TOR netwerk via een "exit node", een computer dat je trafiek decrypteert zodat het het "gewoon internet" weer kan toetreden voor het toekomt op de uiteindelijke bestemming.
Héél wat exit nodes zouden namelijk in handen zijn van geheime diensten of mensen die je data willen stelen.
exit node: eventueel verlaat je internet trafiek het TOR netwerk via een "exit node", een computer dat je trafiek decrypteert zodat het het "gewoon internet" weer kan toetreden voor het toekomt op de uiteindelijke bestemming.
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 26 keer
Inderdaad, ik gebruik TOR al jaren niet meer. Ik zou het zowieso afraden voor je betalingsverkeer (dus webshops, banken, ...).
Als je anoniem wil surfen kan je maar 1 ding doen en dat is naar de bibliotheek gaan ofzo en daar wat surfen (alhoewel ze daar tegenwoordig ook al bijhouden wie wanneer)
Als je anoniem wil surfen kan je maar 1 ding doen en dat is naar de bibliotheek gaan ofzo en daar wat surfen (alhoewel ze daar tegenwoordig ook al bijhouden wie wanneer)

- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Heeft verdomd veel hier van weg:
http://www.adafruit.com/products/1406
Achja wie Tor gebruikt, zet zichzelf misschien extra in de spotlight ipv. "ongemerkt" in de massa.
http://www.adafruit.com/products/1406
Achja wie Tor gebruikt, zet zichzelf misschien extra in de spotlight ipv. "ongemerkt" in de massa.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
privatoria : traag, maar goedkoop (22$/jaar)
cactusvpn : snel, maar iets duurder (45$/jaar)
cactusvpn : snel, maar iets duurder (45$/jaar)
de koe zegt boe
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Een lek in een browser, plugin of app is voldoende om je identiteit prijs te geven. Zo'n bakje gaat daar niets aan veranderen. Het is niet omdat je via dat Tor-bakje surft dat plots alle persoonlijke informatie op jouw pc ontoegankelijk is voor kwaadwillenden. Een IP-adres verbergen is trouwens het moeilijkste wat er is.
Privacy bestaat niet meer, tenzij je resoluut kiest voor veilige open-source hard- en software die alles van A tot Z encrypteert.
Enkele voorbeelden:
https://puri.sm/
https://silentcircle.com/
https://tutanota.com/
Privacy bestaat niet meer, tenzij je resoluut kiest voor veilige open-source hard- en software die alles van A tot Z encrypteert.
Enkele voorbeelden:
https://puri.sm/
https://silentcircle.com/
https://tutanota.com/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik vind eigenlijk heel dat privacy-gedoe zwaar overdreven... Privacy bestaat niet en leer ermee leven...
En als je iets te verbergen hebt, tjah.
Ik heb trouwens wel een VPN: IPVanish. Ik krijg die gratis samen met Eweka usenet. Eigenlijk heel tevreden mee, en ik gebruik het nog redelijk vaak om gewoon AU, UK, US, NL, CA, ... programma's te kijken.
En als je iets te verbergen hebt, tjah.
Ik heb trouwens wel een VPN: IPVanish. Ik krijg die gratis samen met Eweka usenet. Eigenlijk heel tevreden mee, en ik gebruik het nog redelijk vaak om gewoon AU, UK, US, NL, CA, ... programma's te kijken.
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Privacy is een recht waar vorige generaties veel voor hebben moeten vechten (soms letterlijk, soms figuurlijk), terwijl wij het nu argeloos weggeven onder het mom "meh". Besef dat het bedrijven zijn die de grenzen steeds proberen te verleggen wat zij mogen doen om geld te verdienen, evenals de overheid die steeds willekeuriger omspringt met dezelfde rechten naar eigen politieke doelen ipv. wat goed is voor de mens in zijn gemeenschap. Echter wordt dit wel altijd in het mom gedaan van "de gemeenschap".
Privacy boeit je pas als je er je iets hebt te verbergen. Dat hoeft niet illegaal of misdadig te zijn, maar denk aan seksuele geaardheid, voorkeuren die taboe zijn, een dubbel leven, een tragedie die je probeert te vergeten, fouten die je in het verleden hebt gemaakt, een mening die je niet wilt dat iedereen kent, een ziekte of aandoening die je probeert te verbergen, etc etc.
Het internet vergeet niet en dat is het probleem. Maar je bepaalt voor al die mensen die lijden onder het publiek worden van deze privé zaken wel dat zij de wereld maar moeten trotseren. En dit allemaal omdat de mens niet wilt betalen voor wat media, apps en sites ? Bedrijven buiten de zeer lage betrokkenheid van de gemiddelde burger hard uit doordat de regeringen ook een openstaande weg zien voor meer en meer controle.
YOLO, totdat je volwassen wordt en voor anderen verantwoordelijk bent.
Privacy boeit je pas als je er je iets hebt te verbergen. Dat hoeft niet illegaal of misdadig te zijn, maar denk aan seksuele geaardheid, voorkeuren die taboe zijn, een dubbel leven, een tragedie die je probeert te vergeten, fouten die je in het verleden hebt gemaakt, een mening die je niet wilt dat iedereen kent, een ziekte of aandoening die je probeert te verbergen, etc etc.
Het internet vergeet niet en dat is het probleem. Maar je bepaalt voor al die mensen die lijden onder het publiek worden van deze privé zaken wel dat zij de wereld maar moeten trotseren. En dit allemaal omdat de mens niet wilt betalen voor wat media, apps en sites ? Bedrijven buiten de zeer lage betrokkenheid van de gemiddelde burger hard uit doordat de regeringen ook een openstaande weg zien voor meer en meer controle.
YOLO, totdat je volwassen wordt en voor anderen verantwoordelijk bent.