programmeerbare poe kaarlezer

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

het beste wat ik kon vinden is dit: http://avea.cc/spec/mf-web08s.pdf

wat ik eigenlijk zoek:

- een kaartlezer voor buiten
- moet nfc kunnen lezen (yubikey, smartphone, tags)
- moet poe powered zijn (bovenstaande is niet standaard poe spijtig genoeg)
- moet programmeerbaar zijn (liefst niet in het device zelf, maar zoals bovenstaande dat je zelf een script ervoor kan schrijven)

het liefst heb ik dus een "easy" oplossing zoals bovenstaande reader.. maar die lijk ik niet te vinden met standaard poe,
dus dacht ik hier even te informeren of iemand zoiets mss weet, vooraleer ik begin te prullen met een raspberry :)

bedoeling is:

- indien alarmsysteem uitstaat, stroom naar de lezer (dus alarm aan, lezer werkt niet)
- bij badgen (yubikey, smartphone, of tag) controleren of het een geldige badge is (zou ik dus zelf een scriptje voor willen maken, php, python, bash, ...)
- indien geldig, 5 of 10 seconden stroom geven aan elektrisch slot zodat de deur open kan geduwd worden

reden: ik ben een manier aan het zoeken dat de mensen die binnen moeten bij mijn moeder, binnen kunnen zonder dat zij speciaal de deur moet opendoen,
dus bv dat de kinesist of verpleegster gewoon met hun telefoon of een tagje kunnen binnengeraken als ze thuis en wakker is (alarm dus uit staat)
(plus, het lijkt me een leuk projectje)

any and all ideas welcome...
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ik ken enkele plaatsen welke gewoon bluetooth detectie doen om hun poort te laten opengaan....

moet je dus gewoon BT hebben aanstaan en je kan binnen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”