smakelijk eten allemaal

Was ook mijn gedacht: een of andere geitewollenorganisatie... (Er is ook geen winkelmandjebollewolle schreef:Zoals mijn vriendin opmerkte zou het wel eens een campagne kunnen zijn van een of ander veggie-organizatie onder het idee van "je huisdier zou je niet opeten, maar een ander dier wel". Het druipt er ook wel wat vanaf met de "100% vrije uitloop" en "vakmanschap sinds 2015"Maar omdat het zo goed gedaan is gaat er allicht wel over gesproken worden en dan zal men hun doel wel bekend maken.
Dus volgens jouw logica geen enkel probleem met chihuaha's te eten. Compleet nutteloze beestenmailracer schreef:In de geschiedenis is een hond en/of paard niet geëvolueerd tot voeding maar tot nuttig dier dat kan helpen in de landbouw of sport.
Ik heb al de eer gehad om giraf te kunnen proeven. Het was wel erg mager vlees, maar best zacht. Deed me een beetje denken aan een combinatie van kangoeroe en paardenvlees.Doktor Avalanche schreef:Ik kan ook nooit door de zoo wandelen zonder me bij elk dier afvragen hoe dat zou smaken
Ben altijd teleurgesteld dat de giraf-burger niet gemaakt is van giraf
De konijnen en de kippen zaten vroeger met een label met hun naam op in de diepvries. Om dan op een dag de pot met konijn op tafel gezet te krijgen met de woorden: vandaag eten we Pluisje. Het is maar wat je gewend bent. Iedereen herinnert zich nog de aflevering van Basta met kalfje Willy? Mensen zijn zo hypocriet als ze groot zijn. Als ze het dier niet gezien hebben: om nom nom. Als ze 't wel gezien hebben: maar allez, ge gaat da toch nie opeten zeker?! Een dier is een dier en kan opgegeten worden. Ik zou hond of kat wel eens willen proberen. Ik zou ook nooit een restaurant mogen uitbaten. Ik zou kangoeroe op het menu zetten en tijdens het dessert een babykangoeroetje loslaten in de zaak met de woorden: "Skippy zoekt zijn mama, wie heeft haar opgegeten? Tafel 8?"Splitter schreef:wij hadden vroeger bv kippen en eenden, en als mijn vader ze geslacht had om op te eten, at ik vervolgens minimaal anderhalve maand niets meer van kip of eend,
of dat nu uit de winkel kwam of niet.
zelfde verhaal is er geweest bij mijn grootouders toen die een schaap (jawel) hadden van kleinsaf, om ook uiteindelijk te slachten nadat het dus "rijp" was...
beestje geslacht, niemand ervan gegeten wegens het feit dat dat beest dus ook "zoals een hond" een huisdier geworden was feitelijk.
Kun je in Delhaize kopen, aan nauwelijks hogere prijzen dan rund (steak). Denk dat de kangoroo-steak zo'n 20€/kg is. De filet is wat duurder aan 27€/kg.on4bam schreef:kangaroo is zeer lekker (hopelijk mag ik binnenkort er weer een stukje van eten)
ALs je er hondenshows aan toevoegt nietDima_2005 schreef:Dus volgens jouw logica geen enkel probleem met chihuaha's te eten. Compleet nutteloze beestenmailracer schreef:In de geschiedenis is een hond en/of paard niet geëvolueerd tot voeding maar tot nuttig dier dat kan helpen in de landbouw of sport.
En miljoen andere hondenrassen die compleet nutteloos zijn...
Laten we niet vergeten dat de mens ook maar een dier is.... "kannibalisme" komt ook in de Westerse wereld voor...Dafke schreef:Hier lopen idd nogal naïeve mensen rond ze
Dier = Vlees
Mens = Omnivoor -> Carnivoor : http://www.knack.be/nieuws/de-mens-is-e ... 44536.html
In principe kunnen wij alles wat van vlees is opeten, als het niet giftig is
Onze cultuur/overleving heeft een hond tot een hond gemaakt en een koe tot een koe. Het zit inderdaad tussen de oren, punt.
Als je dat niet gelooft, dan scheelt er iets met je
LOS van het feit of het maatschappelijk aanvaard wordt om een HUISdier, of eender welk dier waarmee je een band hebt, op te eten. En een band in de vorm van: dat is een "lief" dier, dat is een "huis"dier, dat is een "niet voor consumptie geschikt" dier.