Belgacom verhoogt de tarieven naar Versatel

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Belgacom verhoogt de tarieven voor telefonische oproepen naar
Versatel abonnees vanaf 14 januari.

Dan zijn niet langer dezelfde tarieven als voor een oproep naar
Belgacom van toepassing, maar hogere:
- een minuut bellen in de piekuren 11,2 cent zal kosten (tegenover
5,2 cent)
- een minuut in de daluren stijgt van 2,6 naar 5,1 cent
- de connectiekost per gesprek stijgt met 2,5 cent tot 7,7 cent
- ook de prijzen voor inbelinternet naar een Versatel-nummer stijgen,
maar ik ken de tarieven niet

(bron: be.telecom)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

:o
Da's meer dan een verdubbeling!
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent

wow,
somebody's pissed off
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 730
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Dan zal Versatel de kosten voor inkomende gesprekken verhoogd hebben, zo was dat toch ook met Telenet.
Belgacom kan dan niet anders dan dat doorrekenen aan zijn klanten.
Gebruikersavatar
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Het officieel bericht dan maar :

"Vanaf 14 januari zal de prijs van een telefoontje van een Belgacom-klant naar een Versatel-abonnee verhogen. Dat kondigt Belgacom vrijdag aan. De prijsverhoging is het gevolg van de verhoging van de terminatietarieven door Versatel met ruim 500 procent.


Terminatietarieven of interconnectietarieven zijn tarieven die telecombedrijven aan hun sectorgenoten aanrekenen voor oproepen naar hun klanten. Hiervan is sprake bij telefoongesprekken tussen twee of meer operatoren.


Net zoals Belgacom destijds bij de verhoging van de interconnectietarieven bij Telenet deed, tekent het bedrijf beroep aan tegen het besluit van het BIPT, de regulator voor de telecommarkt in België, dat Belgacom verplicht om de hogere terminatietarieven van Versatel te betalen en aan zijn klanten door te rekenen. Het blijft wachten op een uitspraak.De tarieven voor gesprekken van Belgacom- naar Belgacom-klanten blijven ongewijzigd.

De nieuwe tarieven:

* drie minuten in de piekuren van Belgacom naar Versatel 41,3 eurocent (7,7 eurocent connectiekost en 11,2 eurocent belkost per minuut), tegenover 20,8 eurocent naar een Belgacom-klant (5,2 eurocent connectiekost en 5,2 eurocent belkost per minuut).


* In de daluren wordt dat 23,0 eurocent (7,7 eurocent connectiekost en 5,1 eurocent belkost per minuut) tegenover 13,0 eurocent (5,2 eurocent connectiekost en 2,6 eurocent belkost per minuut).


* Ook de tarieven voor dial- up internetoproepen naar versatel POP worden verhoogd.


Volgens Belgacom creëert de prijsverhoging transparantieproblemen omdat een Versatel-abonnee niet herkenbaar is aan het kengetal. Via het gratis nummer 1299 kunnen bellers wel achterhalen naar welke operator ze bellen. (belga)"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vieten schreef:Dan zal Versatel de kosten voor inkomende gesprekken verhoogd hebben, zo was dat toch ook met Telenet. Belgacom kan dan niet anders dan dat doorrekenen aan zijn klanten.
Tja, als Versatel zijn klanten gratis wil laten telefoneren... dan moeten de centjes ergens vandaan komen. Feit is dat de consument op het einde altijd de dupe is van dergelijke "gratis" initiatieven.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”