Problemen DNS server B-box 3

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Beste UB'ers,

Sinds deze maand heb ik nogal vrij frequent last van PPPOE disconnects (werkt daarvoor al in feite anderhalf jaar goed met zelfde modem op zelfde locatie). Zowel TV en internet valt dus geregeld uit (de laatste week is het wel echt erg).

Bon, omdat ik geen zin had om de helpdesk te melden dat ik de modem al gemiddeld 2x per dag uit stopcontact gehaald heb - iedere dag van de afgelopen week - als antwoord op hun eerste vraag ben ik zelf wat aan het troubleshooten gegaan.

Ik ben daarom net de lijntest gestart via MyProximus tot ik er op een gegeven moment uitvlieg. Ik kan blijkbaar niks meer resolven...
De DNS server van B-box 3 heeft er blijkbaar de brui aan gegeven heeft, zie bijlage.
Ter info: het subnet op m'n modem heb ik aangepast naar 192.168.26.0/24 een jaar geleden en heeft tot op heden altijd gewerkt.

Via Google DNS (enige die ik van buiten ken) kan ik dus gewoon terug verder.

Soit, 2 verschillende problemen dus.

Zijn er nog die dit modem probleem al voorgehad hebben? IK heb al zitten zoeken of je in modem config andere DNS servers kan opgeven bij DHCP leases maar nog niet gevonden...

Alvast bedankt!
Bijlagen
DNS bbox3.png
(10.29 KiB) 6 keer gedownload
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

doorgeven online bij PX als technische storing/klacht/probleem! Althans, bij mij hebben zij snel een perfecte oplossing geboden...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”