verpakkingsmethode voor transport van een harde schijf

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Even schetsen.
Ik bestel een WD red bij de bekende internetwinkel met de blauw- oranje dozen.
De schijf komt defect toe en moet retour voor een nieuwe.
De verpakking hiervan was volgens mij ondermaats. Een gewatteerde enveloppe los in een doos met wat opgeblazen plastiek erop.
Tijdens het gesprek met de klantendienst merkte ik dit op, dat dergelijk transport volgens mij niet geschikt is, waarbij ik als antwoord kreeg dat dit wel kan omdat de schijf niet is geïnitialiseerd en dus geen magnetisme bevat. :eek:
Mechanische schade is gedekt door afspraken met de transportfirma dus kan het defect hier niet aan liggen want men verwacht een zacht transport :???: :roll:

Onzin toch ?
Of
klopt het dat je niet geïnitialiseerde schijven ruwer mag behandelen dat deze die wel in gebruik zijn geweest ?

nota : Dit is al de tweede keer dat een schijf hierdoor direct weer naar afzender moet terwijl het al drie keer goed is gegaan bij dezelfde winkel. Spijtig dat mycom hier in de buurt dicht is door faillissement anders bestel ik dergelijke zaken wel weer in een gewone winkel.
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 49 keer

Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
De correcte manier voor een harddisk te verzenden (WD rma packaging instructions)

Afbeelding
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Die verpakkingsmethode van WDC gaf ik aan als voorbeeld waarbij ik de ludieke reactie kreeg dat dat was omdat de schijf geïnitialiseerd is als je ze als RMA opstuurt.
Nu goed, geen discussie mee voeren want je zou ze dan eigenlijk terug naar school moeten sturen om een degelijke technische opleiding te geven als het over elektronica in het algemeen gaat.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

nooit hdd's besteld van hun, maar voor de rest heb ik er nog geen problemen mee gehad...
is echter natuurlijk wel een minpunt als ze idd de schijf zo onveilig opsturen én dan zo onvriendelijk en incorrect antwoorden.

je zegt dat het al 3x goed is gegaan voorheen... waren ze dan ook zo slecht verpakt?
en indien ja, handelen ze de rma's ook af door terug een disk te sturen in zo'n onvolwaardige verpakking?

op hgst staat mooi vermeld dat een gewatteerde enveloppe onvoldoende is:
https://www.hgst.com/support/hard-drive ... g-examples
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Zouden die wel een rma afdeling hebben ? Van de 4 keer dat ik iets bij cool blue besteld heb, was het 3 keer duidelijk een product dat al open was geweest , 1 keer zelfs met beschadigde verpakking & sticker dat het apparaat op defecten was gecontroleerd .

[Afbeelding Post made via mobile device ]
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb er recent een SSD besteld en die zt in een doosje van Samsung en dan nog eens in een gewatteerde enveloppe van hen.
Een SSD is natuurlijk niet hetzelfde als een HDD.

Nog nooit zever gehad met hen.
Reactie is een beetje onvriendelijk wel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Een HDD met geparkeerde koppen kan serieus wat G's verdragen hoor.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef:nooit hdd's besteld van hun, maar voor de rest heb ik er nog geen problemen mee gehad...
is echter natuurlijk wel een minpunt als ze idd de schijf zo onveilig opsturen én dan zo onvriendelijk en incorrect antwoorden.

je zegt dat het al 3x goed is gegaan voorheen... waren ze dan ook zo slecht verpakt?
en indien ja, handelen ze de rma's ook af door terug een disk te sturen in zo'n onvolwaardige verpakking?

op hgst staat mooi vermeld dat een gewatteerde enveloppe onvoldoende is:
https://www.hgst.com/support/hard-drive ... g-examples
Zelf heb ik geen problemen met coolblue op zich. Steeds correct in hun levering maar bij de verpakking van de harde schijven stel ik me vragen.
Bij andere winkels heb ik nooit een harde schijf gehad die dood was bij levering, bij hun nu net bij twee van de vijf, mss zes (?). En deze zijn steeds hetzelfde verpakt geweest.
De eerste die defect was bij levering was een WD red 6TB die al meteen een tikkend geluid maakte en helemaal niets meer deed. Ik kan me dus niet voorstellen dat deze zo van de band is gerold.

natuurlijk ga je ervan uit dat de koppen geparkeerd staan en dus geen schade kunnen berokkenen aan de schijven, maar de verpakking bij transport doet volgens mij veel aan het dood bij aankomst fenomeen waarbij men direct de schijven als onbetrouwbaar gaat bestempelen bij consumenten reviews.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Ik heb ook al een doa HD gehad, toevallig ook een WD red.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”