Ik bestel een WD red bij de bekende internetwinkel met de blauw- oranje dozen.
De schijf komt defect toe en moet retour voor een nieuwe.
De verpakking hiervan was volgens mij ondermaats. Een gewatteerde enveloppe los in een doos met wat opgeblazen plastiek erop.
Tijdens het gesprek met de klantendienst merkte ik dit op, dat dergelijk transport volgens mij niet geschikt is, waarbij ik als antwoord kreeg dat dit wel kan omdat de schijf niet is geïnitialiseerd en dus geen magnetisme bevat.

Mechanische schade is gedekt door afspraken met de transportfirma dus kan het defect hier niet aan liggen want men verwacht een zacht transport


Onzin toch ?
Of
klopt het dat je niet geïnitialiseerde schijven ruwer mag behandelen dat deze die wel in gebruik zijn geweest ?
nota : Dit is al de tweede keer dat een schijf hierdoor direct weer naar afzender moet terwijl het al drie keer goed is gegaan bij dezelfde winkel. Spijtig dat mycom hier in de buurt dicht is door faillissement anders bestel ik dergelijke zaken wel weer in een gewone winkel.