Verderzetting van Windows 10 technical preview

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Sinds de eerste versies van Windows 10 heb ik die op een tweede harde schijf draaien in het kader van hun "technical preview"-programma. Nu heb ik die gisteren nog eens gebruikt, en kreeg ik waarschuwingen dat die versie niet langer meer geldig was en zichzelf zou afsluiten. Er werd ook allusie gemaakt op het feit dat het programma zou verder lopen, maar op de betreffende site zijn daar weinig of geen details over te vinden.

Daarom mijn vraag: kan ik verder gratis Windows 10 blijven gebruiken in het kader van een of ander preview-programma? Weet iemand welke versie of update ik daarvoor zou moeten uitvoeren, of kan Win 10 vanaf nu enkel nog als afgewerkt programma onder een betalende licentie gebruikt worden?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zijn er normaal geen fixed-term non-upgradeable trial versions beschikbaar?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

na het Insider Preview programma is je Windows 10 normaal een "officiele versie" geworden.

Nu merkte ik hier ook dat ik terug een nieuwe build heb (ben nog altijd ingeschreven) en er staat terug de melding van Insider Preview om de desktop.

Hopelijk gaat deze wel niet vervallen zoals vroeger wel eens gebeurde bij previews.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Het hangt er allemaal van af wat microsoft van plan is met zijn preview en insider builds. Als ze dit idee gaan voort zetten en elke zoveel maand een preview build uitgeven voor de testers alvorens functies ed uit te rollen naar de eindgebruiker, dan zal je hiervan gratis gebruik kunnen blijven maken zolang je insider bent.

Als ze er natuurlijk mee gaan stoppen, dan heb je pech wanneer je vervaldatum bereikt is.

Ik zit enerzijds ook wel met dat "probleem", nu draait win10 in een virtualbox. Op zich geen probleem, dat werkt allemaal redelijk goed en ik ben super tevreden van windows 10. Maar de usb support en passthrough van virtualbox werkt niet waardoor ik geen usb devices in W10 te zien krijg, en dus ook geen apps kan deployen naar een smartphone of rpi2 w10 iot.

Ik denk niet dat je nog een preview build kunt downloaden, en al zeker niet meer activeren. Dus herinstallatie lijkt me geen optie meer tenzij met een retail of upgrade versie. Maar ik wil geen retail kopen, en ik ben principieel tegen upgrades.

Dusja ...
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gautier
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:Nu merkte ik hier ook dat ik terug een nieuwe build heb (ben nog altijd ingeschreven) en er staat terug de melding van Insider Preview om de desktop.
Bedoel je dat je Win 10 recent nog terug een nieuwe update heeft binnengekregen? Iets speciaals voor gedaan, want bij mij krijgt hij niks meer binnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Geen idee of ik er iets speciaals voor heb gedaan... kan het me al niet meer herinneren (is een VM die ik niet veel gebruik).

Staat vermoedelijk dus op de fast ring... build 10547 geeft hij aan nu.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 20 keer
Provider
Te Koop forum

Voor Insiders die Windows testten in de maanden voor 29 juli: Windows 10 is bij het uitkomen van de definitieve release een "officiële" Windows geworden.

Het insiderprogramma loopt echter gewoon door en ondertussen is hier ook opnieuw de insider-melding op mijn bureaublad verschenen. Zit momenteel eveneens aan build 10547 (fast ring) waarbij weeral enkele veranderingen (verbeteringen?) toegevoegd zijn aan de consumentenversie.

Je kan uit het insiderprogramma stappen via Win-I -Bijwerken en beveiliging. Je krijgt dan geen verdere insiderupdates meer maar volgens mij keer je niet terug naar de "stabiele" consumentenversie van Win 10. Nog niet geprobeerd...
Gautier
Pro Member
Pro Member

Probleem ondertussen deels opgelost. Blijkbaar moest je voor 1 oktober upgraden of zo. Mijn versie is daardoor blijkbaar uit de boot gevallen.

Dan vond ik iets over het downloaden van een upgrade op de Microsoft-website. Allemaal uitgevoerd, ging volledig automatisch, maar nu blijk ik een retail Win 10 geïnstalleerd te hebben, en niet de insider preview-versie. Ook ergens een activatiesleutel op de kop moeten tikken hiervoor, maar die blijkt gedesactiveerd te zijn. Dus geen geactiveerde versie, maar werkt wel. Ik vraag me nu dus af of deze versie opeens gaat weigeren te werken. Ik dacht dat Microsoft had aangekondigd dat ze dat niet meer gingen doen vanaf Win 10, maar kan me vergissen.

Ondertussen in Win update terug insider builds geactiveerd, maar er komt niet meteen iets binnen. Nu even afwachten of dat alsnog zal gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”