Al 3 dagen zit ik op 33 lijnen actionscript te kijken als een koe naar een trein. Ik vind de oplossing maar niet.
Mijn code wil simpelweg niet in de juiste volgorde uitvoeren. Het betreft hier een for lusje, dat 4 maal gegevens uit een XML-file haalt, iedere keer deze gegevens zijn opgehaald moet een movieclip geadd worden. Deze movieclip wordt gepositioneerd adhv 2 XML-elementen (de X en Y coördinaat).
Code: Selecteer alles
this.onRollOver = function()
{
for(intTeller = 0;intTeller < 4;intTeller++)
{
xmlladen(intTeller)
trace("for loop " + intTeller)
detailknop = this.attachMovie("detailknop_mc",["detailknop" + intTeller + "_mc"], 10);
detailknop._x = intX
detailknop._y = intY
}
}
//xml inladen//
xmlladen= function(intOnderdeel){
trace("onderdeel:" + intOnderdeel)
records_XML = new XML();
records_XML.ignoreWhite = true;
records_XML.load("vaatwasserdetails.xml")
records_XML.onLoad = function()
{
trace("if: " + intOnderdeel)
intX = records_XML.firstChild.childNodes[intOnderdeel].childNodes[0].childNodes[0]
intY = records_XML.firstChild.childNodes[intOnderdeel].childNodes[1].childNodes[0]
strBijschrift = records_XML.firstChild.childNodes[intOnderdeel].childNodes[2].childNodes[0]
strBeschrijving = records_XML.firstChild.childNodes[intOnderdeel].childNodes[3].childNodes[0]
strFoto = records_XML.firstChild.childNodes[intOnderdeel].childNodes[4].childNodes[0]
}
}
onderdeel:0
for loop 0
onderdeel:1
for loop 1
onderdeel:2
for loop 2
onderdeel:3
for loop 3
if: 0
if: 1
if: 2
if: 3
Het resultaat dat ik wil bekomen is het volgende:
onderdeel:0
for loop 0
if: 0
onderdeel:1
for loop 1
if: 1
onderdeel:2
for loop 2
if: 2
onderdeel:3
for loop 3
if: 3
Het kan dus aan mijn logica liggen, uit ervaring weet ik dat lang naar dezelfde code zitten kijken niet helpt. Daarom, als iemand van jullie mij uit mijn lijden kan verlossen, ik ben u eeuwig dankbaar. (dit omdat de flashsite binnenkort af moet zijn als zijnde een schoolproject :S)