goedkoopste pc winkel ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

vroeger ging ik naar duitsland (oa snogard), nadien bij tones gezien het verschil minimaal was...
en dan ben je x jaar lang geen gamer meer, kom je toe met de simpelste configuraties, en ineens kan je niet meer volgen...

gezien de nieuwe unreal tournament er stilaan aankomt en de pre-alpha al heerlijk speelt, ben ik dus aan het kijken naar een pc die dat wél terug aankan.
(nu moet ik spelen op settings dat je al helemaal terug tegen de originele UT aan lijkt te lopen)

ik kom uit bij mycom en alternate, die, als ik ze combineer, 520 euro kosten voor volgende setup (afweging prijs/kwaliteit gemaakt):

alternate:
- voeding: MS-Tech MS-N450 24.99
- moederbord: GWIG28 gigabyte GA-H81M-S1 49.49
- ram: Crucial 8GB DDR3-1600 CL9 (2 latjes) 49.99
- kast: sharkoon VG4-S 24.99

mycom:
- cpu: Intel Core i5-4460 189
- gfx: MSI Geforce GTX950 gaming 2G 182

verzending is nog is zo'n 5 euro (enkel alternate dat verzending aanrekent)

de vraag is nu: zijn er winkels die het goedkoper doen, en/of redenen om eventueel niet bij alternate of mycom te kopen?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Als het rond de 520 euro zal zitten, moet je inderdaad goed zoeken om nog een prijsvoordeel te halen in het buitenland, aangezien dit verschil snel in rook kan opgaan aan verzendingskosten. Bij een systeem van bijvoorbeeld 1200 euro is het dan wel zeker de moeite om bijvoorbeeld op tweakers.net of geizhals.eu je wenslijstje te maken.

Ik zie wel dat je een erg goedkope voeding hebt gekozen van een onbekend merk. Mag ik je erop wijzen dat een goede voeding by far het belangrijkste onderdeel is in een PC? Een slechte voeding is in staat om al de rest te toasten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kijk eens in de Tweakers price watch.

Winkels kunnen trouwens voor individuele onderdelen goedkoper/duurder zijn dan een andere winkel (maar dat heb je duidelijk al gemerkt)... vergeet ook niet je transport kosten voor online aankopen (zeker als je je aankopen zou splitsen over meerdere shops).

Een ander punt is service... heb ooit een kapotte memory module gehad die me meer zou kosten aan het terugzenden... een fysieke winkel is dan wel handiger.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Ik kijk meestal in de tweakers pricewatch en dan vergelijk ik nog op goedkoopste, service en verzending.

Met die voeding zou ik ook oppassen, MS-Tech is in mijn ogen wel bekend, al meer gezien juist omdat ze goedkoper zijn,
maar ze behoren bij de minder goede. Ikzelf heb in het verleden ook meer stukken gehad aan mijn computer door een voeding die doorbrandde.
Dat was een voeding van Antec, het moederbord was stuk en een harde schijf.

Als je een goede voeding wil kan je het beste eens kijken naar de testen van Hardware.info en Tweakers.
Bijvoorbeeld: http://be.hardware.info/reviews/5776/50 ... len-getest
of http://tweakers.net/reviews/3851/testre ... h-end.html
http://tweakers.net/reviews/3968/de-zev ... etest.html
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Kenw00t schreef:Ik zie wel dat je een erg goedkope voeding hebt gekozen van een onbekend merk. Mag ik je erop wijzen dat een goede voeding by far het belangrijkste onderdeel is in een PC? Een slechte voeding is in staat om al de rest te toasten.
true... ik heb vroeger idd ook ooit al eens last gehad met voedingen. nuja, ik ga een keer kijken of ik nog een voeding kan kannibaliseren van een oude pc hier,
zoals ik dat reeds doe met de dvd brander en harde schijven, scheelt toch ook weer een paar euro's.

mbt de pricewatch, ligt dat aan mij of hebben ze mycom niet opgenomen in de lijsten?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ik bestel vaak bij de Duitse of Franse amazon. Mijn GTX970 was bij amazon.de €50 goedkoper dan alle winkels hier. Niet alleen voor pc-onderdelen maar voor allerlei elektronica zijn die vaak het goedkoopste, plus goedkope (vaak gratis) en snelle verzending.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Op goedkope onderdelen zal je niet veel verschil halen. Maar op dure onderdelen heb ik regelmatig SiComputers gezien als de goedkoopste.

Ik kan echt aanraden om op tweakers.net en idealo.de even te vergelijken.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

mensen die niet ver van de nederlandse grens wonen nemen best een grenspostadres.
Want veelal is de verzending vanuit de. naar nl. gratis of nl. naar nl. gratis
En dan is uw jaarlijkse bijdrage van 12.95€ rap terug verdiend,spreek van ondervinding
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

op zich woon ik te ver van de grens... niet zo heel erg ver, maar soit.
ik bestel ook niet vaak genoeg in het buitenland om speciaal een po box te hebben ginds.

met mycom failliet, en gezien de meerdere negatieve reviews van comtech.de zit ik terug wat hoger in prijs:

Mobo: Gigabyte GA-H81M-S2H - Socket 1150 - DDR3
CPU: Intel Core i5-4460 - Boxed
RAM: Crucial Ballistix Sport - DDR3 1600Mhz CL9 Kit - 8GB
GFX: MSI GeForce GTX 950 - Gaming - 2GB GDDR5
case: Sharkoon VG4-S

tesamen met verzending van bij afuture 499,55.
voeding, harde schijf, en dvd lezer kan ik recupereren van een pc waar destijds mobo/cpu van stuk gegaan is.

ik ga wel eerst even bij de lokale pc boer vragen wat zijn prijs is hiervoor - die zal wel iets hoger liggen (duh),
maar ik heb nog steeds liever een buurtwinkel dan een online winkel, dus als het niet teveel scheelt haal ik het daar.
(al lijkt de kans klein, want hij koopt in bij oa wave en die hebben dacht ik prijzen die qua inkoop al tegen dat totaalbedrag aanzitten)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Kijk ook eens bij Tones... Die hadden vroeger een laagste prijs garantie en ik weet dat er voor sommige dingen ook echt over te onderhandelen valt... De meeste onderdelen komen daar wel enkele euro duurder uit merk ik op... Wie niet waagt...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

sinds tones uitgebreid heeft zijn hun prijzen (iig op de site) totaal niet meer concurrentieel...
vroeger had je de keus: even over grens of naar tones - tegenwoordig heeft tones prijzen die hoger liggen dan sommige andere .be winkels.
(lijkt me dat het zowat sinds de opening van hun winkel in herentals beginnen stijgen is - niet verwonderlijk, gezien hun onkost ook stijgt... maar dat trekt niet bepaalt meer klanten zo)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Kijk ook eens bij SiComputers (bijna exact dezelfde config - buiten RAM&Case is 480€). Hebben ze wel niet exacte config, maar zou toch wel paar dingen veranderen (en ook goedkoper maken):
RAM -> Waarom niet gewoon 1 latje van 8GB DDR3 1600Mhz - is vaak goedkoper dan een set van 2 latjes van 4GB.
GFX -> Bespaar je 15€ en neem de gewone versie (OC). Je kan altijd zelf gewoon overclocken als je wilt ;-)
Case -> Grootste pijnpunt (de S op het einde). Veel webshops hebben die gewoon niet mere.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

De helft van mijn pc komt ook van SI computers, doen niet moeilijk.
Had een DOA harde schijf ontvangen, dacht dat het een probleem was met de BIOS, BIOS geupdate, gevolg moederbord naar de knoppe. (blijkbaar een bug dat een bepaalde updatemethode in die versie niet werkte.)
Beide opgestuurd en verhaal gedaan, daarna was omruiling geen probleem.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

RAM latjes per paar zijn normaal beter omdat ze dan in Dual Channel mode kunnen draaien, wat merkbaar sneller is.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Hmm, inderdaad. Merkbaar kan ik niet zeggen, maar toch een 10% gain. Hoe grappig.
En dat terwijl Dual<->Quad channel zo goed als geen verschil heeft.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Kijk eens bij Paradigit, die hebben ook snelle service en goedkope prijzen in de trend van wijlen Mycom...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Meestal is het één goedkoper bij de één en het ander goedkoper bij de andere, .. meestal ga ik naar alternate, .. over het algemeen redelijk van prijs, maar soms verdeel ik het over verschillende winkels en houd ik er rekening mee dat het het verschil nooit hoger kan/mag zijn dan de verzend kost, .. en moet ik er ook voor aan uit kunnen, met al om een paar honderden euro's gaan vooraleer ik dat doe. Want als ik er 10 euro mee win geef ik dat liever aan de winkel om de hoek.

Het hangt er ook vanaf als je echt garantie en wat support wil dan raad ik aan iets bereikbaar te nemen. want als je het één en ander moet terug sturen zal je dat al gauw wat gaan kosten.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”