Yelo Play... helaas!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Tot voor kort was ik een tevreden gebruiken van Yelo TV. Handig om onderweg de tv gids te raadplegen en wat opnames naar mijn digibox door te sturen.

Wat zie ik nu: Yelo TV bestaat niet meer en is vervangen door Yelo Play. Ik doe een upgrade en... tadaa! Voor Yelo Play heb je Telenet internet nodig (ik heb alleen een kabelabonnement en geen telenet internet).

Wat is dat nu? Exit Yelo voor mensen die geen internet hebben bij Telenet? Wat heeft internet nu te maken met mijn digibox? Vroeger ging dat perfect... :cry:
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat heet upselling. Nieuwe Telenet-producten worden steeds ontwikkeld om de upselling te maximaliseren.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

In mijn woordenboek heet dat "kloterij". Ik kan begrijpen dat een product internet nodig heeft wegens technische vereisten, of dat je bepaalde kortingen krijgt als je meerdere producten afneemt. Maar iemand een app ontnemen omdat hij iets heeft wat eigenlijk niks met de app zelf te maken heeft, zonder alternatief (de oude app werkt immers niet meer)... daar zakt mijn broek van af. Echt.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Wow, dat wist ik zelfs niet :eek: Buiten upselling kan ik me ook geen andere reden bedenken. Ze willen duidelijk dat je een pack neemt met internet, de vraag is, wil je dat wel bij een provider die het zo speelt?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

MClaeys schreef:Wow, dat wist ik zelfs niet :eek: Buiten upselling kan ik me ook geen andere reden bedenken. Ze willen duidelijk dat je een pack neemt met internet, de vraag is, wil je dat wel bij een provider die het zo speelt?
Probleem zal zijn dat je die gekochte digicorder niet waardeloos wilt zien worden. Lijkt me ook de voornaamste reden dat ze terug hd digicorders verkopen. Je blijft sneller bij Telenet als je weet dat je 250€ investering waardeloos wordt bij overschakeling.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Maar die worden bij Telenet na verloop van tijd ook waardeloos, niet alle decoders ondersteunen de nieuwe Yelo Play. Je zal dat ding dan maar gekocht hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je krijgt tegenwoordig toch de garantie van TN dat je toestel 5 jaar blijft werken ?

Of is "werken" gewoon live TV kijken ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Volgens mij slaat werken enkel op het live tv-kijken. Volgens mij zijn er decoders bij die geen ondersteuning hebben voor Play maar die toch nog geen 5 jaar oud zijn. Enkel de volgende modellen komen in aanspraak:
Digicorder: AD2100 – AD2200
Digibox: AD210
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Lang leve de vrije hardwarekeuze... maar telenet probeert deze toch zo moeilijk mogelijk te maken.

Ik kan mijn HD recorder met CI+ kaartje gewoon via een webinterface programmeren maar:
- de program guide is door Telent kuntmatig beperkt tot 2 dagen
- Telenet kan het niet laten van "wekelijks" zenders te verplaatsen
- De "Hollywood" protectie hangt mijn kl*n uit. Zenders zoals de BBC, ARD,... die in hun eigen land zonder protectie te bekijken zijn hier "beveiligd"
- Onbeveiligde kanalen kan ik overal ter wereld bekijken maar beveiligde niet

Helaas heeft mijn HD recorder nog geen satteliettuner, maar ik zie dat er nu al modellen bestaan met multiple DVB-C, DVB-T en DVB-S tuners met CI+ en remote programming, DLNA-Server, transcoding,...
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

wimpie3 schreef:Tot voor kort was ik een tevreden gebruiken van Yelo TV. Handig om onderweg de tv gids te raadplegen en wat opnames naar mijn digibox door te sturen.

Wat zie ik nu: Yelo TV bestaat niet meer en is vervangen door Yelo Play. Ik doe een upgrade en... tadaa! Voor Yelo Play heb je Telenet internet nodig (ik heb alleen een kabelabonnement en geen telenet internet).

Wat is dat nu? Exit Yelo voor mensen die geen internet hebben bij Telenet? Wat heeft internet nu te maken met mijn digibox? Vroeger ging dat perfect... :cry:
Misschien mis ik iets, maar via Yelo TV (de app) kon je toch nooit kijken zonder Telenet internetverbinding ?
Alle andere zaken (tv gids raadplegen, record etc) kan ik ook via mobiel internet (zit niet bij Telenet).
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer

na de update kan je die dingen zoals programmeren dus niet meer...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

ge betaald
men gaat de grens over

en het is allemaal gedaan , dit onder mom van .......
maar ja de kudden en telenet he.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Ik gok dat nog wel iemand de APK heeft van de oude app. Voor zolang ze deze natuurlijk niet blokkeren.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Inderdaad belachelijk dat je niet meer kan inloggen zonder internet van Telenet. Klachten in de appstore hierover lopen ook op. Heb Telenet hierover aangesproken op Twitter, maar daar zeiden ze enkel dat het "technisch onmogelijk was" en dat ze "hier helaas niets aan kunnen veranderen". Op mijn antwoord dat kunnen en willen twee verschillende dingen zijn, is het tot nu toe stil gebleven.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer

da's zeker en vast BS aangezien het via de website (yelotv.be) gewoon nog wel werkt..
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

rtl schreef:da's zeker en vast BS aangezien het via de website (yelotv.be) gewoon nog wel werkt..
Inderdaad, tot voor 1/8/2015 werkte yelotv.be zonder TN internet!
Ik had toen net Windows 10 geladen en dacht eerst dat die de oorzaak was, heb zelfs een paar keer met TN gebeld en die beweerden dat dit nooit gewerkt heeft zonder TN Internet :???:
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Straf, ik heb nooit Yelo kunnen zien zonder een telenetverbinding, mis ik iets?
Via Wi-Free enzo wel.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

TiTanium schreef:Straf, ik heb nooit Yelo kunnen zien zonder een telenetverbinding, mis ik iets?
Via Wi-Free enzo wel.
voor alle duidelijkheid:
Tot begin augustus kon ik mijn digicorder, op scarlet internet, programmeren via yelotv.be op mijn laptop of desktop. De opnames kon ik opvragen maar niet bekijken. Ook over internet werkte dat.
Opeens begin augustus komt bij yelotv.be een popup: "Foutje: Aanmelden is mislukt om onbekende redenen" en ik krijg enkel nog de Tv-Gids.
De yelo app op mijn smartphone start helemaal niet op. (lukt wel met de login van een vriend met TN internet maar dan ben ik ingelogd op zijn digicorder wat natuurlijk niet de bedoeling is)

Bij TN raden ze mij aan TN internet te nemen ... nog liever :bang:

Een staaltje van Telenet arrogantie
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Inderdaad, digicorder programmeren lukte vroeger perfect via de app en browser, als je enkel tv had. En plots was dat zogezegd "niet meer mogelijk".
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik vind het erg voor mensen die een digicorder gekocht hebben bij Telenet,en nu blijkt dat er geknipt is de de mogelijkheden daarvan.Het is al een tijdje te zien dat Telenet eigenlijk iedereen naar triple play wil duwen er is ook geen korting meer op een 2p. bijv.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”