Een vraagje over templates...

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik dus in dreamweaver templates, maar als ik dan een pagina heb gemaakt die gebaseerd is op een template en ik wil iets tussen de head tags plaatsen, dan gaat dit niet. Weet iemand hoe ik dat wel zou kunnen? Ik kan wel een plaats aanduiden met een editable region, maar hoe je een editable region in het script steekt weet ik niet.

°MaRtO°°

ps: Wat is een nested template, een repeating & optional region eigenlijk?
Heb al gezocht op google maar ik begrijp er eigenlijk niet veel van.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

°MaRtO°° schreef:ps: Wat is een nested template, een repeating & optional region eigenlijk?
Heb al gezocht op google maar ik begrijp er eigenlijk niet veel van.
Ik ken geen DreamWeaver... maar nested wil zeggen 'verschillende niveaus in elkaar', repeating region is eentje welke je kan herhalen (waarschijnlijk voor een recordset te tonen) en optional region is eentje welke niet altijd zichtbaar zal zijn.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Opvallend correct antwoord voor iemand die DW niet kent, r2504 ;).

Die nested dingen ben ik zelf nog niet tegen gekomen, maar ik vermoed dat dat iets is als stukken template afhankelijk maken van andere templates.
En die repeated region ken ik enkel in combinatie met server-side scripting zoals ColdFusion, ASP en PHP. Misschien dat het in dit geval iets te maken heeft met een voorziening voor Contribute (een CMS-programma van Macromedia waarmee de inhoud van een site kan worden bewerkt, maar niet de layout).

Maar om even op Marto terug te komen: wil je bvb de titel toch bewerkbaar laten per pagina? (dat zit in het <head></head>-gedeelte)
Sleep in de code dan gewoon de tag aan die je bewerkbaar hebben, en doe dan CTRL + ALT + V en geef die dan de naam "Titel" of zo, dat zou het moeten doen.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor die informatie, maar mijn probleem is nog niet opgelost.
Als ik dus een pagina heb gemaakt dat gebaseerd is op een template dan kan ik in de code niets meer veranderen, ik zou graag iets in de head tags zetten. Mijn vraag is nu: bestaat er een manier om toch iets in de head tags te kunnen zetten?
meon
Administrator
Administrator
Provider

Zie mijn bovenstaand antwoord.

Je opent toch het .dwt-bestand en begint niet een nieuw bestand op basis van dit template eh?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

De code die niet bewerkbaar is in dreamweaver is grijs, maar ik heb nu gewoon kladblok geopent en daar gewerkt. Probleem opgelost! Toch bedankt.

Ik wou een popup.
meon
Administrator
Administrator
Provider

°MaRtO°° schreef:Ik wou een popup.
Vreemd, die code staat normaal in de <body>-tag ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Opvallend correct antwoord voor iemand die DW niet kent, r2504 ;).
Tja, veel vragen kan je gewoon beantwoorden door ze goed te lezen, en na te denken. Ervaring met andere gelijkaardige technologieen is natuurlijk altijd een pluspunt.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

We zullen maar niet vragen waar je je licentie voor dreamweaver vandaan haalt zekers :p.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
°MaRtO°° schreef:Ik wou een popup.
Vreemd, die code staat normaal in de <body>-tag ...
Idd, maar het is een speciale code omdat het iets met anti-leech te maken heeft. www.anti-leech.com
Plaats reactie

Terug naar “Development”