DNS aanpassen op BBOX3

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Woud007
Starter
Starter

Beste,

Omdat facebook.com op de BBOX3 niet geblokkeerd kan worden, probeerde ik om de statische DNS aan te passen. Maar dat blijkt ook niet meer te kunnen...
Hoe kan ik de DNS aanpassen zodat ik via andere (niet Proximus/Belgacom) servers de DNS van facebook kan blokkeren?

Dank je voor de snelle reactie
Woud007
Starter
Starter

hallo! heeft iemand een antwoord???
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

de Proximus DNS server adressen zijn hardcoded en kunnen in de bbox3 niet aangepast worden
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Volgens mij kan je de DNS op de bbox3 zelf niet aanpassen, daarvoor zal je je ofwel tot een andere router moeten wenden, ofwel de instellingen aanpassen op de clients zelf.
Ik ben echter niet zeker, ik ben momenteel niet thuis dus kan het niet nakijken.

Terzijde, dit is een community van mensen die hier op vrijwillige basis komen. Je kan niet verwachten dat elk topic binnen de paar uur wordt opgelost, of zelfs ooit opgelost wordt. Een topic daarom binnen de 24 uur bumpen wordt niet echt als beleefd beschouwd..
Gewoon even in het achterhoofd houden, we zijn ook allemaal maar mensen en kunnen niet alles tegelijk zien en beantwoorden :-).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”