Ik heb een externe HD nodig. Momenteel in aanbieding bij Makro
onbekend merk 160 GB voor 125 euro en een Maxtor van 80 GB voor 98 euro. Welke van de twee is aan te raden? 80 GB is eigenlijk voldoende voor mij. Of is er momenteel ergens anders een andere aanbieding die beter is.
externe harde schijf
Op deze link werd een discusie gevoerd over backup mogelijkheden
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... rde+schijf
De maxtor is heel populair en en heel goed, kost rond de 120 Euro geloof ik. Persoonlijk ben ik niet zo voor die Makrotoestanden ivm garantie enzo..
Greetz
Weetgraag
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... rde+schijf
De maxtor is heel populair en en heel goed, kost rond de 120 Euro geloof ik. Persoonlijk ben ik niet zo voor die Makrotoestanden ivm garantie enzo..
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik kan een "Western Digital Essential External Hard Drive USB 2.0 - hard drive - 160 GB - Hi-Speed USB" vinden voor 148 euro... dan zou ik daarvoor toch eerder kiezen dan een onbekend merk.
Apart heb je dergelijke disk trouwens voor 94 euro... en een aluminium case met combo USB 2.0 en firewire voor 50 euro. (is dus goedkoper en heeft ook nog eens firewire).
Apart heb je dergelijke disk trouwens voor 94 euro... en een aluminium case met combo USB 2.0 en firewire voor 50 euro. (is dus goedkoper en heeft ook nog eens firewire).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
In Computer Magazine van vorige maand hebben ze een aantal externe harde schijven getest, waaronder die van Western Digital, Maxtor, Lacie en Freecom. Maxtor kwam er als slechtste prijs/kwaliteit uit ...
Ik ben in elk geval heel hard van plan me ook zo'n ding aan te schaffen, 250 gig en USB 2.0 + Firewire combo. Alleen twijfel ik nog aan het merk. Ik heb een paar weken geleden hier op het werk namelijk zo'n ding de geest zien geven (in de zin van slechte sectoren) en aangezien ik van plan ben het o.a. voor backups te gebruiken vind ik dat niet zo leuk ...
Ik ben in elk geval heel hard van plan me ook zo'n ding aan te schaffen, 250 gig en USB 2.0 + Firewire combo. Alleen twijfel ik nog aan het merk. Ik heb een paar weken geleden hier op het werk namelijk zo'n ding de geest zien geven (in de zin van slechte sectoren) en aangezien ik van plan ben het o.a. voor backups te gebruiken vind ik dat niet zo leuk ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
het enige probleem is wat de warmte, als je die 24/7 zou laten draaien zouden ze niet lang meegaan waarschijnlijk, zet externe alleen aan als het nodig is, alu trekt die warmte wel wat der uit, maar niet genoeg naar mijn goesting.
Ik heb zelf een Lacie firewire HD van 160 GB, zo een bekend D2 modelletje. Die dingen koelen verschrikkelijk goed. Ik kan tevens enkel bevestigen dat firewire zeer goed is in bulktransfer, veel sneller en beter dan vele van de USB-enclosures (er zijn er met nieuwe chipjes die ondertussen beter gebruik maken van USB, maar toch). In Duitsland heb je een 160 GB HD 2MB nu al voor 75 euro (maxtor, seagate, wd, ...). Een USB enclosure vanaf 30 euro. Aan jou de keuze of je een totaal-oplossing wil, of je op je centen kijkt.
http://www.computery.ru/upgrade/numbers ... E_COPY.jpg
http://www.computery.ru/upgrade/numbers ... E_COPY.jpg
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Die van 160Gb was trouwens niet te verkrijgen in Eke - bende afzetters.
En dit was al zo op maandag 03 januri om 12u30 ! Nog grotere bende afzetters
En dit was al zo op maandag 03 januri om 12u30 ! Nog grotere bende afzetters

If you can't beat them, confuse them.
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 46 keer
Ik heb momenteel nood aan een oplossing om na een pc crash mijn schijf van 40 GB te "herstellen". Ik kan zeer veel gegevens recupereren maar ik moet ze kunnen wegschrijven. Ik heb dat geprobeerd via een mijn kleine schijf van 6GB te schrijven naar CDRom maar dat werkt dus niet meer. Alles zit vol op dit moment.
Dus dacht ik, ik koop snel een externe HD, dan is dat probleem toch al opgelost. Het moet niet speciaal dienen om back ups te maken; niet 24/24 7/7 te draaien.
Ik heb geen FireWire op mijn oud pc-ke
Ik ga morgen in Deurne eens kijken.

Dus dacht ik, ik koop snel een externe HD, dan is dat probleem toch al opgelost. Het moet niet speciaal dienen om back ups te maken; niet 24/24 7/7 te draaien.
Ik heb geen FireWire op mijn oud pc-ke
Ik ga morgen in Deurne eens kijken.
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Volgens mijn informatie zou het een Hitachi harde schijf zijn. Ik heb er mij ene laten meebrengen gisteren van Luik, maar ik heb hem nog niet gezien.
. Ik moet dus nog wat geduld hebben.
Groetjes

Groetjes
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
hd maxtor 8 mb 722 rpm 200 gig: 96 euro
alu casing usb 2.0: 40 euro
Totaalbedraag: 136 euro
Goedkoper kan niet
lang leve *.de !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goedkoper kan niet
@ DitCh
Yeah, ze zouden een vaste verbinding naar Kortrijk mogen inleggen 

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Festplatte Maxtor ATA 200GB 6B200PO 7200rpm 8MB 92.00€ditCh schreef:hd maxtor 8 mb 722 rpm 200 gig: 96 euro
Goedkoper kan niet
Externes Festplattengehäuse 3,5 ALU USB 2.0 37.90€
U zei?

Waar gaan jullie halen in .de?
Externe usb -behuizing bij mij : 33€
en een hd 200 Gb Maxtor : 101.5€
134.5€. Vanuit België
en een hd 200 Gb Maxtor : 101.5€
134.5€. Vanuit België

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik bied minder... 83 euro (http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... 69064.html)meon schreef:Festplatte Maxtor ATA 200GB 6B200PO 7200rpm 8MB 92.00€
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Als ik een raad mag geven, koop er dan een met een aluminium huizing en een ingebouwd ventilatortje .
Die dingen worden anders nogal warm.
Zeker in de zomer. Ik kreeg leesfouten op mijn Maxtor 250 GIGA bij 32 °C kamertemperatuur.
(Heb dan rap airco in mijn bureel laten leggen hehe
)
Die dingen worden anders nogal warm.
Zeker in de zomer. Ik kreeg leesfouten op mijn Maxtor 250 GIGA bij 32 °C kamertemperatuur.
(Heb dan rap airco in mijn bureel laten leggen hehe

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik zal je de exacte woorden neerpennen van "de man achter de balie" :flamenca schreef:@ CueBoy: als ze hem niet hebben in Eke kan je wel een papiertje krijgen en ze bestellen hem voor jou, aan de folderprijs (heb ik al voorgehad met draadloze telefoon)
flamenca
"Tja, die hebben we niet meer"
"En die komt waarschijnlijk niet meer binnen"
"Soldeproduct hé"
Heb dan zelf maar niet verder aangedrongen, zal mijn koopkracht elders uitoefenen

If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
weet iemand eigenlijk een goed tooltje om transfer snelheid te meten ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
snogard.de en / of bora-computer.demeon schreef:
Festplatte Maxtor ATA 200GB 6B200PO 7200rpm 8MB 92.00€
Externes Festplattengehäuse 3,5 ALU USB 2.0 37.90€
U zei?
Waar gaan jullie halen in .de?
@ The_Borg
ik zit niemeer in kortrijk, vanuit limburg ben ik ben bij bora (achen) op een dik halfuur ... snogard is in keulen (3 kwartier tot uurke -> enkel als ik veel moet hebben

Laatst gewijzigd door ubremoved_983 07 jan 2005, 09:14, in totaal 1 gewijzigd.
Ja, bij ons op kot zit ook een Limburger, die neemt af en toe ook eens wat voor mij mee. Die koopt dan bij Bora en Computer Cash en Carry. Dat is ook in Aachen. Niet alles is zo interessant, maar HDs, racks, USB-stickjes, zou ik zeker daar kopen, verdomd goedkoop. Om nog maar te zwijgen over mijn Logitech 5300 (5.1 systeem) dat ik daar heb gekocht. Voorganger van de 5500, maar qua prijs/kwaliteit niet te overtreffen (139 euro). Dan te weten dat een maat van mij dat in België 9 maand geleden nog voor 300 euro heeft gekocht
.