Iemand een idee wat er kan gedaan worden in volgende situatie?
Persoon in kwestie heeft al enkele jaren zelfde gsm nummer. Hij is vorig jaar beginnen werken en zijn nummer is overgedragen naar BASE en abonnement hiervoor staat op naam van het bedrijf waar hij werkt(e). Nu is zijn gsm nummer geblokkeerd bij Base, vermoedelijk wegens niet betalen van abo. Hij heeft recent vernomen dat het bedrijf failliet is/gaat.
Persoon zou graag abo op zijn naam terug willen en hetzelfde gsm nummer blijven gebruiken. In het Base verkooppunt kwam er geen duidelijke uitleg...
[ Post made via mobile device ]
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
Ik heb dit meegemaakt. Het enige dat gewerkt heeft is juristen van de vakbond de curator in gebreke stellen voor dat nummer omdat het jouw eigendom is. Hij dient dan maar met de provider te onderhandelen.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Het nummer is niet langer eigendom van de werknemer.
Je kan alleen vriendelijk vragen aan de curatoren om het nummer los te laten door het op prepaid te laten zetten.
Maar de curatoren zijn daar geenszins toe verplicht.
Is idd eigendom van de werkgever als je het overdraagt.
Ik heb 2 maand terug ook mijn nummer overgedragen aan mijn werkgever, overheidsbedrijf dus zou al wree mis moeten gaan, maar daar stond ook duidelijk vermeld dat het nummer vanaf die moment eigendom was van mijn werkgever. En dat indien ik dat terug wenste, dat ik via mijn werkgever moest regelen om dat naar pay&go over te zetten terug.
Is een situatie die ik onlangs nog heb gehoord. Het beste stuur je een e-mail naar Base (professionele klantendienst) waar je alles in uitlegt. Ze geven het nummer snel vrij in de vorm van een prepaid kaart maar durven wel eens eisen dat je de facturen van dat nummer zelf betaald.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Mag ik eigenlijk ns vragen waarom iemand die zijn nummer graag behoudt het slim vindt om het aan een bedrijf over te dragen?
Ik ben echt benieuwd, want ik zou het nooit ofte nimmer overwegen.
goedkoper abonnement (zonder data zijn onze abonnementen à nul euro)
goedkopere gesprekken of sms (bij ons onbeperkt sms'en gratis)
niet nodig om kosten professionele gesprekken binnen te brengen bij de werkgever want werkgever betaalt sowieso
soms wordt door bedrijf dit aangeboden als voordeel in natura en moet de werknemer max. 4€ per maand betalen, de rest betaalt het bedrijf.
Bij jonge werknemers pakt dit dikwijls. Ge moogt onbeperkt bellen en smsen, wij betalen alles! En voila die jongeren zijn overgestapt...
Zelf zou ik het idd ook niet overwegen
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Klopt maar dan moet je een tweede GSM hebben (of dualsim), een nieuw nummer dat 99 procent van je vrienden niet kent (waarbij je kans loopt dat ze je "oud" nummer verwijderen daar ze denken dat je het niet meer gebruikt etc).
Ik heb altijd het idee gehad om werkgerelateerde zaken en persoonlijke zaken het best gescheiden te houden. Hun abo mag nog zo ideaal zijn, ik regel zelf wel mn telefoonzaken...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik evenmin, helaas blijkt de realiteit anders. Op je CV verwachten ze (logischerwijs) dat je jouw GSM nummer zet. En dat nummer zullen ze blijven bijhouden.
Beetje zoals een zelfstandige die geen extra nummer neemt voor zijn zelfstandige activiteiten : binnen de kortste keren staat je privételefoon roodgloeiend van de telefoontjes van klanten die vinden dat hun probleem het meest dringende is en dat zij absolute voorrang hebben op al je ander werk als zelfstandige. Of dat nu weekend, nacht of gewone kantooruren zijn, dat maakt uiteraard niet uit...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik heb voor CV gsm doeleinden nu al een aparte simkaart, als er eentje op moet; normaal zet ik enkel een email adres erop
Zo een prepaid dingske van niemandal (zelfs ni mijn echte tweede sim die voor werkdoeleinden is).
Voor de rest worden onbekende nummers op mijn prive gsm naar mijn voicemail gestuurd en die vant werk direct in een geblokkeerde entry gestoken.
Ge moet ze voor zijn he; en we zijn techneuten voor iets
Probleem bij mij is ... dat vm uit staat (as designed). Ik luister daar namelijk amper/nooit naar
De mensheid moet gewoon eens leren aanvaarden dat zelfstandigen/bedrijven niet 24/7 werken. En bazen moeten gewoon eens leren aanvaarden dat hun personeel niet 24/7 oproepbaar is (tenzij anders vermeld uiteraard) en nog een privé leven hebben waarin ze niet continue telefoontjes ivm werk willen krijgen op hun vrije dagen/uren.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik heb lang met 2 telefoons rond gelopen, een privé en werk nummer. Maar dat Is het toch ook niet hoor...
Tijdje met dual sim rondgelopen en dat ging wel oké, alleen is het aanbod smartphones daarin relatief beperkt.
Lang overwogen om een sim met werknummer in een dongle te steken op een Raspberry. Dan gesprekken doorschakelen met filter regels, alleen zit je dan te sukkelen met smsjes. Had toffe libraries gevonden, maar dat is dan weer een hoop werk.
Uiteindelijk de strijd opgegeven en alles gecombineerd. Een nummer, een telefoon, geen raar foefeltjes. Gewoon niet opnemen als je niet wil Is nog de beste methode.
ITnetadmin schreef:Of ge pakt gewoon nen tweede nummer/gsm?
"Gewoon" ? Alsof constant 2 GSM's meedragen of een dualsim een aangename oplossing is. Apple had 6-7 jaar terug beter hun wil doorgedrukt en de providers geforceerd om de simkaart af te schaffen. Dan kan je op je smartphone gewoon met een account van je providers inloggen en zo regels instellen zoals we nu doen bij VoIP op o.a. de Fritz!Box. Blijkbaar zijn ze er uiteindelijk toch mee bezig: http://thenextweb.com/gadgets/2015/07/1 ... -sim-card/
Enfin, ik ben blijkbaar bij de weinige die privé/werk mixt en daar totaal geen last van heeft. Misschien is dat omdat mijn klanten/werkgever niet het type onverantwoorde cowboys zijn?
Je bent zeker niet de enige. Ik heb mijn telefoonnummer ondertussen al 15 jaar (shit, de tijd vliegt) en is gewoon mix privé / werk. Ik moet wel toegeven dat het mijn vrouw soms wel stoort.
De simkaart afschaffen?
Jij wil zeker naar de US cdma netwerk toestanden, waar de provider beslist welke toestellen op zijn netwerk "mogen" onder het mom van "certificerings- en compatibiliteitstesten" ?
Neenee, de simkaart garandeert net onze keuzevrijheid. Kaartje insteken en de provider heeft er verder geen bal aan te zeggen.
Om nog maar te zwijgen van een snelle simwissel op vakantie om niet vast te hangen aan exorbitante roamingtarieven.
Natuurlijk wil ik die nadelen niet. Heb je mijn bericht wel volledig gelezen? Meerdere accounts tegelijk, zoals bij VoIP. Dat lost ook uw roamingprobleem meteen op, alhoewel die roamingzever in Europa binnen een paar jaar definitief op de schop zou gaan (zal gaan tijd worden).