Fritzbox 7360 kan niet meer inloggen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Situatie: vandaag een recovery uitgevoerd van de FB 7360 met de recovery tool. Alles perfect verlopen, meest recente firmware staat er op. Ingesteld op Annex A, dan paswoord en gebruikersnaam van Skynet ingevoerd.... Helaas, niet mogelijk om internet verbinding werkende te krijgen. Dan maar even de BBox2 aangesloten, paswoord en username bekeken en identiek overgenomen, ingevoerd in de FB... De Fritzbox wil langs geen kanten meer een verbinding leggen met het internet. En ik zou liever mijn FB weer gebruiken in plaats van de Bbox2. Iemand een tip?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Jack Daniels schreef:Alles perfect verlopen, meest recente firmware staat er op
Welke Firmware bedoel je?
  • - "meest recente" internationale FW = OS 06.23
    - "meest recente" Proxmus goedgekeurde (VDSL2 vectoring) = OS 06.20
Jack Daniels schreef:Ingesteld op Annex A, dan paswoord en gebruikersnaam van Skynet ingevoerd.... Helaas
Heb jij ADSL2+ of VDSL2?
  • - voor ADSL2+ is het Annex A (tenzij ISDN)
    - voor VDSL2 moet het Annex B zijn!
Jack Daniels schreef:De Fritzbox wil langs geen kanten meer een verbinding leggen met het internet
Wat zeggen de logfiles?
  • - Krijg je een sync, en kan je niet inloggen (geen PPPoE, PPPoE time-out, verkeerde VLAN, etc ...) ?
    - Of krijg je geen sync ?
Jack Daniels schreef: Iemand een tip?
Mijn tip: herbeginnen van 0, en deze stappen volgen (ik ga ervan uit dat je VDSL2 hebt):
  • Doe een factory reset (via een telefoon kan je de code #991*15901590* gebruiken)
  • Na de eerste opstart van de FritzBox kan je de taal instellen, het land, en de Annex. Kies België, en Annex B (voor VDSL2).
  • De FritzBox start opnieuw op, met de bovengenoemde instellingen (taal, land, Annex), en je komt in een wizzard terecht.
  • Onderbreek de wizzard, en je komt in het hoodmenu
  • rechts onderaan zie je "View: Standard". Klik hierop om over te schakelen naar "View: Advanced"
  • Ga nu naar Internet > Account Information > Internet Service Provider en kies "Proximus" uit de drop down list (of "Proximus + TV" indien je Proximus TV hebt). Deze instelling zorgt ervoor dat de FritzBox de correcte VLAN gebruikt voor Internet. Misschien vind je "Belgacom" in de dropdownlijst i.p.v. "Proximus" (is ook OK).
  • Geef hier je internet login (fx123456@PROXIMUS) en paswoord in. Druk op "Apply"
Nu moet je normaal internet hebben. Indien niet, ga naar System > Event Log > Internet om te kijken wat het probleem is.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Philippe,
Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Ik heb vdsl2 maar box stond op annex A. Verder stond er firmware 6.30 op. Ik heb een Internationale FB. Downgrade uitgevoerd naar 6.20. Uw stappen netjes gevolgd en mijn username en paswoord ingevuld, hoofdletters waar het moet. Het zijn identiek dezelfde gegevens die ik op de bbox2 gebruik. Proximus geselecteerd uit menu. Internet verbinding gecontroleerd maar helaas. In de log staat er: log in with internet provider failed. Request denied. DSL is available (100/10).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Proficiat, je hebt al een goede sync (zelfs vectoring DLM 100/10), nu nog een geldige PPPoE sessie.
Ik vermoed een paswoord probleem.
Dat het op een B-box2 werkt met deze gegevens is niet echt een referentie, gezien paswoorden via TR-069 gepusht worden.

Misschien best eens via de e-services (Mijn proximus) een nieuw DSL paswoord instellen, en dan nog eens proberen?
Soms helpt dat wel bij PPPoE verbindingsproblemen.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Wil maar niet lukken. Nieuw paswoord aangevraagd via e-services. Krijg als username dezelfde combinatie die ik al had maar in plaats van @PROXIMUS krijg ik nu @skynet.be. Paswoord aangepast naar ander paswoord en ingevoerd op Fritzbox. Geprobeerd met PROXIMUS, SKYNET, skynet.be allemaal zonder succes.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Oef. Eindelijk gelukt. Was op de email afdeling mijn paswoord aan het aanpassen. Uiteindelijk ingezien dat het niet juist was en dan op mijn internet account het paswoord gewijzigd. Ze kunnen het moeilijk maken bij proximus hoor. Nogmaals bedankt philippe om mee te denken.

Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Jack Daniels schreef:.... Helaas, niet mogelijk om internet verbinding werkende te krijgen.
Dan maar even de BBox2 aangesloten, paswoord en username bekeken en identiek overgenomen, ingevoerd in de FB...
In een BBox2 kan je toch nooit kijken naar je (internet account) paswoord ? wel naar je username (in het menu Quick start).
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

En in de config het beveiligde wachtwoord kopiëren was geen mogelijkheid?

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb zitten piekeren of ik indertijd het paswoord heb aangepast maar ik kan het mij langs geen kanten herinneren maar ik vermoed van wel. Waarschijnlijk is dat de reden waarom het met de Bbox lukte om in te loggen en met de FB niet. De FB doet het in elk geval weer, alleen wordt de internet verbinding om de zoveel tijd verbroken. Dat probleem is dus nog niet opgelost. Zie ook dit topic:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=45393
Geprobeerd om de Bbox als modem only te gebruiken en de FB daarachter als router maar ik krijg dat langs geen kanten aan de praat. Ben er uren mee bezig geweest om instellingen allerhande in beide dozen aan te passen maar zonder succes.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Jack Daniels schreef: Nogmaals bedankt philippe om mee te denken.
Geen probleem; ik had al direct door dat het wellicht een paswoord probleem was.
Jack Daniels schreef:Geprobeerd om de Bbox als modem only te gebruiken en de FB daarachter als router maar ik krijg dat langs geen kanten aan de praat. Ben er uren mee bezig geweest om instellingen allerhande in beide dozen aan te passen maar zonder succes.
Je kan nog uren bezig zijn als je het verkeerde paswoord gebruikt :wink: .
Misschien was dat toen ook hetzelfde probleem???

Stappenplan voor een B-box2 modem-only + FritzBox als router:
  • B-box3 factory reset, en terug aansluiten.
  • Je krijgt normaal onmiddelijk sync, login + paswoord worden (later) gepusht
  • Sluit PC aan op LAN 2, 3 of 4. LAN1 vrij houden.
  • FritzBox: Internet > Account Information. Hier selecteer je "Other internet service provider" uit de drop down lijst
  • Geef het kind een naam, vb "Proximus PPPoE"
  • Bij Connection kies je voor "External modem or router"
  • Bij Account Information kies je voor "Is account information required? > Yes"
  • Geef je Proximus login en correct paswoord :wink: .
  • Bij Connection settings, de optie "Delay disconnection by provider to the period between" uitvinken (anders krijg je een dagelijkse disconnect).
Nu de Bbox LAN1 verbinden met FritzBox LAN1 en op "Apply" drukken

Nu moet je normaal internet hebben. Indien niet, ga naar System > Event Log > Internet om te kijken wat het probleem is.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dikke merci philippe voor de gedetailleerde info. Vandaag is mijn goesting wat over om met die dingen nog te klooien maar morgen waag ik zeker een poging. Ik houd je op de hoogte. Trouwens, het niet aan de praat krijgen was niet echt een kwestie van foutief paswoord (dat stond op dat moment al goed in beide dozen) maar eerder een of andere verkeerde instelling. k ben dan ook geen IT'er hee.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”