Voortaan krijgen de bestuurders van bedrijfswagens hun boetes rechtstreeks thuisgestuurd, en komen die niet meer via de leasingmaatschappij en de werkgever. Het online platform dat hiervoor werd opgericht gaat woensdag officieel van start.
Dit kan enkel maar toegejuichd worden.Begin juli werd bekend dat er een platform zou komen waarmee politie en gerecht bekeuringen rechtstreeks naar de bestuurders van bedrijfswagens kan sturen. Dat online platform, Fines Management Services gedoopt, werkt vanaf vandaag. Het kan per uur 1.500 boetes en minnelijke schikkingen verwerken. In een eerste fase wordt gestart met de verwerking van de boetes uitgeschreven door de federale politie. Schikkingen door retributiebedrijven en buitenlandse boetes zijn voorlopig uitgesloten, omdat er nog juridische of technische euvels op te lossen zijn.
Al vraag ik me wel af hoe er gaat omgegaan worden met mensen die vertrekken en hun auto doorgeven. Hopelijk kan het systeem dat aan...
Ik heb ooit een boete gekregen, pas 6 maanden na de overtreding. Als ik in tussentijd van job veranderd was, gaan ze mij dan nog vinden? Of gaat de sukkelaar die mijn auto gekregen heeft, hemel en aarde moeten bewegen om van die (voor hem onterechte) boete af te raken?
Al blijft het wel wachten op een database van de politie waarin alle (verkeers)misdrijven/overtredingen voorkomen.
Nu is het blijkbaar zo dat je in Oostende bekend kan zijn als wegpiraat en dat als je in Antwerpen geflitst wordt, je op uw communiezieltje kan zweren dat het de eerste keer is.
Het laatste dat ik ervan gehoord heb, is dat ze niet gaan werken aan een centraal systeem.
Bedrijfswagen of niet, dat is toch een gemiste kans.