bbox2 port-forwarding (lukt niet)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
FirstT
Starter
Starter

Hallo,

Wellicht ben ik de zoveelste die nog eens een nieuwe post doet ivm dit probleem, echter eerst
hier vele eerdere posts bekeken, maar ik geraak er niet uit.

Dus heb ik een bbox2 waarop ik poort 1194 (voor openvpn) wil openen. Ondertussen weet ik goed
dat dit dient te gebeuren onder 'Lan servers' op de bbox2:

public start port: 1194
public end port: 1194
lan start port: 1194
local ip address: 192.168.1.17
activated: yes

ik heb hiervoor 2 regels aangemaakt, één voor TCP en één voor UDP.
Ik heb mijn IP-adres hier op mijn pc (debian op) gecontroleerd en ik heb 192.168.1.17
Op de modem is er nog een 2e router (gedegradeerd tot switch) aangesloten, waarop mijn PC dan is aangesloten.

Als ik nu controleer of deze poort openstaat via ping.eu , dan krijg ik telkens te zien dat poort 1194 gesloten is.
Iemand ervaring hiermee en die verder kan helpen aub?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

controleer je dat via uw eigen netwerk!
FirstT
Starter
Starter

ja, vanaf mijn pc surf ik naar ping.eu om te kijken of die poort nu open staat. Blijkbaar niet.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Wsl een firewall dat het nog blokkeert, check dat is eerst.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 30 keer

controleer firwal van host en router.
Websites om u poort te controleren werken enkel als er ook effectief een service runt, anders geeft die niets aan.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

als hij test met ping.eu via eigen netwerk dan moet de bbox2 toch nat loopback ondersteunen en ik dacht dat dit niet zo was, of ben ik verkeerd!
FirstT
Starter
Starter

hoe moet ik dit dan testen? Ik heb de firewall van de modem aangepast (pingen naar de wan vanaf ping.eu lukt nu wel al). Verder heb ik nu op mijn debian waar openvpn moet draaien gecontroleerd of de service wel draait.
Het resultaat van nmap -sU localhost -p 1194:
1194/udp open|filtered openvpn

iemand die verdere hulp kan bieden?
FirstT
Starter
Starter

iemand hier nog verdere raad mee? De poorten 1194 voor zowel udp als tcp staan open, maar ik gelijk geen resultaat via eerder opgegeven website om dit te controleren. De openvpn-server reageert intern goed wanneer ik ernaar ping.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Die lan instellingen lijken me juist te zijn, ze zijn alleszins hetzelfde als ik heb staan in mijn bbox2, ik heb wel alleen een udp regel.

Mijn openvpn server draait wel op mijn nas en de openvpn client staat op mijn telefoon.
Ik kan me nog herinneren dat ik daar een aantal instellingen heb moeten wijzigen.

Kan je die vpn server op je pc niet starten en dan met een openvpn client op een ander toestel eens testen of je intern al aan je vpn server geraakt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”