Advies thuis netwerk met modem only

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Xondox
Starter
Starter

Ik heb vrijwel altijd al een modem only gehad met een eigen router. Mijn opstelling is alsvolgt in bijlage:

Afbeelding

Nu ik heb altijd ervaren dat als ik download met uTorrent dat mijn gehele netwerk plat ligt, in de zin van. Ik kan niets anders meer doen. Geen internet op computer, gsm, .. niks. Mijn router loopt regelmatig ook vast en dan moet ik hem resetten. Hij kan ook niet optimale snelheid aan en al zeker niet WIFI, bereik is ook zeer slecht.

Ik ben dus opzoek naar een nieuwe router, en/of misschien nieuwe switches als deze niet meer voldoen. Ik heb een Whoppa met Fiber 200. Upgrade van het netwerk moet ook toekomstige verhoogde snelheden van telenet aankunnen.

Wat kan ik best veranderen of wijzigen aan mijn setup? om de best optimale ervaring te hebben?

Alvast dank!
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Je router (D-Link DIR-665) is wel niet meer van de nieuwste, maar zeker nog bruikbaar. Vóór je een nieuwe router aanschaft, zou je beter eens kijken naar het probleem: het aantal connecties dat uTorrent opzet. Probeer dat aantal eens te beperken in de instellingen van uTorrent. Je hebt echt geen honderden connecties nodig om een goede download te kunnen doen. uTorrent zet zoveel connecties op dat je router geen andere connectie mogelijkheden meer over heeft en daardoor zelfs compleet kan vastlopen. Een nieuwere router kan wel meer connecties aan, maar dit is ook beperkt...
Dus, eerst uTorrent aanpakken en dan zien of een nieuwe router nog wel nodig is.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Xondox
Starter
Starter

Mijn totaal verbindingen is 200, 50 peers per torrent, 4 verbindingen per torrent. Is dus de standaard instelling volgens mij. Als ik deze instelling gebruik op mijn macbook heb ik thuis hetzelfde probleem. Als ik diezelfde instellingen gebruik bij een kennis of familie dan is dat probleem er niet.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”