Hallo,
ik zoek een manier waarop ik 12 externe HDD's met elkaar kan verbinden en zo aansluiten via 1 of max 2 kabels op PC.
Wie kan mij op weg helpen?
12 externe HDD's verbinden met PC
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Is de throughput belangrijk?
Ik zou zoeken achter een USB 3.0 hub met 8 outlets. Of eventueel 2 met 4 outlets. Een betere oplossing zou, indien je een thunderbolt interface hebt: thunderbolt -> USB 3.0 hub (als dat bestaat en betaalbaar is).
Ik zou zoeken achter een USB 3.0 hub met 8 outlets. Of eventueel 2 met 4 outlets. Een betere oplossing zou, indien je een thunderbolt interface hebt: thunderbolt -> USB 3.0 hub (als dat bestaat en betaalbaar is).
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
topic aangepast naar 12 stuks.
meestal zal er maar 1 of 2 tegelijkertijd gebruikt worden, dus de snelheid is niet zo heel erg belangrijk.
Er is enkel maar - 1 x USB 2.0, 2 x USB 3.0 en 1 x eSATA (gedeeld met 1x USB3.0) beschikbaar.
meestal zal er maar 1 of 2 tegelijkertijd gebruikt worden, dus de snelheid is niet zo heel erg belangrijk.
Er is enkel maar - 1 x USB 2.0, 2 x USB 3.0 en 1 x eSATA (gedeeld met 1x USB3.0) beschikbaar.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
voila, this will do denk ik:
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
Ik heb een deel van dit probleem al opgelost: ik heb zelf zo'n aantal HDD's.
Ik was het beu om met 10 stroomadapters te moeten werken. Ik heb dus een 12V voeding genomen met 16A op 12V, die zijn uitgangsspanning op een XLR zet. Vandaar heb ik custom breakout cables gemaakt zodat ik met 1 XLR's een hele batterij schijven kan voeden.
Voorlopig gebruik ik nog een berg USB kabels, één snelle USB3 hub met veel poortjes zou ook mooi zijn.
Ik was het beu om met 10 stroomadapters te moeten werken. Ik heb dus een 12V voeding genomen met 16A op 12V, die zijn uitgangsspanning op een XLR zet. Vandaar heb ik custom breakout cables gemaakt zodat ik met 1 XLR's een hele batterij schijven kan voeden.
Voorlopig gebruik ik nog een berg USB kabels, één snelle USB3 hub met veel poortjes zou ook mooi zijn.
- Teebee
- Elite Poster
Ik ga gewoon eens 2x 6stekkerdoos kopen die elk afzonderlijk aan/uit te zetten zijn, en zo'n 13-port usb hub, en dan alle kabels mooi wegwerken in een zelf te construeren metaalconstructie.
Die wirwar van kabels bij externe HDD's met voeding is een doorn in het oog van velen
Die wirwar van kabels bij externe HDD's met voeding is een doorn in het oog van velen

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waarom wil je eigenlijk zoveel HDD's aansluiten... vooral via USB ?
Eéntje voor even iets op te copieren... maar meer ? Daar lijken me efficiëntere oplossingen voor.
Eéntje voor even iets op te copieren... maar meer ? Daar lijken me efficiëntere oplossingen voor.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Vroeger had je toch van die externe drive bays?
Als je ze kunt afzetten lijkt me dat wel leuk, moet je de drives niet constant in en uitpluggen.
Edit: ns gegoogled op "external multi drive enclosures"; dit bv: http://www.addonics.com/products/mst.php
[
Post made via mobile device ]
Als je ze kunt afzetten lijkt me dat wel leuk, moet je de drives niet constant in en uitpluggen.
Edit: ns gegoogled op "external multi drive enclosures"; dit bv: http://www.addonics.com/products/mst.php
[

- Teebee
- Elite Poster
Er staat zoveel data op die schijven, tussen de 2 & 4 TB, en dan telkens met die kabels knoeien, is er te veel aan.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk