ik zal mijzelf even kort voorstellen, ben "Faykadey" en ben woonachtig in het mooie west vlaanderen. al sinds jongs af aan gefascineerd door pc's. sinds een paar jaar draai ik ook freepbx in combinatie met weepee. dit draait uitstekend.
Ik heb beslist om ook de "vaste" telenet telefoonlijn te koppelen aan freepbx. hiervoor heb ik een grandstream ht503 gekocht, mede door mijn goede bevindingen met mijn gewone grandstream ata. echter wil het maar niet lukken om die ht503 aan de praat te krijgen in freepbx, op de grandstream webpagina staat hij niet geregistreerd maar in freepbx geeft hij 2 trunks online aan? ik kan niet gebeld worden of zelf uitbellen over die telenet lijn.
graag had ik even geweten hoe ik die ht503 kan instellen om samen te werken met die freepbx trunk zodat ik mijn telenet lijn ook kan integreren in mijn freepbx.
Heb al even gezocht op het forum, maar niet echt een passend antwoord gevonden.
Kort samengevat wil ik het volgende bereiken:
Weepee blijft op de freepbx draaien voor fax en telefoon ( 2 nummers)
Telenet (De vaste lijn van mijn vader) komt ook via freepbx te werken, zodat hij meer functies heeft met zijn telefoon.
in de living staat er nu al een gewone ata om mijn telefoon en fax te kunnen gebruiken met freepbx (weepee)
Mijn vader zijn ata (fxo) zal in de garage komen bij de freepbx server (raspbx).
wie kan mij een beetje omweg helpen zodat ik die telenet kan gebruiken op freepbx?
Grandstream HT503 freepbx problemen met configuratie
niemand die mij opweg kan helpen? er moet toch iemand zijn die de grandstream ht503 heeft geconfigureerd met freepbx? heb al online gezocht maar kom daar niet veel wijzer uit... graag had ik geweten hoe je best de instellingen zet op de ht503 en ook op de freepbx. zoals bijv. welke sip trunk settings?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Wat lukt er niet? Bij mij is het gelukt om de Grandstream aan de freepbx te verbinden
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
simpelweg de connectie naar de trunk, heb al met verschillende trunk instellingen geprobeerd, maar de ht503 stuurt inkomende pstn oproepen direct door naar de fxs. in freepbx staat de trunk wel geregistreerd (2trunks online weepee en de ht503 veronderstel ik) maar echter stuurt de ht503 niets door naar freepbx. ik zou graag iemand zijn config willen bekijken hoe zij het allemaal ingesteld hebben, dus de trunk instellingen en de instellingen in de ht503 als dat mogelijk is. heb mij in 3 dagen rotgezocht en vindt maar geen passende instellingen om de boel werkend te krijgen.