Comex payphone werkt niet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Gisteren heb ik de payphone van Comex verplaatst en meteen op een andere classic lijn geplaatst met een nieuw nummer.
Nu merk ik dat je niet kunt bellen met deze payphone, enkel oproepen ontvangen. Er is geen taxering signaal 16kHz aanwezig op de nieuwe lijn en vermoedelijk zal dit wel de reden zijn dat het daarom niet mogelijk is om een oproep te plaatsen.
Hoe kan je nu dit signaal aanvragen, bellen naar Proximus of moet ik afstappen bij een winkel van hun.
Een raadgeving zou mij zeer behulpzaam zijn.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Even bellen. Bemerk wel dat er op die lijn geen VDSL actief mag zijn, anders krijg je een no-go.
Computer(k)nul
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor het antwoord... Auw, dat wist ik niet van de VDSL.

Omdat deze classic lijn enkel heel sporadisch nog in gebruik is voor een fax te ontvangen heb ik daar vroeger VDSL op laten plaatsen en daarom wou ik ook de payphone hierop verhuizen.
De payphone stond op een andere classic lijn, maar werd zodanig weinig gebruikt dat de opbrengst zelfs niet de huur van de classic lijn ervoor overschreed. Toch is het een soort van service en ik wou hem niet compleet verwijderen, daarom koos ik voor de eventuele oplossing van verhuis naar die weinig gebruikte faxlijn.

Ik denk dat er weinig andere mogelijkheden zijn, of zou ik Proximus benaderen en vragen om de VDSL van deze lijn weg te nemen en de VDSL te plaatsen op een ander koperpaar zonder nummer? Dan kon de faxlijn vrijkomen zonder VDSL en kan ik een 16kHz signaal erop vragen. Het is maar een denkpiste, vermoedelijk gaat Proximus dit toch niet willen uitvoeren.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Gewoon je oude classic lijn die je opzegde met die 16 kHz toon terug laten activeren, dat is toch het gemakkelijkste ?
timmermc schreef:Bedankt voor het antwoord... Auw, dat wist ik niet van de VDSL.
Ik denk dat er weinig andere mogelijkheden zijn, of zou ik Proximus benaderen en vragen om de VDSL van deze lijn weg te nemen en de VDSL te plaatsen op een ander koperpaar zonder nummer ? Dan kon de faxlijn vrijkomen zonder VDSL en kan ik een 16kHz signaal erop vragen. Het is maar een denkpiste, vermoedelijk gaat Proximus dit toch niet willen uitvoeren.
Dat kan je ook doen .... maar zie dat ze het goed snappen dan !

Je kan op lijn van de fax de VDSL laten overzetten en dit op het koperpaar waar de andere "afgeschafte" lijn binnen kwam.
Eens dat gedaan, VDSL weg op de fax-lijn, "taxatiedienst 16kHz" laten activeren op je faxlijn.
Doordat je zelfs apparatuur hebt verplaatst zal je wel weten wat dat wat is .... VDSL kan je overzetten als een Do-it-your-self kit dan.

PS: gewoon een vraagje: had je geen Proximus-pack op je faxlijn met: VDSL/TV/GSM/Tel .... want dat moet je ook in het oog houden ?
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor je antwoord.
Het is inderdaad een goed idee om het koperpaar waarop de payphone staat te laten heractiveren om de VDSL naar daar te verplaatsen.

Ik denk dat ik beter eens afstap in de Proximus winkel om dit te bespreken, en meteen eens te horen wat deze verhuis mij zal kosten. Meteen kan ik dan even een deftig gesprek voeren over het VDSL abo dat op deze lijn geactiveerd is, het gemiddelde van 200Mb per maand volume (enkel e-mail) dat ik afneem op de 500GB lijkt mij wel een punt om naar een nieuw goedkoper voorstel van hen te luisteren.
Overigens, een beetje off-topic, maar ik probeer nu al jaren om een hogere snelheid op deze VDSL Maxi te bekomen en dit is mij dit voorjaar, na een zoveelste aanvraag eindelijk enigszins gelukt, van 8 Mbps naar nu een 19 Mbps download. Oorzaak te grote afstand volgens hen, goedkoop verhaal vind ik dit persoonlijk want tenslotte betaal ik toch elke maand het volle prijskaartje.

Voor de opbrengst van de payphone moet ik dit niet doen. Zoals in mijn eerdere bijdrage vermeld brengt de payphone nog niet de vaste huurkost van een classic lijn zonder gesprekken maandelijks op en wou ik deze gewoon verder aan de muur laten als een service voor mensen die een dringend gesprek moeten maken en geen GSM bijhebben. Indien er bij Proximus een te groot kostenplaatje verschijnt voor de verhuis dan neem ik de payphone van de muur, einde van een tijdperk. :?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je niet veel verbruikt, stap je best over op Internet Start. (behoudens andere dingen die je erbij krijgt, die misschien verloren/betalend worden)

Indien je situatie: Internet Maxi + PSTN
moet worden: Internet Start zvl + PSTN met 16kHz optie
indien je een Pack hebt met daarin een vaste lijn, vervalt dat Pack. Je kan wel een Pack met Internet en TV hebben natuurlijk.

Je kan de installatie volledig door technieker laten doen, DIY of Full install, beide kosten 59 euro eenmalig.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”