Goedemorgen forumleden,
heb een tweetal weken geleden een upgrade uitgevoerd van windows 7 naar windows 10 op de desktop van mijn ouders.
Het probleem is nu het volgende: als ik in de personen map ga kijken op windows 10 is deze leeg, er staan geen contactpersonen in. Blijkbaar zijn deze niet mee geïmmigreerd naar windows 10.
Maar als mijn vader of moeder nu een mail stuurt en de eerste letters van de persoon intypt komt het email adres wel tevoorschijn. Dus volgens mij zijn de contactpersonen wel ergens opgeslagen.
Heb reeds in google zitten zoeken maar vind gen oplossing. Weet iemand hoe de oude windows live mail contactpersonen ( uit windows 7) toch in de nieuwe personenmap te krijgen in windows 10. Eventueel via een import/export functie?
Alvast bedankt voor de hulp.
Windows live mail contactpersonen exporteren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 52 keer
Er is een verschil tussen contacten in je contactpersonenlijst, en de lijst die je te zien krijgt als je de eerste letters intypt in het aan of cc/bcc vak.
Om te exporteren, kan je toch gewoon doen: naar contactpersonen gaan > exporteren > dan je formaat kiezen
Zie: http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... up-restore
Of zoek op contacts.edb op de computer
Om te exporteren, kan je toch gewoon doen: naar contactpersonen gaan > exporteren > dan je formaat kiezen
Zie: http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... up-restore
Of zoek op contacts.edb op de computer
iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
-
- Elite Poster
Bedankt, het exporteren versta ik maar waar is de functie in de personenmap (windows 10) om deze te importeren?
-
- Elite Poster
In het windows live mail programma had je rechtstreeks toegang tot je contactpersonen. ( links onderaan in het programma), maar in het nieuwe mail programma in windows 10 is deze functie verdwenen? Of zie ik dit verkeerd?
-
- Elite Poster
Beste forumleden,
heeft iemand al gevonden waar de contactpersonen naar toe zijn in het nieuwe mail programma van windows 10?
Mijn ouders hebben een telenet account.
heeft iemand al gevonden waar de contactpersonen naar toe zijn in het nieuwe mail programma van windows 10?
Mijn ouders hebben een telenet account.
-
- Elite Poster
Ah ok,
ik wist niet dat windows live mail ( windows 7) compatibel was met windows 10.
ik wist niet dat windows live mail ( windows 7) compatibel was met windows 10.
-
- Elite Poster
Vandaag clean install gedaan van windows 10 op mijn ouders hun pc. Had een nieuwe ssd gestoken, zonder problemen kunnen registreren.
Heb eveneens de windows live mail contactpersonen geexporteerd naar de nieuwe windows 10 installatie. Deze staan nu effectief in de map contactpersonen.
Het probleem evenwel blijft nog steeds. Als ik een mail tijp in het mail programma van windows 10 en ik wil een email adres van een persoon tijden herkent hij dit niet, dit terwijl de contactpersonen toch in de map staan.
Er is ook geen enkele manier om deze contactpersonen zichtbaar te maken in het email programma. Iemand enig idee hoe dit toch in orde te krijgen. Mijn ouders hebben een telenet adres.
Heb eveneens de windows live mail contactpersonen geexporteerd naar de nieuwe windows 10 installatie. Deze staan nu effectief in de map contactpersonen.
Het probleem evenwel blijft nog steeds. Als ik een mail tijp in het mail programma van windows 10 en ik wil een email adres van een persoon tijden herkent hij dit niet, dit terwijl de contactpersonen toch in de map staan.
Er is ook geen enkele manier om deze contactpersonen zichtbaar te maken in het email programma. Iemand enig idee hoe dit toch in orde te krijgen. Mijn ouders hebben een telenet adres.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Windows Essentials 2012 (waar die Mail deel van uitmaakt) is een doodlopend spoor volgens mij. Op de website staat Windows 10 niet in het lijstje met ondersteunde OS'en, maar als je een upgrade van Win7/8 naar Win10 doet, dan zal van die suite enkel de OneDrive app verwijderd worden en de rest niet. Maar de kans is zeer klein dat ze deze suite nog gaan updaten, gezien het hele app verhaal nu prioriteit heeft. De suite heeft de laatste jaren trouwens enkel maar cosmetische fixes gekregen bij nieuwe releases. De laatste release bevatte enkele de naamswijziging van SkyDrive naar OneDrive.
Hetzelfde kan gezegd worden over de Windows Contacts map. Aangezien de contacts nu in een aparte app zitten, betwijfel ik of ze nog in die map terechtkomen.
Kijk eens naar een andere mailclient zoals Thunderbird.
Hetzelfde kan gezegd worden over de Windows Contacts map. Aangezien de contacts nu in een aparte app zitten, betwijfel ik of ze nog in die map terechtkomen.
Kijk eens naar een andere mailclient zoals Thunderbird.
-
- Elite Poster
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je nu al je contactpersonen stuk per stuk in deze nieuwe personenmap moet plaatsen? Er moet toch een soort import functie bestaan?
[
Post made via mobile device ]
[

- Kenw00t
- Elite Poster
Bij mijn weten is er nog nooit een propere manier geweest om mails en contactpersonen tussen verschillende Windows versies en hun eigen mail programma's (Outlook Express in XP, Windows Mail in Vista en Windows Live Mail in 7 en 8.1) deftig om te zetten als je meerdere versies tegelijk overslaat. Zeker als je weet dat ze het bij bijna elke versie van Windows Live Mail nog maar eens nodig vonden om het formaat van de mail/contactendatabase en de locatie ervan te veranderen. Plezant! Voor zoiets moet je dus op voorhand goed uitzoeken hoe van je van programma/versie/OS X naar Y geraakt. Meestal moest je daarvoor nog in een VM een tussenversie gaan installeren om het hele boeltje om te zetten in een formaat dat door Y wél als import gebruikt kan worden.
Trek je eigen conclusies en kijk uit naar iets anders, of het nu een andere mail client is met of zonder cloud sync voor die contactpersonen. Het is mogelijk dat je even door de zure appel moet bijten en enkele zaken manueel moet gaan omzetten...
Trek je eigen conclusies en kijk uit naar iets anders, of het nu een andere mail client is met of zonder cloud sync voor die contactpersonen. Het is mogelijk dat je even door de zure appel moet bijten en enkele zaken manueel moet gaan omzetten...
-
- Elite Poster
Bedankt voor de tips. Wat is een goed programma voor die cloud synchronisatie?
- Kenw00t
- Elite Poster
Er zijn verschillende opties, afhankelijk van je wensen:
- Thunderbird profiel of een deel ervan op tijd backuppen met iets zoals MozBackup en dat dan op een Dropbox/OneDrive/Google Drive zetten.
- Thunderbird contacts syncen met Google Contacts via een plugin: https://addons.mozilla.org/en-US/thunde ... ntactsync/
- Je ouders gebruik laten maken van Telenet Webmail en alle contacten daar inzetten.
- Ze een Gmail account aanmaken of gelijkwaardig en het Telenet e-mailadres daar naar laten verwijzen. Bij sommige mensen liggen adreswijzigingen echter gevoelig, maar het maakt een providerwissel wel gemakkelijker, anderhalf jaar gratis mail na opzeg of niet...
- Thunderbird profiel of een deel ervan op tijd backuppen met iets zoals MozBackup en dat dan op een Dropbox/OneDrive/Google Drive zetten.
- Thunderbird contacts syncen met Google Contacts via een plugin: https://addons.mozilla.org/en-US/thunde ... ntactsync/
- Je ouders gebruik laten maken van Telenet Webmail en alle contacten daar inzetten.
- Ze een Gmail account aanmaken of gelijkwaardig en het Telenet e-mailadres daar naar laten verwijzen. Bij sommige mensen liggen adreswijzigingen echter gevoelig, maar het maakt een providerwissel wel gemakkelijker, anderhalf jaar gratis mail na opzeg of niet...
-
- Elite Poster
Bedankt voor de tips. Ben voorlopig al hun contactpersonen in hun telenet webmail aan het plaatsen. Wel redelijk wat werk maar dan kunnen ze toch verder.