Dingen die overgenomen worden van vorige (dell) PC:
- 500GB HDD
- 120GB samsung SSD
- DVD Drive
Dingen die er sowieso al zijn:
- Scherm (nu een belachelijk 1366*768 LCD, word binnenkort een 1080p scherm)
- Windows 10 (dreamspark)
Zie bijlage voor configuratie.
PC zal gebruikt worden voor quasi alle huishoudelijke taken + wat games. (niet de meest extreem zware games, maar een degelijke framerate is wel gewenst)
Suggesties/commentaren?
Allround PC - 600 (+-)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
750Ti gebruikt max 60 watt. TDP intel is 84watt. =144watt dat is exact de helft van wat die bequiet levert op de 12v rails (288watt).
Dus heb ik 144watt over voor 2 HDD's, 1 SSD, 1 optical, twee fans, een latje ram en moederbord. Dat lijkt mij meer dan genoeg.
Dus heb ik 144watt over voor 2 HDD's, 1 SSD, 1 optical, twee fans, een latje ram en moederbord. Dat lijkt mij meer dan genoeg.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
Welke games speel je exact? Een 750Ti zal nog wel goed meekunnen in combinatie met het low resolution scherm dat je nu hebt. Eens je het full hd scherm hebt ga je de resolutie ook willen opkrikken in games, want dan wel invloed kan hebben op de framerate.
Ik zou eventueel opteren voor een modulaire voeding, dan heb je geen last voor overbodige kabels (zeker in een micro ATX case).
De intel stockcooler eventueel vervangen door iets deftigs, durven nogal luid te zijn bij zware load en ondermaats te koelen.
Ik zou eventueel opteren voor een modulaire voeding, dan heb je geen last voor overbodige kabels (zeker in een micro ATX case).
De intel stockcooler eventueel vervangen door iets deftigs, durven nogal luid te zijn bij zware load en ondermaats te koelen.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Elite Poster
Van de paar kabels die er op een System Power 7 steken ga ik ze toch allemaal nodig hebben (24pin, 4pin en twee voor HHD's, SSD en DVD), zo veel verschil zal een modulaire voeding meer maken.
De PC is niet voor mijzelf, maar denk aan games zoals minecraft, etc. Niet de laatste en zwaarste titels.
Over de intel stock koeler ben ik aan het twijfelen, haswell is relatief zuinig dus zoveel warmte is er niet weg te voeren. Geluid tijdens zware last/games is op zich geen probleem, alleen moet die stil zijn bij het surfen/standaard usage.
Ik heb hier nog een Hyper 212 liggen, maar ik vrees dat die niet zal passen. (161mm groot en coolermaster geeft 155mm ruimte aan in de 352 kast)
De PC is niet voor mijzelf, maar denk aan games zoals minecraft, etc. Niet de laatste en zwaarste titels.
Over de intel stock koeler ben ik aan het twijfelen, haswell is relatief zuinig dus zoveel warmte is er niet weg te voeren. Geluid tijdens zware last/games is op zich geen probleem, alleen moet die stil zijn bij het surfen/standaard usage.
Ik heb hier nog een Hyper 212 liggen, maar ik vrees dat die niet zal passen. (161mm groot en coolermaster geeft 155mm ruimte aan in de 352 kast)
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Een 750 Ti heeft idd genoeg met een 300 Watt voeding.
http://www.geforce.com/hardware/desktop ... ifications
persoonlijk zou ik opteren voor een 960 GTX van pakweg 70 Euro meer. Maar dan heb je een 400 Watt voeding nodig.
En
Klopt het dat je 1 latje van 8Gbyte wil gebruiken ? Wat volgens mij niet kan met een Dual memory channel bordje.
2 latjes van 4GB lijkt me beter
http://www.geforce.com/hardware/desktop ... ifications
persoonlijk zou ik opteren voor een 960 GTX van pakweg 70 Euro meer. Maar dan heb je een 400 Watt voeding nodig.
En
Klopt het dat je 1 latje van 8Gbyte wil gebruiken ? Wat volgens mij niet kan met een Dual memory channel bordje.

2 latjes van 4GB lijkt me beter

In minecraft kan je ver gaan wat instellingen betreft, maar een 750Ti is wel voldoende hiervoor.AndRo555 schreef:De PC is niet voor mijzelf, maar denk aan games zoals minecraft, etc. Niet de laatste en zwaarste titels.
-
- Elite Poster
Voor mij zelf zou ik ook een 960 er in steken (de mijne heeft 2x r280x) maar dat is dan weer 70 euro meer en pakweg 10 meer voor een dikkere voeding. En dan zit ik al een stuk boven budget. En dat 1366x768 scherm is vga-only (denk ik). Dan is een 750Ti met een VGA poort wel handig.
Op vlak van ram had ik het idee om 1 latje van 8GB te nemen om zo makkelijk naar 2x8GB te kunnen gaan indien nodig in de toekomst. Het draait dan wel maar in single channel, maar aangezien er geen integrated graphics gebruikt worden zal de perfomance hit minimaal zijn.
Op vlak van ram had ik het idee om 1 latje van 8GB te nemen om zo makkelijk naar 2x8GB te kunnen gaan indien nodig in de toekomst. Het draait dan wel maar in single channel, maar aangezien er geen integrated graphics gebruikt worden zal de perfomance hit minimaal zijn.