Muziek vraagje

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik ben op zoek naar iets vrij simpels, maar zie door het bos de bomen niet meer, en te weinig vakkennis.

In eerste instantie wil ik een apparaat waar ik mijn iphone kan mee connecten, om mijn muziek of internetradio vanop af te spelen.
Deze eerste hardware zal wss vrij fix blijven staan en mag dus een stroomkabel hebben.
Daarnaast wil ik later eventueel een box extra willen connecten, draadloos, zodat ik deze ook eens in de tuin kan zetten, of in de keuken en ik dezelfde muziek op het eerste stukje HW kan afspelen als op het 2e. (of indien mogelijk maar geen showstopper, verschillende muziek).

Zoek ik dus in eerste instantie een basisstation met extra verplaatsbare box?
Of zoek ik een basisstation met ingebouwde box en uitbreidbaar met extra WIFI / BT boxen?

Welk is het meest gangbaar hier, BT of WIFI?

Welk merk?

En prijs: liefst max ergens rond een 200€ voor de basis opstelling. Mag 2de hands.

Kwaliteit: ik ben geen audiofiel. Ik hoor dus niet het verschil tussen een opstelling van 800€ en één van 2000€ wss :)
Maar wel eentje van 30€. Het moet dus liefst toch wel wat vol mooi helder geluid hebben en af en toe eens goed opendraaien, dus niet vervormen.

Bedankt om mee te denken!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sonos ?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb gekeken naar een Sonos Play:3, maar is dit voldoende? Achteraf uitbreidbaar met draadloze boxen etc..?
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 231 keer
Provider

Dafke schreef:Ik heb gekeken naar een Sonos Play:3, maar is dit voldoende? Achteraf uitbreidbaar met draadloze boxen etc..?
Ja, Sonos systemen kun je aan elkaar koppelen en gebruik maken van een soort 'Follow Me'.
Alternatief is de soundtouch reeks van Bose.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

Of de Bluesound reeks

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Denon HEOS is ook interessant. Per speaker er is ook een USB-poort aanwezig waar je een stick kan instoppen met muziek. De speaker tovert deze stick dan in een NAS, waardoor alle andere speakers deze ook als bron kunnen gebruiken. Handig voor mensen zonder echte NAS in huis die ook niet hun hele collectie op hun smartphone kwijt kunnen.

En blijf weg van:
- Samsung Shape
- Bose SoundTouch
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

waarom die twee niet ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Denon lijkt interessant, wel net boven budget..
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Dafke, veel goed gerief ga je niet vinden als 200 euro de bovengrens is.
Joe de Mannen schreef:waarom die twee niet ?
Zie mijn eerdere opmerkingen:
Samsung: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=585282#p585282
Bose: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=605938#p605938

Het komt erop neer dat alle merken 1 ding gemeen hebben in dit segment: de hoge (instap)prijs! Maar dat wil niet zeggen dat het daarom 1 op 1 kopieën zijn van elkaar. Die Bose en Samsung voelden echt aan alsof we ons als betatester hadden opgegeven voor die producten, ook al waren ze zelfs duurder dan Sonos! Totaal nog niet doorontwikkeld en vol met bugs, niet intuïtief. Voor dezelfde prijs koop je dus beter een merk dat zich op dit vlak al bewezen heeft zoals Sonos, Bluesound, Raumfeld (Teufel), enz. Je zoekt best op voorhand online op hoe het werkt door de handleiding te downloaden. Zelfs daar komen alle limieten van het systeem niet aan het licht, maar je krijgt alvast een 10x beter beeld van wat al dan niet mogelijk is, dan op de marketingpagina. Als de community rond het product dan ook nog klein of onbestaande is, maak je eigenlijk al helemaal een tocht in het donker.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”