Ik probeer thuis tevergeefs een tweede decoder op de Belgacom TV aan te sluiten.
Wegens geen ethernet naar de 2de decoder (oud huis zonder netwerkvoorziening), deed ik vooraf een aankoop van een stel Powerline adapters ( Belkin Gigabit Powerline HD )
Toen de installatie in augustus van vorig jaar werd gedaan, leek alles in orde.
Na een tijdje bleek echter de signaal-kwaliteit slechter en slechter te worden, vooral 's avonds, met onhoudbare onderbreking tot gevolg.
(kan ook constant zijn, de TV staat eigenlijk vrijwel enkel 's avonds op vermits hij in de slaapkamer staat)
Een tijdje geleden probeerde ik het op een andere manier, waarbij ik toch een ethernet-kabel vond die door het huis liep.
Met een aantal koppelstukken en verlenging van de kabel, raakte ik tot bij de 2de TV.
Als ik de ethernet-kabel test krijg ik internet op de computer, maar als ik hem in de decoder steek, krijg ik geen signaal.
Rare neveneffecten:
- bij aansteken van het licht in de garage, valt onze TV op de 1e decoder ook wel uit.
- de kabel die ik gebruik voor de verleninging richting de 2de decoder, lijkt de Sagem router soms te 'resetten', waarbij de router z'n ADSL kwijtraakt.
Iemand met tips ? Of zit ik met een klopgeest die niet van TV houdt ?
Een collega van me sprak al eens over bakjes om het ADSL-signaal beter te krijgen (splitsen van Telefoon en Data)
Ik weet niet goed meer hoe ik het probleem nog kan oplossen, de vrouw des huizes wil graag die 2de decoder in orde

groeten,
Jeroen