Proximus kunstcollectie

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
Plaats reactie
conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 16 keer

Proximus en kunst? Twee aparte werelden, zou je denken. Toch verzamelt het bedrijf verwoed sinds 1996. De collectie moet vooral de werknemers van de telecomoperator inspireren, maar momenteel is ze zichtbaar voor het grote publiek.

"Proximus is pas in 1996 kunst beginnen verzamelen. Toen heette het bedrijf nog Belgacom", vertelt Joost Declercq, directeur van Museum Dhondt-Dhaenens. "Het had van meet af aan de bedoeling de gekochte kunst te tonen in de nieuwe kantoren aan het Brusselse Noordstation. Het mocht geen vrijblijvend project zijn: de kunstwerken moesten dienen om personeelsleden te laten nadenken en hun creativiteit te stimuleren."

demorgen.be

Achter de betaalmuur staat er nog dat de werken te zien zijn bij Museum Dhondt-Dhaenens tot 4 oktober

Proximus eens heel anders bekeken.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik vind dat dikke zever.
Belfius heeft ook een MEGA kunstcollectie.
Wat is daar de toegevoegde waarde van? Zorg voor een goede dienstverlening, investeer voldoende, betaal uw personeel goed en geef de aandeelhouders ook wat.
Maar kunst?
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

Voor die bedrijven is dat gewoon een simpele investering, veel waarde zal het niet verliezen.
Verder weet ik niet hoe het boekhoudtechnisch zit maar stel dat je die kosten kan afschrijven dan is het helemaal feest :-D
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Persoonlijk zie ik veel liever dat grote bedrijven geld steken in nuttige dingen zoals Kunst en Cultuur, in plaats van het sponsoren van marginale en overbetaalde minderheden zoals wielerclubjes en pottenstamperclubjes, of het uitkeren aan toch al te rijke aandeelhouders. :)
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Zal wel iets te maken hebben met overheids participatie in die bedrijven.

Elke publieke aanbesteding dient samen te gaan met x% aan kunst, meestal komt het dan neer om vriendjes politiek van de secretaris aan wie ze geld gaan geven voor wat brol.
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Elke bank heeft een kunstcollectie, dat is gewoon een investering die veel geld kan opbrengen.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Lijkt mij inderdaad ook (minstens deels) om een strategische investering te gaan.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

FlashBlue schreef:Persoonlijk zie ik veel liever dat grote bedrijven geld steken in nuttige dingen zoals Kunst en Cultuur, in plaats van het sponsoren van marginale en overbetaalde minderheden zoals wielerclubjes en pottenstamperclubjes, of het uitkeren aan toch al te rijke aandeelhouders. :)
Tot dat elke bedrijf kunst aankoopt in grote hoeveelheden het achter gesloten deuren steekt, zo gezamelijk de prijzen opdrijft en er geld op verdient? Dan is een wielerclub sponsoren geen slecht(er) alternatief imho.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”