Kaspersky Fraud Protection for KBC

Plaats reactie
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Tijdens het online bankieren vandaag stond er een banner van KBC bovenin het browserscherm met daarin "Opgelet hackers gaan steeds slimmer te werk".
KBC heeft bijna altijd de een of andere banner bovenaan met een product, dienst of actie dat ze in de kijker willen zetten.

Je krijgt dan de mogelijkheid om anti phishing software van Kaspersky te downloaden. Dit is gratis.
Daarnaast bieden ze de betalende mogelijkheid om een antivirus pakket aan te schaffen. Ze bieden de keuze uit 3 verschillende pakketten.

Een goed initiatief van KBC volgens mij : Op een positieve manier het probleem van phishing aanpakken.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 759 keer
Recent bedankt: 2 keer

Aan de andere kant vind ik het gebruik van banners op een webbanking site al half verdacht naar phishing toe; bij mij gaan er dan al alarmen af. Mss niet de beste plaats om zulke dingen te zetten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Ah waar dan wel :)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Ik gebruik ook de online banking dienst van KBC en een tijd terug vond ik het ook al vreemd uitzien,
het is net alsof het een phishing website is met die banner.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Een bescherming aanbieden tegen betaling is al op zich verdacht, ik zou er toch niet te vlug op ingaan, ik zou bij KBC zelf inlichtingen inwinnen vooraleer ik op zoiets zou ingaan.
Indien het toch van KBC zou zijn dan vind ik nogal straf dat een bank zoiets zou aanbieden, het is de plicht van de bank om hun klanten te beschermen en dat zonder betaling anders gaan vele klanten die PC banking niet meer gebruiken.

krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tja is klanten beschermen ook niet een plicht van de ISP? Toch bieden veel ISP's dergelijke zaken eveneens betalend aan...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het internet beveiligen is niet de plicht van een provider. :roll:

Eigenlijk vind ik dat wel slim van een bank om zelf beveiligingssoftware aan te bieden; gratis of tegen betaling of inbegrepen in je rekening bij de bank. Misschien niet noodzakelijk adverteren zoals hierboven, maar wel aanbieden en adverteren op de website (geef er zelf een draai aan: Belfius of KBC Internet Protection). Winkel Vandenborre verkoopt tegenwoordig ook al Norton producten.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

krisken schreef:Tja is klanten beschermen ook niet een plicht van de ISP? Toch bieden veel ISP's dergelijke zaken eveneens betalend aan...
Klagen over netneutraliteit, maar tegelijk willen dat al uw traffiek gefilterd wordt. :???:

Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”