Tijdens het online bankieren vandaag stond er een banner van KBC bovenin het browserscherm met daarin "Opgelet hackers gaan steeds slimmer te werk".
KBC heeft bijna altijd de een of andere banner bovenaan met een product, dienst of actie dat ze in de kijker willen zetten.
Je krijgt dan de mogelijkheid om anti phishing software van Kaspersky te downloaden. Dit is gratis.
Daarnaast bieden ze de betalende mogelijkheid om een antivirus pakket aan te schaffen. Ze bieden de keuze uit 3 verschillende pakketten.
Een goed initiatief van KBC volgens mij : Op een positieve manier het probleem van phishing aanpakken.
Kaspersky Fraud Protection for KBC
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 759 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Aan de andere kant vind ik het gebruik van banners op een webbanking site al half verdacht naar phishing toe; bij mij gaan er dan al alarmen af. Mss niet de beste plaats om zulke dingen te zetten.
[
Post made via mobile device ]
[

- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik gebruik ook de online banking dienst van KBC en een tijd terug vond ik het ook al vreemd uitzien,
het is net alsof het een phishing website is met die banner.
het is net alsof het een phishing website is met die banner.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Een bescherming aanbieden tegen betaling is al op zich verdacht, ik zou er toch niet te vlug op ingaan, ik zou bij KBC zelf inlichtingen inwinnen vooraleer ik op zoiets zou ingaan.
Indien het toch van KBC zou zijn dan vind ik nogal straf dat een bank zoiets zou aanbieden, het is de plicht van de bank om hun klanten te beschermen en dat zonder betaling anders gaan vele klanten die PC banking niet meer gebruiken.
[
Post made via mobile device ]
Indien het toch van KBC zou zijn dan vind ik nogal straf dat een bank zoiets zou aanbieden, het is de plicht van de bank om hun klanten te beschermen en dat zonder betaling anders gaan vele klanten die PC banking niet meer gebruiken.
[

- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Tja is klanten beschermen ook niet een plicht van de ISP? Toch bieden veel ISP's dergelijke zaken eveneens betalend aan...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het internet beveiligen is niet de plicht van een provider.
Eigenlijk vind ik dat wel slim van een bank om zelf beveiligingssoftware aan te bieden; gratis of tegen betaling of inbegrepen in je rekening bij de bank. Misschien niet noodzakelijk adverteren zoals hierboven, maar wel aanbieden en adverteren op de website (geef er zelf een draai aan: Belfius of KBC Internet Protection). Winkel Vandenborre verkoopt tegenwoordig ook al Norton producten.

Eigenlijk vind ik dat wel slim van een bank om zelf beveiligingssoftware aan te bieden; gratis of tegen betaling of inbegrepen in je rekening bij de bank. Misschien niet noodzakelijk adverteren zoals hierboven, maar wel aanbieden en adverteren op de website (geef er zelf een draai aan: Belfius of KBC Internet Protection). Winkel Vandenborre verkoopt tegenwoordig ook al Norton producten.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Klagen over netneutraliteit, maar tegelijk willen dat al uw traffiek gefilterd wordt.krisken schreef:Tja is klanten beschermen ook niet een plicht van de ISP? Toch bieden veel ISP's dergelijke zaken eveneens betalend aan...

[