Hallo allemaal,
Voor diegenen die hun Windows versie geupgrade hebben naar 10 en sindsdien na een uurtje hun netwerk verliezen, heb ik hier de oplossing:
Het probleem ligt aan de Broadcom NIC, Windows 10 heeft "de laatste driver" geinstalleerd, maar die is helemaal niet voor alle NIC's van toepassing.
Je surft dus best naar de Broadcom website en zoekt daar voor jouw NIC de juiste driver. Eens gedownload, disable de NIC in de adapter settings en installeer dan de nieuwe (oudere) driver. Probleem opgelost.
Windows 10 - Broadcom probleem - Oplossing
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik heb hier een hoop problemen met realtek kaarten die om de haverklap uitvallen in w8.1.
Dan zet je de laatste drivers van realtek er terug op en dan gaat het goed tot ms er terug een update opzet na 1 a 2 maand
Dan zet je de laatste drivers van realtek er terug op en dan gaat het goed tot ms er terug een update opzet na 1 a 2 maand
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
yups, ik snap het ook niet.... en toch is het iedere keer vandattem. Als er 1 iemand klaagt weet ik dat de andere dezefde week volgen.
Benieuwd of het probleem zichzelf oplost in w10
Benieuwd of het probleem zichzelf oplost in w10
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dit had ik vroeger ook voor een korte periode onder win 8.1, zelfs als die niet automatische updates heeft maar was wel geen Broadcom en na een maand was het op een magische manier opgelost.
(Qualcomm Atheros AR9002WB-1NG)
Hetzelfde probleem met mijn USB drivers op zowel win 8.1 als nu met 10, afwisselend werken men 2.0 of 3.0 poorten niet meer. Als ik reboot of het volgende doe werken ze om onbekende reden weer zonder enige driver opnieuw te installeren: apparaatbeheer > installatie ongedaan maken > zoeken naar gewijzigde apparaten.
(Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1C2D
+ Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1C26)
(Qualcomm Atheros AR9002WB-1NG)
Hetzelfde probleem met mijn USB drivers op zowel win 8.1 als nu met 10, afwisselend werken men 2.0 of 3.0 poorten niet meer. Als ik reboot of het volgende doe werken ze om onbekende reden weer zonder enige driver opnieuw te installeren: apparaatbeheer > installatie ongedaan maken > zoeken naar gewijzigde apparaten.
(Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1C2D
+ Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1C26)

TV:

ISP:

Tel.: